عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۵۴

دوستان سلام

امروز میخوام درباره رجیستر هواپیما یه توضیح کوچولو بدم...

رجیستر هواپیما مثل شماره پلاک ماشین هست و برای ثبت اون هواپیما هست ...

هر هواپیمایی یه رجیستر مخصوص داره و هر کشوری هم یه کد مخصوص که داخل رجیسترهاش هست....

رجیستر اون حروف یا اعدادی هستن که عقب هواپیما نوشته میشه مثلا EP-MHA این رجیستر یک هواپیمای ایرانی هست از کجا فهمیدم ایرانه؟! خب از ***-EP اگر جای ستاره ها حرف یا عدد باشه معلومه که هواپیما در ایران به ثبت رسیده و سازمان هواپیمایی کشوری ایران مسئول نظارت بر روی این هواپیما هست...برای امریکا -N هست و برای فرانسه -F که اینها شناسه یک کشور هستن مثل همون ایران33 توی پلاک های ماشین که نشون میده ماشین توی تهران به ثبت رسیده ....

یک نکته هم وجود داره که یک هواپیما میتونه در یک کشور دیگه به ثبت برسه ولی مالکش یک کشور دیگه باشه مثل ماهان که دوتا از هواپیماهاش در فرانسه به ثبت رسیدن ولی مالکش ماهان هست که یک شرکت ایرانی هست...

راستی درباره دو حرف EP که مشخصه ایران هست باید بگم که من شنیدم مخفف EMPEROR PARS یا EMPEROR PAHLAVI هست البته این رو شنیدم و مدرکی برای این حرفم ندارم...

در ضمن رجیستر باید با فونت مخصوص و رنگ مشکی روی بدنه هواپیما نوشته بشه طوری که به راحتی از فاصله معینی قابل خواندن باشه و فکر کنم علت این که رجیستر را عقب مینویسن اینه که اگر هواپیما سقوط کرد قابل دیدن باشه چون معمولا قسمتهای عقبی هواپیما در حادثه ها سالمتر میمونه...
حالا بریم که تصاویر اورحال 200-747 ایران ایر که اسمش الفا گولف هست و رجیسترشEP-IAG را ببینیم

آلفا گلف در سال ۲۰۰۸ هنوز در حال خدمت  و داره برای یه فرود آماده میشه...


اینم فرودگاه مهر آباد و آأفا گلف کنار دوتا از ۷۴۷ های سوخت رسان نیروی هوایی که اونطرف پارک هستن

آلفا گلف جلوی در فارسکو یا همون فجر آشیان درحالی که رنگش رو با مواد رنگ بر بردن و موتورها و خیلی از تجهیزاتش باز شده تا چک بشه....

آلفا گلف در سال ۲۰۱۰ در حال اورحال ....
اینجا فارسکو یا همون فجر آشیان خودمونه چند هفته قبل که برای بازدید رفته بودیم داشتن رنگ آلفا گلف را میبردن تا اینشکلی بشه ...توی این مرحله از نوک تا دم هواپیما باز میشه و کاملا چک میشه وقتی اورحال هواپیما تموم میشه انگار نو شدن...این کار حدودا ۶ ماه طول میکشه البته اگر قطعه وجود داشته باشه و اگر هم قطعه آماده نباشه معلوم نیست کی تموم میشه...

بعدنوشت:اینم لینک دانلود یه لندینگ(فرود) قشنگ اگر استقبال بشه این بخش را هم اضافه میکنم
پ.ن: امپراتوری =EMPEROR
نظرات 17 + ارسال نظر
link box پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 ب.ظ http://www.linkdooni1.gigfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری . برای افزایش بازدید وب خود لینک باکس منو تو وبت بزار بعد لینکتو ثبت کن. مطمعا باش تا فردا بازدیدت زیاد میشه. اگر نشد باکس رو بردار . ولی امتحانش ضرری نداره . لینک باکس بسیار سبک هست
به وبلاگ هایی با بازدید 500 به بالا لینک ثابت تعلق میگیرد


--------------------------------------------------------------------------
آموزش --> http://img18.img98.com/out.php/i99504_1.png
---------------------------------------------------------------------------


کد لینک باکس:

<center><script language="javascript" type="text/javascript" src="http://midway.persiangig.com/source.js"></script ></center>


VPN هم داریم yahoo id : mohammad.1361

الی جون پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:13 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ســــــــــکـــــــــــوووووووت...

اول سلام

الی جون پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

کم نیار تو...باش...
الان میتونی بازم بیای بگی خوشحالم که از عکسا خوشت امده...

خوشحالم که ....

الی جون پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ولی حالا بگذریم از این حرفا این آخریه جالب بود...
تا حالا هواپیمای اینجوری ندیده بودم...

خب حالا هواپیمای اینجوری هم دیدی(نیشخند)
متن رو هم که اصلا نخوندی(چشمک)

الی جون جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:37 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

متن؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
مگه متنم هست اینجا؟؟؟
واسه من که فقط تصاویر آخر هفته میاد!!!والا...(چـــشـــمـــک!!!)

خب این برای اینه که تو عینکتو نزدی برو اول عینک بزن بعد بیا پشت کامپیوتر بشین...

الی جون جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ووووووووووووووووووووووووووووااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییی...
من عاشق این بعد نوشته شدم...
هنوووووووووووووز مییییییییییییییخوااااااااااااااااااااام...!!!

مرررررررررررررسی...خیلی قشنگ بود...!

خب فعلا یک نفر خوشش اومده
آمار اگر بالا بره این بخش هم اضافه میشه اگر همین یک نفر باشه که براش ایمیل میکنم(چشمک)

[ بدون نام ] جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

))): ))): ))): ))): ))): ))): ))): ))): ))): ))): ))): ))):

حالا تو هی این کوریه منو بزن تو سرم(الیه اسب پرانی)

درسته کووووووووووووورم ولی خب چشمام نزدیک بین هست و واسه این چیزا مشکلی ندارم که خو... ):

من که نگفتم کوری گفتم چشمات خوب نمیبینه مادر بزرگ .....

راستی گفتم مادر بزرگ یاد مامان بزرگم افتادم که بیچاره سنش بالاست نزدیک 80 سال یه روز دیدم داره لوبیا هارو چک میکنه تا ببینه سنگی چیزی نداشته باشه و کلا دو دسته کرده بود چک شده و چک نشده ...دیگه خیلی عصبی شده بود که زیادن و اینا همشونو قاطی کرد و گفت به من چه ...

الی جون جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:20 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

بعدشم
چرا هیشکی نمیاد اینجا خو...ها...؟؟؟
اصن ولشون کن و بعد نوشتارو از این به بعد فقط واسه من ایمیل کن(;
میگم یه چیزی
تو چرا خوشحال نشدی از اینکه من از این بعد نوشته خوشم اومد...؟!؟!؟!؟!؟

میان میبینن و میرن ولی کسی نظر نمیده اگر هم نظر میده خصوصیه یه نگا به آمار اون گوشه بنداز...
چون بعد نوشت خوشحالی نداره...(چشمک)

مریمی جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ب.ظ http://maryami-myself.blogfa.com

چه جالب. از کجا میاری این اطلاعات رو؟

دوشنبه امتحان اینا رو دارم ...اینارو توی مقررات و ایمنی هواپیما میخونم

مهشید جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!؟ خسته نباشی !!!

عجب !!!!
پس هواپیماها هم به نوعی پلاک دارن !!! چه بامزه !!!
تو هواپیماها اینجوری نیست که اگر مثلا پلاکش ۱۱ بود یعنی مالا بالاشهره و اگه ۳۳ بود مال جنوب شهر ؟!؟!؟! زبان.
علیرضا خیلیییییییییییییییییی باحال بود.
هم اطلاعاتت هم عکسهات.
دستت یه عالمههههههههه مرسی.
بابت کامنتت در مورد ورقه ی امتحانیم هم ممنونم دوست خوب من .گل.گل.گل . ایشالااااااااااا که همینی که میگی بشه. اما حالا کو ۲۰ داداش من !؟!؟؟!؟! ناراحت .
من تو این ۳ سال دانشجوییم فقط ۳ بار ۲۰ آوردم که اینقدر دوستام گفتن چندش و خرخون و ... که پشیمونم کردن.چشمک.

حالا در مورد اون موضوع ۱۰ سال دیگه هم بعدا صحبت میکنم باهات.شیطان.
من میدونم و تووووووووووو .زبان.


علیرضا بازم ممنونم و خسته نباشی
گل.گل.گل برای دوست خوب خودم

سلام مهشید
سلامت باشی...
بله هواپیما هام پلاک دارن و گاهی وقتا از روی پلاکشون میشه فهمید که برای کدوم شرکت هستنالبته اگر رجیستر ها رو کدشون رو بلد باشی (زبان)

من که دو ساله دانشگاه میرم تا حالا ۲۰ نگرفتم چون بهم میگن بچه خر خون ولی یه دوست دارم که اگر بدونه اون درس را ۲۰ نمیگیره حذفش میکنه حالا خودت حساب کن چقدر نمره با ارزشه(چشمک)...

نخیرم این تصمیم منه(همون ۱۰ سال) و کسی نمیتونه عوضش کنه مگر این که خودش یه کارایی برام بکنه و ماجرای آستین و این حرفا پیش بیاد که اون موقع نه نمیگم(چشمک)
یه دسته گل برای دوست عزیزم

علیرضا جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ب.ظ

تا حالا شمردم ۱۰تا کامنت دارم و ۷تا شو الی نوشته باید بگم الی نه تنها جاش دم در بلاگ فا پهن هست بلکه دم در بلاگ اسکای و بلاگ اسپوت و ورد پرس و....خلاصه اینو بگم الی اینجا الی اونجا الی همه جا(نیشخند)

اینم یه کامنت بود برای خودم

الی جون شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:30 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ببینید کار به کجا رسیده که این علیرضا هم دیگه واسه خودش کامنت میذاره!!!!!!!!!!!!

مگه من چمه
در ضمن کامنتت احتیاج به ویرایش داشت که انجام دادم(نیشخند)

الی جون شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:33 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

بعدشم...
درسته اون موقع 11 کامنت بود که 7تاشو الی نوشته بود ولی اینا کامنتای عمومی بود...
کی میدونه اون تو بین کامنتای خصوصی چه خبره؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
همه که مث من صاف و صادق نیستن همه حرفاشونو عموماً و در معرض دید همه بیان بنویسن...!والا...(چـــشـــمـــک!!!)

الی کاری نکن که تمام کامنتای خصوصیتو رو کنم که داره کامنت دونی وبلاگمو میترکونه ها(چشمک)

رویال شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ

ببین من شب صبح نصفه شب بعد از ظهر همیشه میام اینجا
تازه همیشه هم من میام صاحب خونه نیست
کجاست؟
تو شیکم هواپیماها!

صاب خونه همینجاست ولی فکرش پیش هواپیماهاس...

الی جون یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

رو کن اگه جرئتشو داری(آیکن یه الیه اسب دوانی!!!)
اگه ناراحتی هم نمینویسم دیگه!

البته من که اصن کامنت خصوصی نداشتم اینجا...!!!
اصن مگه اینجا میشه کامنت خصوصی نوشت؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟



جرئتشو دارم ولی نمیخوام ازیتت کنم (نیشخند)
شما بنویس من اگر ناراحت بشم خودم بهت میگم دیگه ننویس...

الی جون یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

چه زندگیییییییییییییییییییه آخه!!!
فقط اینجا آزادی بیان داشتیم که اونم ازمون گرفتن!!!
علیرضا! آخه تو دیگه چرا...
تو هم باید کامنتای منو سانسور کنی؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!

شما آزادی بیان داری ولی اون کار بی احترامیه و من اصلا خوشم نمیاد ...
این کامنت هم ویرایش شد(نیشخند)

الی فسقلی دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

آخر ادامه مطلب پست جدیدم یه دونه آیکونه کاملاً ضروری اورده بودم که لازم دونستم اینجا هم بذارم:

(آیکونه یه الی که میدونه ظرفیت و جنبه ی آقای سیفی خیلی بیشتر از این حرفاس و از هیشکدوم از این کل کلا ناراحت نمیشه!!!)

و میخواستم اینو بگم که کل کل منو آقای سیفی تموم شده و لطفاً کسی کشش نده تا بازم پای من تموم شه...

همینجا جلوی همه هم از آقای سیفی اگه ناراحت شدن معذرت میخوام!

خداحافظ!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد