عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب ۵۳ (۱سالگی)

دوستان سلام

وبلاگ من فردا شب ساعت ۱۰:۵۴ دقیقه شب یک ساله میشه اینم لینک پست اولم


یه خبر خوب دارم برای تمام اونایی که توی صنعت هوانوردی هستن و دارن کار میکنن و....توپولوفهای خوشگل و مامانی از اول مرداد دیگه حق پرواز ندارن البته هنوز هم نمیشه روش حساب کرد ولی اگر بشه که عالی میشه ...


امروز میخوام بگم که چجوری میشه تشخیص داد یه هواپیما در حال بلند شدنه یا نشستنه البته یکی از راه ها که خیلی آسون تر هست را میگم ...

این راه نگاه کردن به دریچه چرخهاست اگر باز باشه یعنی این که هواپیما داره تیک آف میکنه یا بلند میشه چون میخواد چرخها رو جمع کنه ولی اگر چرخها بیرون بود و دریچه ها بسته بود یعنی این که میخواد فرود بیاد و نمیخواد چرخا را جمع کنه...


دریچه ای که روی دماغه هست را نگاه کنید باز است یعنی هواپیما داره تیک آف میکنه....


دقت کنید یک دریچه خیلی کوچک در دماغه باز است که برای شاک استرات (میله ای که به چرخ وصل است)باز هستو بقیه دریه ها بسته هستن پس هواپیما در حال فرود است...




اینم یه عکس که هواپیما در حال تیک آف هست و انتهای باند رو نشون میده و دریچه های چرخها که از روبرو باز هستن.....راستی تمام هواپیماهایی که عکسشونو برای این نکته انتخاب کردم ۷۴۷ بودن



اینم به یاد توپولف هایی که دارن خدابیامرز میشن....

نظرات 14 + ارسال نظر
رویال پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:48 ب.ظ

عکس اولت شد صفحه گوشیم
و باید بهت بگم عمرا اگه تا مردادد ده سال دیگه هم کسی از رده خارج شه !
همه تا ابدوالاباد دور هم با خوبی و خوشی میپریم
یه سالگیت هم مبارک
تا اینجا که وبلاگت خیلی محشره امیدوارم همیشه همینطوری باشه و برای سالهای زیادی باقی بمونه

ما توی ایران از همین ۷۴۷ ها توی ماهان داریما(چشمک)
منم امیدوارم سالیان زیادی برای دوستان بنویسم....
و خوشحالتر میشم که با دوستان پرواز برم به عنوان فلایت مکانیک...

فاطیما پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ب.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

معلو هست کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :@
تحویل نمیگیری؟؟؟؟؟؟؟

الان میام
خوب مدل وبلاگتو عوض کردی منو به اشتباه انداختی

مهشید جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ق.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
وای چه روش خوبی رو معرفی کردی !!!!!!!!!!
چه جالب !!!!!!!!
چقدر خوبه که به وسیله ی دوست خوبم اینقدر اطلاعاتم داره زیاد میشه ٫ دیروز رفته بودم فرودگاه و تقریبا به هواپیماها خیلی نزدیک ٫ یعنی نمیدونی چه جوری میخ هواپیماها شده بودم ٫‌چیزهایی که اینجا یاد گرفته بودم رو داشتم اونجا مقایسه میکردم و میدیدم اوااااااااا چه باحاله !!!
چقدر خوبه آدم اطلاعاتش در هر موردی بالا باشه.
به خاطر تمام این چیزها ازت ممنونم دوست خوبم.

این بار هم عکسات خیلی مکمل توضیحاتت بود و دقیقا همه آموخته هاتو فهمیدم.
ولی عکس آخر چه ترسناکه ٫‌أدم حس میکنه الانه که از صفحه ی مانیتور بیاد بیرون !!!

ممنون دوست عزیز
گل.گل.گل

سلام مهشید
خوشحالم که نوشته هام مفید بوده و یادشون افتادی...
عکس آخر چون توپولوفه ترسناکه؟(چشمک)

فاطیما جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

آخه کجاش زیاد عوض شده ... ؟؟

همه چیش خوشگله حتی خودشم خوشگله .خودش خودشو زشت درست میکنه

عوض شده.....
خوب برو بهش بگو که بفهمه اینجوری قشنگ نمیشه و زشت تر هم میشه...

الی جون جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

در مورد عکسا و اطلاعات این پستت که خب خودت میدونی...

اما توووووووووووووووووولدت مبارک(چشمک)
منظورم تولده وبته...!

خوشحالم که خوشت اومده(نیشخند)(چشمک)
از بابت تبریک هم ممنون

الی جون جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

اولاً که:
کی گفته که خوشم اومده؟!؟!؟!؟!؟!؟(2تا نیشخند)(2تا چشمک)

بعدشم اینکه:
راستی روووووووووزتون مبارک...!

مگه میشه کسی از عکسای وب من خوشش نیاد(اعتماد به نفس در حد تیم ملی)

ممنون که به یادم بودی ...کی میشه که بچم بهم روز مرد را تبریک بگه(چشمک)

الی جون جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ساعت من: 10:54

یک سالگیه وبت مبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارک((:

انشالا 120 سالگیشو جشن بگیری(چمشک!)

بازم ممنون که انقدر منو شرمنده میکنی هم کامنت هم....

مهشید شنبه 5 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ق.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

علیرضااااااااااااااااااااااااااااااا
خدا بگم چی کارت کنه ؟!؟! خنده.
منو بگو کلی ذوق کردم.خجالت .
پسرجان مگه بیکاری آخه دختره مردم رو اینقدر ذوق زده ی الکی میکنی ؟!؟!؟!؟؟ چشمک
نه شوخی کردم. زیاد تعداد بازدید برام مهم نیست ٫ راضی بودنه دوستام برام خیلی ارزش داره.
اون شیرین کام هم خوب هنوز وجود داشت دیگه حالا چه تو معده ام چه رو میز !؟!؟!؟! زبان.

بازم روزت مبارککککککککککککککککککککککک
گل.گل.گل.گل

فقط میخواستم باهات شوخی کنم همین (چشمک)
فکر کردی چقدر مردم تو رو از سرچ و مطلب زیبا و این جور چیزا پیدا کردن ولی همش من بودم(شیطونک)

من که میدونم اون شیرین کامو توی 2 دقیقه تمومش کردی(چشمک)

از بابت تبریک هم ممنون

رویال شنبه 5 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام روزت مبارک مرد پرنده

ممنون دوست عزیز که به یادم بودی...
میدونم که پروازی میشم حتما و اون روز نزدیکه....

ملودی یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:53 ق.ظ

ممنون از نظرتون و لینک.تولد وبلاگتونم مبارکه امیدوارم همیشه تو کاراتون موفق باشین.وبلاگ زیبا یی دارین مخصوصا عکساش که کنار توضیحا با عث میشه آدم کلی اطلاعاتش زیاد بشه .ممنون

خواهش میکنم ....
ممنون از بابت تبریک....

رویال دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام علیکم
میبینم که الی و مهشید هم تشریف دارن(سلام رفقا)
الی یه نگاهی به نظر دونیت بنداز مادر ! 152 تا نظر توشه داره میترکه .. علیرضا تو به این یه چیزی بگو به حرف ما که گوش نمیده مجبور شدم بیام اینجا ازتون مشورت بخوام که چه جوری میشه از الی خواهش کرد اپ کنه

علیرضا شما چه چطوری ؟

علیکم السلام رویال بانو
من هم به الی گفتم که آپ کنه حالا دیگه ببینیم حرف ما پیش دوستمون چقدر میره و چقد ما رو تحویل میگره ....

این جمله آخرتو خودت بیا رویال تر جمه کن "علیرضا شما چه چطوری ؟" که معنیش چی میشه(چشمک)

هرمان سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام
تولدش مبارک

سلام
ممنون

الی جون سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

چشششششششششششم...
اصن هرچی شما بگی(شونصد هزارتا چشمک!)

چشمت بی بلا

پریسا جون چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com/

تولد یه سالگی بلاگت مبارک!
یا علی گفتیم وعشق آغاز شد
ببخش با تاخیر

سلام پریسا خوبی؟
کم پیدایی..
ممنون بله اولین پستم (یا علی گفتیم وعشق آغاز شد) بود
خواهش میکنم این حرفت چیه بالاخره تو امتحانا هست و همه کم وقت دارن(چشمک)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد