عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته۵۸

دوستان سلام

میخوام امروز درباره هواپیماهای شکاری بنویسم و جدیدترینهای جهان رو معرفی کنم ...

البته من خودم از شکاریها بجز فانتوم زیاد خوشم نمیاد چون به نظر من ماشینهای آدمکشی هستن ولی بالاخره اینا هم هواپیما هستن و پرواز میکنن واز همه مهمتر اینه که به مهندس احتیاج دارن(چشمک)



این هواپیما  f-22 raptor هست که زد رادارو ساخت امریکا هست  و  طراحی بسیار جدیدی داره....

raptor به معنی جانور هست و این هواپیما هم جانور آسمانهاست با امکانات فوقوالعاده ای که در کاکپیت (کابین خلبان)خودش داره...

این تصویر هم لحظه تیک آف این شکاری را نشون میده و میبینیم با این که ارتفاع زیادی نگرفته ولی لندینگ گیر ها(ارابه های فرود)را داره جمع میکنه....


این هواپیما F-35 هست که جدید ترین عمود پرواز دنیاست ....

هواپیمای عمود پرواز هواپیمایی هست که مثل هلیکوپتر بلند میشه و میشینه و احتیاجی به باند فرود نداره و امکانات یک شکاری عالی را هم داره ...

این هواپیما یک طرح مشترک هست که چندین کشور در ساخت آن نقش داشتند از جمله امریکا و انگلیس و ترکیه و.....


rafale شکاری جدید فرانسوی  این هواپیما قابلیت نشستن روی ناو رو هم داره و به ابزار های جنگ الکترونیک پیشرفته نیز مجهز هست


Eurofighter-EF-2000-Typhoon یک جنگنده اروپایی که در ساخت این شکاری نیز چندین کشور همکاری داشتن ....

این شکاری هم قابلیت مانور پذیری خیلی بالایی داره....


Sukhoi-Su-35 یکی از جدید ترین تولیدات شرکت سوخو روسیه هست که قابلیت های خیلی جالبی داره و به یکی از مخوفترین شکاری ها تبدیلش کرده به طوری که بعضی از کارشناسا میگن قابلت شکار F-22 را هم داره و میتونه این کار را بکنه بعضیا هم میگن این یک ابر کامپیوتر پرنده هست چون سیستم های الکترونیکی واقعا قوی داره....


Sukhoi-T-50 این شکاری هم تولید سوخو در کشور روسیه هست از این شکاری اطلاعات زیادی در دست نیست چون معمولا روس ها تا سالیان سال اطلاعات صلاح هاشونو محرمانه نگه میدارن تا احساس برتری به دیگران داشته باشن....

ولی در همین حد میدونم که رقیب F-22 هست و این شکاری هم زد رادار هست یعنی راداری این شکاری را نمیگیره....


این هم فانتوم ایران درسته که شکاری جدید و بروز دنیا نیست ولی من دوستش دارم و وقتی اسم فانتوم میاد یه بزرگی خاصی رو برام میاره یه ابهت یه جور سنگینی...

وای وقتی که با سرعت از باندبلند میشن و با زاویه خیلی زیاد ارتفاع میگیرن و صداشون توی دانشگاهمون میپیچه من مثل دیوانه ها خودمو یا به حیاط و یا به پنجره میرسونم تا ببینمشون البته توی دلم هم بهشون میگم عاشقتونم پیره مرد هایی که انقدر قشنگ پرواز میکنید....

نظرات 9 + ارسال نظر
مهشید یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟
چه خبرا ؟!؟
راستش اصلآ این پستت با روحیات ظریف ما خانومها جور در نمی اومد.چشمک.
برای همین هیچی نمگم
اما عکسهات کلی باحال بودااااا ٫‌خیلی با ابهت و ترسناک و دلهره آور هستن این هواپیماهای شکاری !!!!!!!!!!!!!!!!!

اما زحمت کشیدی و آپ کردی ٫ ازت ممنونم وبهت خسته نباشید میگم.

گل.گل.گل.گل.گل

این گل ها برای اون هواپیماهای آدم کش نبودا ٫‌برای دوست خوبم هستش.
چشمک.

سلام مهشید
میدونستم که از این پست استقبال نمیشه چون اطلاعاتش یکمی زیادی تخصصی بود ....
خیلی حالم گرفتس چون استاد نوری فوت شده صداشو خیلی دوست دارم ...

zahra سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ http://jojoyesiyah.blogfa.com/

سلام خوبی داداشی بی معرفت با اینکه خبرم نمیکنی من خبرت میکنم
منتظر قدماتم خونه بی کسیهااااااااااااااااااامو با قدمات روشن کن

سلام
الان میام

zahra سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ http://jojoyesiyah.blogfa.com/

سلام مرسی که اومدی
اپم
نجات عشق!!!

zahra پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:00 ب.ظ http://2lesag.blogfa.com/

سلام
خوبی
از وبلاگ جوجوی سیاه مزاحمت میشم
تو توله سگ مینویسم
بیا و اپ جدید رو با عنوان
دختر وپسر ندارد، مهم این است که بچّه آدم باشد!

لیموترش پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.llimotorsh.blogfa.com

سلام مرسی که به من سر زدی بازن از این کارا بکن دوست مهشید خانوم دوست ما هم هست
هواپیماهای جالبی بودن دستت درد نکنه

سلام
خوشحالم که از وبم خوشت اومده...

الی جون شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:37 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

ایول...
کلن خیلی باحالی ها...
این لیمو ترش بنده خدا کی گفت از وبت خوشش اومده!!!
فقط گفت هواپیماهای جالبی بودن دستت درد نکنه!
اما تو بازم بهش میگی خوشحالم که...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عجب...!تو فک کنم کلن خوشحالی...!والا...!

باز دوباره فضولی شرو شد.....
یعنی اگر این جماعت اوناث یک روز فضولی نکنن روزشون شب نمیشه؟؟؟

الی جون شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:46 ب.ظ

شما هنوز این جماعتو نشناختی!!!
الان با یه سؤال عمق این فضولی رو نشونت میدم:
میگم چرا وبگذرتو رمزدار کردی آیا؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
تا همین یه مدت پیش که اینجوری نبود!!!
خب کی مثلن میخواست بره سر وختش که نخواستی بره؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
(البته به جز من:دی)

ایندفه زدی وسط خال...
فقط و فقط علت رمز دار کردن این بود که تو تو کفش بمونی
باور کن من وقتی این کارو کردم فقط نیتم همین بود حالا هم اگر بخوی میتونی به این که رمزش چی هست فکر کنی خدارو چه دیدی شاید تونستی پیداش کنی اینم یه راهنمایی 12 رقمه...

الی جون شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

خب همین که گفتی دوازده رقمه مشخص شد...
ولی من که حفظش نیستم...
فقط اولشو میدونم:((منم از این شکلکا میخوام خو...!)

ولی خب بالاخره من فک میکردم از همون اول رمزدار بزاری و این مدت که رمز دار نبود استفاده ها بردم شدیــــد!
و هر بار که میرفتم به این فک میکردم که تو چرا رمزدارش نمیکنی!

ایمان دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام.امروز پیداتون کردم.به پای شما که نمیرسیم ولی مارو هم بپذیرید

سلام
شما استاد ما هستین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد