عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۵۲

دوستان سلام

امشب شب آرزوهاست نمیدونو چرا ولی احساس خوبی دارم و یه جورایی برام شب آرزوها انرژی مثبت میاره...

برای همتون آرزو میکنم که بهترین ها باشین و به آرزوهاتون برسین...

الان که به دو سال قبل نگاه میکنم میبینم آرزوم چی بوده و الان چی هست میگم دوسال دیگه آرزوم چی هست.....


بریم که با هم تصاویر این هفته را ببینیم...



ایرباس A_330 اثر معکوس کار کردن موتور ها را میشه روی آبی که روی باند جمع شده دید که چه قدرتی داره این معکوس کار کردن کمک زیادی به ترمز هواپیما میکنه...


kc-10 هواپیمای سوخت رسان امریکایی ...


توی عکس بالا میشه فرود ناشیانه خلبان رو دید که این کار باعث تکون های زیادی در کابین میشه 


ایرباس A-310 ماهان ایر که معروف هست به اسکار(O) به فرود نرم این هواپیما دقت کنید و فرود بد سوخت رسان بالا....

بیشتر خلبانهای ایرانی از یک روش خاص پیروی میکنن که باعث میشه هم فرود نرمی داشته باشن و هم این که بشه توی فرودها خلبانان ایرانی را شناخت...

اون روش اینه که اول چرخهای سمت چپ را خلبانهای ایرانی به زمین میزنن و با فاصله خیلی کمی چرخهای سمت دیگه را .....

توی عکس هواپیمای ماهان میشه از روی دود لاستیکها این روش را دید که سمت چپ دود بیشتری داره و زودتر شروع به دود کردن کرده یعنی زودتر به زمین خورده ......

نظرات 10 + ارسال نظر
الی جون جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

یعنی به نظرتون ممکنه من اووووووووووووول شده باشم آیا؟؟؟

بله!

الی جون جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

تو این عکسا از کجا میفهمیم که اینا فرودن نه صعود؟؟؟
از دودایی که پای چرخاشون هست آیا؟؟؟
یا روش دیگه ای واسه فهمیدنش هست؟!؟!؟!؟!؟

این سری هم نمیگم که عکسای جالب و قشنگی بودن...
ولی تو بدون که بودن!

از دود چرخا
از اندازه فلپها
از حالت هواپیما
از زاویه دماغه
و......

رویال جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:55 ق.ظ

این اطلاعات مختصرو مفیدت در مورد عکسها خیلی عالی هستن
فکر کنم تدریس کردن تو ذاتته (چشمک ) یه پیشنهاد چطوره یه پست بذاری که مثلا شامل ده تا نکته ریز و جالب در مورد هواپیماها باشه ... به نظر من که حسابی خوندنی میشه
در مورد اون فونیکس ... فکر کنم از دستم در رفته !

تدریس توی خانوادمون یه رسمه رویال(چشمک)...واقعا خوشحال شدم از این که از این نوشته ها استقبال میشه....
چشم اونم در نظر میگیرم و براتون مینویسم....

مهشید جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ق.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟ دیشب منم دعا کردی ؟!؟!

چه اطلاعات جالبی !!!
یعنی از روی دود ایجاد شده از فرودهواپیما میشه کجایی بودن خلبان رو فهمید ؟!؟!؟!؟؟!
واقعا جالبه ها !!!!
آره این فرود هواپیمای دومی یا همون سوخت رسان چقدر افتضاحه !!!!!!!!! فکرکنم همه تو کابین خلبان دل وروده هاشون به هم میپیچه !!!!

خیلی آپ مفیدی بود
مرسی
گل.گل.گل

سلام مهشید
دیشب برای تمام دوستام دعا کردم...
دقیقا نمیشه گفت ولی میشه فهمید که از یه روش که بین ایرانی ها خیلی متداوله پیروی میکنن ...اینم بگم که ایرانی ها بهترین خلبانهای دنیا را دارن ...

zahra شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ http://jojoyesiyah.blogfa.com/

سلام چطوری بیمعرفت
خوبی خوشی اپم وقت کردی بیا

سلام خوبی آبجی؟
چشم همین الان میام

مهشید یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام !!!!!!!!!!

خوش به حالت علیرضا
بلوگ اسکای داری و راحتی !!!
کل سایت بلوگفا رو فیلتر کردن ٫ حتی قسمت نظر گذاشتنم بستن
یعنی به عبارتی ( دور از جون البته )‌ همه یکسایی که وبلاگ بلوگفا دارن سرشونو بزارن زمین و بمیرن !!!!!!!!!!!!!

ما هم انگار بادی به فکر یا بلوگ اسکای باشیم یا میهن بلوگ یا ... !!!

مهشید سلام
بلاگفا که برای من باز میشه...
از من میشنوی برو میهن بلاگ عالیه امکاناتش خیلی خوبه....

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

یووووووووووووهووووووووووو
سلااااااااااااااام
خوبی دوست جونم؟؟؟
چه جالب
من نمی دونستم
ینی فکر می کردم که هر دو چرخ با هم روی زمین میاد

سلام
البته میشه که هردو چرخ را با هم بزنن زمین ولی خوب یه روش نرم و یکمی هم سخت که مهارت خلبان را نشون میده این روش هست...

رویال دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام به همه دوستهای خوبم که بهم سر زدن
دوستی[گل] محسن[گل] ارشیا[گل] فرها[گل] علیرضا [گل]
چندین روزه مجبورم صبح زود بزنم بیرون و غروب برگردم به خاطر همین انقدر خسته میشم که فقط میامو یه نگاهی به وبلاگهاتون میندازم اما حال نوشتن نداشتم [ناراحت]


مرسی که نبودم و اومدید [قلب]

امیدوارم موفق باشی

زهرا پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام داداشی خوبی روزت مبارک پیشاپیش ایشالله زن بگیری بابا شی پیر شی دندون مصنوعی بذاری تو دهنت زنتو که ببوسی در بیاد ه ه ه هه هه ه ه ه هه هه ه ه ه هه ه ه ه ه ه ه
اومدم پیشاپیش بهت تبریک بگم داداش عزیزم به منم یه سر بزن قربونت بای بای

سلام آبجی
ممنون که به یادم بودی...
دندون مصنوعی؟!!!!!!
نه من دندونا مو دوس دارم(گریه) ....
چشم حتما پیشت میام

مهشید پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:16 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!
امروز ۵شنبه هستش و توام سرت یه ذره خلوت تر !!!
خوشحالم که بهم سر زدی و برام نظر گذاشتی.گل.گل.گل

ولی نظرت یه بوهایی میدادا !!!!!!!!!!!!!!!!!
فکر میکنم منظورت رو گرفتم !!!
اما در اشتباهی .
گل.گل.گل

سلا مهشید خانوم
این ماجرای ۵ شنبه ها رو همه دوستام فهمیدن خب پس لو رفتم دیگه(چشمک)

نظر من بوهای ۳۰یا ۳۰ میداد و نظر شخصیم بود...چ
گل برای دوستی که همیشه بهم گل میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد