عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۵۷


دوستان سلام

 

امروز میخوام یکمی درباره روابط هوانوردی ایران و عراق بگم که شاید برای اونایی که از هوانوردی دور هستن جالب باشه....

عراق بعد از جنگ سال ۲۰۰۳ خودش با امریکا و تشکیل دولت جدیدش به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری احتیاج داشت و بین تمام پیشنهاد ها پیشنهاد ماهان ایر را برای خرید ایرباس ۳۰۰ آنها پذریفت که پول خوبی هم بابتش داد(چشمک)اون ایرباس توی آشیانه ماهان رنگ شد و چکهای مخصوص قبل از فروش روش انجام شد و با اسم اپکس به عراق رفت جالبه که بدونید تمام تعمیرات این هواپیما داخل هنگر(آشیانه) ماهان انجام میشه و همین کار هم درآمد زیادی برای این شرکت داره....


اپکس توی فرودگاه امام جلوی آشیانه ماهان ایر...


اپکس کنار توپولوف ایران ایر تور در فرودگاه مهر آباد.....



روابط هوانوردی ایران و عراق به این ها تموم نمیشه و از قبل یعنی دولت قبلی عراق با ایرانی ها روابط هوانوردی داشتن که شنیدنش فکر کنم براتون جالب باشه....

زمان جنگ کویت ۴تا از هواپیماهی بوینگ ۷۴۷ عراق به ایران پناهنده میشن و ایران هم اونا رو به عنوان قرامت جنگی برمیداره ولی این کار خلاف قوانین هواپیمایی بین المللی بود ....

دوتا از اون ۷۴۷ ها به ایران ایر داده میشه و دوتای دیگشو خبر ندارم که چی شدن توی همون سال تو پروازای حج از یکی از اون هواپیماها استفاده میشه مدیرای ایران ایر فکر کرده بودن که اگر رنگ و رجیستر هواپیما عوض بشه اونو دیگه عراقیا نمیشناسن...

ولی توی عربستان عراقیها هواپیمای خودشونو میشناسن و از خدمه پرواز ‍C of A هواپیما (مجوز پرواز و به نوعی شناسنامه ) و مدارک دیگه هواپیما رو میخوان خوب چون هواپیما مدارکش توی عراق مونده بود و فقط خودش به ایران اومده بود پس هیچ مدرکی وجود نداشته و به همین راحتی عراقیا هواپیمایی که به ایران پناهنده شده بود را پس میگیرن البته من اینارو شنیدم و مدرک و سندی برای این حرفام ندارم ولی این حرف رو افراد زیادی توی هواپیمایی میزنن ....



همین الان یه عکس توی یه سایت معتبر پیدا کردم و نوشته های ضمیمه عکس حرفهای منو تصدیق میکرد خوده عکس را + توضیحاتش و لینک سایت میذارم....


its previous register is YI-AGN , it took refuge in Iran with another Iraqi Airways Boeing 747-270C with YI-AGO register at 26th January 1991 during desert storm operation against Iraq. Iran`s didn`t give back them to Iraq , because Iran`s government believe Iraqi refugee aircrafts should be kept against ransom of Iraq about attacking to Iran in September of 1980.


نظرات 21 + ارسال نظر
من میگم . . . جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.manmigam.com

افزایش بازدید وبلاگ شما
کاملا رایگان
لینک مطالب وبلاگ خود را کاملا رایگان در وبسایت ما قرار دهید
افزایش بازدید = افزایش رتبه در گوگل
www.manmigam.com

آیسودا جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://www.webpatogh.com

سلام
سایت جدیدالتاسیسه ولی...
ما قصد داریم به 10 نفر از 100 عضو اول نفری 6000تومان اعطا کنیم و تمامی امکانات پولی را براشون رایگان کنیم!+ به 10نفر از 10

درضمن توی این سیستم ،گروههایی شبیه یاهو هم درست شده که تو اگه بخوای بری گروه یاهو بزنی مهاله بتونی زیاد عضو بگیری ولی چون توی این سیستم جز اولینها می شی گروهت بعدا که سیستم اعضاش زیادتر شد گروهت میشه از قدیمیهای سیستم که همه عضوش میشن!میتونی ازین طریق آمارت را هم ببری بالا!
یا میتونی قسمتی از مطالب وبلاگت را توی وبلاگت در سیستم بنویسی و برای ادامه مطلب آنها مردم را به وبلاگ خودت ارجاع بدی تا آمارت و رتبه ات در گوگل بالاتر بره!


پس چرا وایسادی!؟ [گل]

سارا جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://paize-zendegi.blogsky.com

منم عاشق پروازم ولی مامانم اینا بد جود به زمین چسبوندنم.
بهم سر بزن

حتما بهت سر میزنم ....
ولی اگر واقعا عشق پرواز داری خودت باید به خانواده ثابت کنی که میتونی و تواناییشو داری تا بتونی وارد هوانوردی بشی ....

VpnServ Group جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.vpn-serv.in

وی پی ان سرو ، قدرتمندترین ارائه دهنده خدمات "وی پی ان" با قیمت مناسب و پشتیبانی 24 ساعته . آیا نمیدانید "وی پی ان" چیست ؟ توضیحات تکمیلی را از سایت ما مطالعه کنید : www.1.vpnserv.info

ممنون دوست عزیز ولی منم خودم توی همین کار هستم

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

شکلک از کجات؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟!

بهتره بگی از کجاس تا بگی از کجات

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

جالب بود...!!!

میگم مگه قرار نبود ازون به بعد فیلم هم آپلود کنی؟!؟!؟!؟!؟:(

در ضمن گفته بودی اگه تعداد درخواست کننده ها کم بود ایمیل میکنم براشون!!!

حالا که نه اون بعد نوشته به پستات اضافه شد نه ایمیلی به دست ما رسید!!!

وعده ی سر خرمن که نبود احیانا؟!؟!؟!؟!؟!؟;)(شوخیه باز ناراحت نشی!)

خوشحالم که...
نه یک نفر بازدید کمه برای اون فیلما چون واقعا قشنگن برای همین حیفم میاد بدون بازدید بالا توی وبلاگ بذارم....

مهشید شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!؟!؟
من ۱-۲ روز هست از کلاردشت برگشتم اما نمیدونم چرا این بلوگفا باز قاطی کرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این بلوگفا هم شورش رو در آورده ها !!!! عصبانی.

راستی آپت چه حرفهای جالبی داشت
جدآ بین ایران و عراق این برنامهها بوده و هست ؟!؟!؟؟۱؟!
ببین ٫ همیشه میگن پشت پرده کلی خبره ٫‌اینم نمونه ی بارزش. چشمک.
دستت درد نکنه آقای علیرضای دوست من
زحمت کشیدی
گل.گل.گل.گل.گل

سلام مهشید خانوم
این بلاگفا هم که دیگه ..... با اون چند دقیقه تاریخیش....آدرس وبلاگتو خوب عوض کن به ورد پرس یا میهن بلاگ یا بلا اسپوت و... برو اینا که گفتم امکانات واقعا عالی دارن....


بله این روابط هست اگر از خط های هوایی بدونی و پولی که از این راه درمیاد اون موقع چیکار میکنی ؟؟!!!(همینقدر بگم که در حد درآمد نفتیمونه)

سید محمد شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:38 ب.ظ http://love-bwin.blogsky.com

سلام رفیق .
خوبی؟
ممنون از این همه اطلاعات عمومی که در اختیارمون میگذاری .
راستش این جریانی را که اخر سر نوشتی من متن کاملش را یه زمانی پسر عمم برام خونده بود .
اخه اون خلبان شکاری mig 29 توی پایگاه ۸ شکاری اصفهانه .
راستی شغل تو چیه ؟
خلبانی ؟
منم اپ کردم . بدو بیا .
خوش باشی رفیق .

سلام محمد جان
برای پسر عمت آرزویموفقیت میکنم و امیدوارم که همیشه توی آسمون آبی آزادانه پرواز کنه....
نه من خلبان نیستم من یه مکانیک هواپیما هستم...

حتما میام وبت..

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ای بابا خب حالا شکلک از کجاس؟!؟!؟!؟!؟;)

از جواب اون کامنت بالایی برش داشتی گذاشتی واسه جواب کامنت من:O

نه گفتن جیزه به بچه ها شکلک نمیدن

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ب.ظ

نه...
خواهشاً جملت رو کامل کن...
خوشحالی که چی؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!
من گفتم مطلب جالب بود و هیچ اظهار نظری درمورد عکسا نداشتم...
اما فک کنم یو همچنان خوشحالی که من از عکسا خوشم اومده آره(چشمک!)

...

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

و اما در مورد فیلما...
شما احیاناً یادت نمیاد که گفته بودی تعداد کم بود ایمیل میفرستم براشون...
خب الان یادت میارم:

"جواب: خب فعلا یک نفر خوشش اومده
آمار اگر بالا بره این بخش هم اضافه میشه اگر همین یک نفر باشه که براش ایمیل میکنم(چشمک)"

(جمعه 11 تیر ماه سال 1389 ساعت 5:40 PM)


البته اگه اینترنتتون محدوده اصلن راضی به زحمت نیستم خداشاهده;)

همه اینا رو نوشتی که بگی عاشق رشتم شدی


درضمن درسته اینترنتم محدوده ولی من تمام دانلودهامو انجام میدم و حجم کم نمیارم ولی برای میل کردن حوصله میخواد که بنده ندارم....

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:38 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

آهان یه چیزه دیگه...
دزدگیرای وبتم مبارک...
من تازه دیدمشون...
بیشتر میگشتی ممکن بود نمونه های دیگه هم پیدا کنی بذاری کنارشون ها...
آخه فقط سه تا...؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!
کمه که!!!(چــــشـــمــــک!!!)

!

الی جون شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

راستی
دزدگیرای وبتم مبارک...من تازه دیدمشون!
خب یکم بیشتر میگشتی ممکن بود نمونه های دیگه هم پیدا کنی بذاری کنارشون...
آخه فقط سه تا؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
کمه که...(چـــشـــمـــک!)

دزد گیری؟!!!!
اگر منظورت اون ابزارهای اون پاینه برای این گذاشتم که شماها بیشتر به دنیای شبکه علاقه مند بشین و دنبالش برین و ببینید که چه دنیای بزرگیه و در عین حال کوچیک وگرنه من قبلا هم اینارو داشتم و ازشون استفاده میکردم
خدا برکت بده به بلاگ اسکای که قبل از اسمت ای پیتو برام مینویسه ...

[ بدون نام ] یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:13 ق.ظ

خودم میشناسم این دنیای شبکتون رو...
منظورم این بود که چرا آخه این همه...
خب یه دونه کار همشون رو انجام نمیداد!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

همه ی اونارم واسه این گفتم که بگم اگه وعده ی سر خرمن نبوده خب بفرست...
اگه هم بوده که هیچ...!
فقط جهت یادآوری بود و هیچ اصراری هم ندارم!!!

خوب تو که میشناسی باید بدونی که از همین آی پی حتی شماره تلفن خونه را هم میشه پیدا کرد...

وعده سر خرمن بوده دقیقا

الی جون یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:14 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

واسه اون قبلی اسم یادم رفت...
ولی خب علاوه بر خود متن کامنت که تابلو بود من نوشتم آی پیم هم که بلاگ اسکای قبل از اسمم مینویسه پس دیگه نیازی به نوشتن اون نبود!

نه تنها من بلکه همه شمارو توی بلاگستان میشناسن

هرمان دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:31 ب.ظ http://sotedelan22.mihanblog.com

سلام
چقدر تخصصی
چیزی حالیم نشد:(

سلام
شرمنده که نتونستم درست بیان کنم

زهرا سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://jojoyesiyah.blogfa.com/

سلام
خوبی؟
اپم
خونه بی کسی هاااااااامو با قدمات روشن کن

سلام
چشم حتما میام

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

یوووووووووووووووووووووووهووووووووووووووووووووو
سلااااااااااااااااام
خوبی دوست جونم؟؟
صبح بخیر
من برگشتم
دلم واست تنگ شده بود

سلام ترنم
خوبی ....
منم دلم برات تنگ شده بود

ترنم(یادگاری از روزهای جوانی) چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

خب چیزایی که گفتیو من نمی دونستم
دولتمردای من همش ادعای قانونمندی می کنن ولی در عمل....

بله دیگه اینم از قانونمندی بعضیا

اردشیر بابکان پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ق.ظ http://www.avestaariyo.blogfa.com

درود
من در وبلاگم درباره ساختار اوستا و نام زرتشت نوشتم اگر مایل هستید لطفا" آن مطالب را بخوانید و با دیدگاه خود من را یاری کنید.
با تشکر از شما دوست عزیز[گل]

مطلبتون واقعا جالب بود به دوستان هم خوندنشو توسیه میکنم

کاپیتان آر دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ق.ظ

خیلی عالیه باب دلمه !!
وبلاگت دوست داشتنیه شدیدا ......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد