عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

درس نخونید و MAINTENANCE شوید


این خاطره مربوط میشه به استادم و استادم برای من و دوستام تعریف میکردم و من هم خوشم اومد که اینجا بنویسمش....

یکمی مقدمه میگم تا ذهنتون آماده بشه برای اصل مطلب...



خوب وقتی که روی هواپیما کار میکنیم (مکانیک ها یا همون آقایان MAINTENANCE)لباسمون لباس کار هست که معمولا ابی رنگ هست و خیلی هم تمیز نیست یعنی کت و شلوار و کراوات نیست و یه لباس گیریسی و روغنی هست اینا رو گفتم که بدونید کار ما سوسول بازی نیست و اولش باید گریسی بشی بعد ها با تحصیل و تجربه و کلاسهایی که شرکت ها یا Air line ها برای مکانیک ها میذاره پیشرفت میکنن و پروازی میشن و بعد هم کارای نظارتی و پشت میز نشینی....

حالا استاد ما که فوق لیسانس هوافضا از دانشگاه امیر کبیر هست و گرایشش هم پیشرانه های درون سوز هست و خلاصه درسای خیلی سختی رو گذرونده ،میگفت :چند وقت قبل وقتی زیر هواپیمای آماده پرواز بودن(خوب میدونید که آخرین نفراتی که از هواپیما دور میشن مکانیک ها هستن)و مسافرا داشتن سوار این هواپیما میشدن یکی از مسافرا که یک مرد میانسال بوده توی پلکان هواپیما وایمیسته وبه پسر جوونش میگه پسرم اگر درس بخونی میشی این(اشاره میکنه به خلبان و کمک خلبان)و اگر هم درس نخونی میشی این(اشاره میکنه به استادمون!!!)....اون مرد نمیدونست که اون مردی که اونجوری نشونش داده و گفته بیثواده استاد دانشگاه هست و.....

حالا خودتون حساب کنید که وقتی من به یه نفر رشتمو میگم چقدر فکر میکنه باکلاسه و وقتی که اونا منو پای هواپیما با لباسای گیریسی ببینن چه فکری میکنن و میگن این که درس خوندن نمیخواد و الکیه....


راستی یکی از اقواممون که سنش خیلی زیاده و فکر کنم 80 رو رد کرده وقتی ترم اول بودم ازم رشتمو پرسید و من گفتم تعمیر و نگهداری هواپیما و اون ازم پرسید خلبانی منم گفتم نه و براش توضیح دادم که کارمون چیه بعد از یک نیم ساعت توضیح من برگشت بهم گفت هواپیما اگر شوفریش هم نباشه و شاگرد شوفریش هم باشه خوبه ...منو میگی میخواستم سرمو بکوبم به دیوار که این همه براش توضیح دادم آخرشم بهم گفت شاگرد شوفر ......

نظرات 5 + ارسال نظر
آزاد یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:50 ق.ظ http://www.blog.cheshmehregi.com


سلام دوست گرامی ، بخش دوم مطلب پیرامون انتخابات سال پیش در ایران آماده است ، هر زمانی فرصت داشتید خوشحال می شوم آن را نیز بخوانید. موفق و پیروز باشید

سلام
ممنون که اطلاع رسانی کردین

مهشید یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خیلی بانمک بود
حس میکنم استادت میخواسته بره زیر پا بگیره برای پیرمرده.
چشمک.
آخه خداییش آدم چی میتونه بگه به کساییکه هیچ اطلاعاتی ندارن و تازه حرص آدم هم درمیارن ؟!؟!؟؟!
میدونی تقصیر مردم هم نسیت
چون همه دیدن که شاگرد مکانیکا و ... از این لباسها تنشونه فکر میکنن هرکی لباس کارش اینجوریه یه درجه ی شغلی پایینی داره !!!
تیکه ی این فامیلتون هم خیلی باحال بود !!!!!!!!!!!!!!
حالا شاگرد شوفری خوش میگذره ؟!؟! چشمک.

مرسی علیرضا
آپت خیلی خوب بود وروحیه ام که کسل بودم رو عوض کرد.
گل.گل.گل

سلام مهشید
نه دیگه ما کاملا به این دید دوگانه مردم عادت کردیم که از اسم رشتمون خوششون میاد ولی موقع کار فکر میکنن کارمون پسته در حالی که نمیدونن جون چند صد نفر دست همین مکانیکهای عزیز هست...

جات خالیه شاگر شوفری هواپیما آنچنان کیفی میده که نمیتونی فکرشم بکنی..

امیدوارم که همیشه شاد شاد باشی...

زهرا دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام
خوبی
میگم چرا ایران اهدا باز نمیشه؟سایت دیگه ای نمیشناسی؟
ایا اینی که نوشته رضایت خونواده ها شرطه و کارت یه کارت معمولیه درسته یا نه؟

سلام
نه منم نمیدونم چرا باز نمیشه سایت دیگه ای هم نمیشناسم شاید با یه سرچ بتونی پیدا کنی....
رضایت خانواده بعد از مرگ فرد شرط هست ولی خوب این کارت نشون میده که خودت راضی بودی و تقریبا 70% رضایت خانواده را جلب میکنه و اونا خودشون روانشناس برای صحبت با خانواده دارن.....

سید محمد دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:33 ب.ظ http://love-bwin.blogsky.com

سلام دوست خوب من .
اپ کردی حتما منو خبر کن .
منم اپ کردم . حتما بیا بخون .!!
خوش باشی !

سلام محمد جان
چشم حتما خبرتون میکنم....

سید محمد جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ب.ظ http://love-bwin.blogsky.com

سلام دوست خوبم .
بدو بیا که اپم

سلام
چشم الان میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد