عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۴۸


دوستان سلام

من فهمیدم که سخت ترین کاری که یه مینتننس میتونه انجام بده چی هست ....شارژ روغن هیدرولیک یا اسکایدرول برای هواپیمای A-300 که نزدیک به 2سال گراند (خوابیده) بود ولی به هر حال همه این کارها برای من لذت بخشه چون عشقمه .....

احتمالا تا چند هفته دیگه فیلم هم آپ کنم البته همش برای هواپیماس ....


اون هواپیما بالایه که کوچکتر هم دیده میشه 747 هست و پایینی که بزرگتر دیده میشه 777 هست  خلبانا احتمالا تا نیویورک با هم مسابقه گذاشتن و میوان ببینن که هواپیمای کدومشون سریعتره(چشمک)


بوینگ 707 ساها ایر میگن مهمانداراش از سقوط میترسن ......

حالا شما تصور کنید توی یه تیک‌آف به این قشنگی یکدفعه دم هواپیما کنده بشه و بیفته صحنه قشنگی میشه مگه نه(چشمک)

اِ.... اصلا این عکس عکسه سقوطه چون اون هواپیمایی که روی تاکسی وی هست و هنوز توی باند نیومده ایلوشن 62 هست که پارسال تابستون توی مشهد سقوط کرد و خدابیامرز تیمسار دادپی هم توی اون هواپیما بود و از دنیا رفت...


747 ماهان توی فرود گاه امام ...اون آقایونی هم که زیر هواپیما هستن مکانیک های لاین ماهان هستن اینو از لباس کارشون فهمیدم(چشمک) ...

راستی به این هواپیما دلتا میگن چون حرف آخر رجیسترش D هست...


F-16 نیروی هوایی امریکا ...

قرار بود قبل از انقلاب تعداد زیادی F-16 به نیروی هوایی شاهنشاهی هم داده بشه ولی انقلاب شد و گفتن ......ولش کن بحث 30یا 40 میشه(چشمک)

اگر توی ایران میومدن جایگزین فانتوم میشدن....

البته بیشتر تجهیزات تعمیر و نگهداریش به ایران رسیده بود و الان هم ایران هستن و اگر اشتباه نکنم توی انبار های اصفهان نگهداری میشن....

نظرات 12 + ارسال نظر
الی جون جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:08 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

سلام
خوشحالم که خوشحالی که از عکسا خوشم اومده!!!(چمشک!)

[ بدون نام ] جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:07 ب.ظ http://psezar.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم من رو لینک کنی
بعد من رو خبر کن تا من هم شما رو لینک کنم....

الی جون جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ب.ظ

ای بابا...
تو که کامنت بدون جواب تأیید نمیکردی هیشوخ!!!
تازه اووووووووووووووووووووولم شدم...جایزه میخوام!

به سلامتی اول شدین...
جایزتون همون جایزه قبلیه تا وقتی که نگرفتیش عوض نمیشه(نیشخند)(چشمک)

الی جون جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:56 ب.ظ http://Elifesgheli.blogfa.com

اوکی...
خبرت میکنم!

باشه پس چند روز قبل بهم خبر بد تا آماده بشم...

مهشید جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام
مثل همیشه عالی ٫ بی نظیر و آموزنده.
عکس آخرت خیلی باهیبت و قشنگه.
دستت درد نکنه
لذت بردم.
گل.

سلام مهشید خانوم
عکس آخر هم قشنگه ولی من عکس سوم را خیلی دوست دارم ....
ممنون که به من همیشه سر میزنی...

رویال شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ق.ظ

حالا شما تصور کنید توی یه تیک‌آف به این قشنگی یکدفعه دم هواپیما کنده بشه و بیفته صحنه قشنگی میشه مگه نه(چشمک).....دم هواپیمایی که من توشم کنده میشه میرم ریار باقی اونوقت جنابعالی چشمک میزنی !!!!
حالا فکر کن یه تیکه از دم هواپیما که کنده شده بره تو چشایه یه نفر ( چشمک اونم دوچشمی)

عکس اخریه f-16 پسر چه عظمتی داره ادمو میگیره ... لعنتی واقعا به معنای دقیق کلمه باحاله

دم هواپیما به اون گندگی تو چشم هیچ بشری نمیره نگران نباش...

محمد رسول محبی شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ب.ظ

علیرضا خان
سلام -روز بخیر و امیدوارم هفته خوبی داشته باشی.
و امیدوارم روزی جزو خلبانان درجه اول باشید.
از توضیحاتی که داده اید بسیار ممنونم.آیاعکس مربوط به ایلوشن ۶۲ دارای ۲ موتور در سمت راست است. ؟!!
آیا هواپیما هائی ۷۴۷ شرکت ماهان از ایران ایر اجاره و یا خریداری شده اند؟
آیا سیستم اف -بی -دبلیو بر روی تمام هواپیما وجود دارد؟
آیا این آمار که هر روز صدها هزار نفر طی ۱۷ هزار پرواز از سراسر دنیا بر روی کره زمین جا بحا میشوند صحیح است؟

متشکرم

سلام
بله اون ایلوشن بود که سقوط کرد.....
نه هواپیماهای ماهن از هواپیماهای ایران ایر جدید تر هستند و فکر کنم از جپن ایر لاین خیرداری شدن (البته من اینجوری فکر میکنم)
در باره این سیستم هم تحقیق میکنم و بعدا بهتون میگم....
من رشتم تعمیر و نگهداری هواپیما هست و از آمار جابجایی مسافران اطلاع دقیقی ندارم ....ولی میدونم رو به رشد هست...

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

یووووووووووووووووووووووهووووووووووووووووووو
سلااااااااااااااااااااام
خوبی دوستم؟؟؟
این هواپیما آخریو دوست نداشتم آخه خیلی گنده و زشته
ولی اون دوتا که با هم مسابقه میدنو دوست دارم

سلام
خوشحالم که از عکسا خوشت اومده

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

میسی اومدی پیشم
خوشحالم کردی
یه عالمه گل

وظیفم بود

مهشید سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ب.ظ

آهای !!!
الو الو. از مهشید به علیرضا !!!
کجایی پسر ؟!؟!؟ باز این کارات و وقت سر نخاروندنت شروع شد ؟!؟؟!؟!
پسر یه وقتی هم برای خودت بزار !!!!
گل.گل.گل

به گوشم مهشید خانوم...
آفرین درست حدس زدی بازم کارا شرو شده.....

هرمان چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ http://www.sotedelan22.mihanblog.com

سلام
ای امان...
زیبا بودن

علیک سلام

فاطمه چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ http://ketabdari66.blogsky.com

سلام
خوبین؟
به منم سر بزن

علیک سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد