عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۵۹

دوستان سلام

امروز میخوام درباره این بگم که هر هواپیمایی انواع مختلف داره مثل ۲۰۶ خودمون که تیپهای مختلف داره و شکل اصلیشون مثل هم هست هواپیما هم همینطوره.....

میخوام انواع ۷۴۷ را بگم و راه های شناساییشون را بگم....

اول از همه باید بگم که بوینگ ۷۴۷ برای اولین بار در سل ۱۹۶۹ پرواز کرد و تا الانهم تولیدش ادامه داره ولی مدلهای جدیدترش که جدیدترین مدلش بونگ ۸۰۰-۷۴۷ هست....

قبل از این که شروع به معرفی مدلها کنم اینم بگم که بوینگ ۷۴۷ یک هواپیمای دوطبقه هست و بیشترین دقت را روی طبقه دوم داریم بهترین راه تشخیص همونجاس پس این نکته را به یاد داشته باشید

 

خوب از اولین مدل که همون بوینگ ۱۰۰-۷۴۷ هست شرو میکنیم


خوب میتونید توی این تصویر ببینید که ۱۰۰-۷۴۷ فقط سه تا پنجرخ در طبقه دوم داره که البته در بعضی از مدلها این تعداد بیشتر شده و توی عکس بعدی میبینید ... راستی این هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی هست


اینهم یک ۱۰۰-۷۴۷ دیگه که تعداد پنجره هاش بیشتر است ولی هنوزم یه مشخصه دیگه داره اونم اینه که در قسمت طبقه دوم درورودی برای مسافر وجود نداره....




بعد از مدل ۱۰۰-۷۴۷ مدل جدیدتر ۲۰۰-۷۴۷ اومد که تفاوتهاشو میگم

۷۴۷-۲۰۰ تفاوت چندانی با ۱۰۰-۷۴۷ نداره جز این که یکمی طبقه دومش بزرگتر شده و دستگاهاش پیشرفته تر شدن و البته ظرفیت مسافراش هم زیاد شد


داخل کابین خلبان(cockpit) هست که مربوط میشه به 200-747




بعد از این مدل شرکت بوینگ چیز دیگه ای از 747 میخواست چیز دیگه ای جز تعداد مسافر بالا اونم برد طولانی و ظرفیت سوخت زیاد بود برای همین مدل 747sp  ساخته شد دقیقا نمیدونم که دو حرف sp مخفف چی هست ولی شنیده ام چون  در اون سالها رابطه ایران و امریکا خیلی خوب بود(یادش بخیر)این مدل بوینگ برای پرواز بین تهران و فرودگاه جان اف کندی ساخته شده که این زیاد هم بعید نیست چون اولین بوینگ 747sp را ایران ایر سفارش داد و این دو حرف هم مخفف

Special Pars

هست.

 اگر دقت کنید متوجه میشید که این مدل کاملا شبیه ۲۰۰-۷۴۷ هست فقط یک فرق داره اونم اینه که خیلی کوچیکتر هست این را میشه از نسبت طول بدنه به بزرگی بالها فهمید


اگر توی این عکس به فاصله انتهای طبقه دوم و دم عمودی دقت کنید و با عکسهای ۲۰۰-۷۴۷ مقایسه کنید متوجه میشید....




مدل بعدی ۳۰۰-۷۴۷ هست که نسبت به مدلهای قبلی مسافر بیشتری میگرفت و سیستمهاش به روز شده بود....

اگر دقت کنید میتونید توی قسمت طبقه دوم یه در ببنید که وسط پنجره ها هست خوب این مشخصترین علامت ۳۰۰-۷۴۷ هست و این که قسمت طبقه دوم این هوواپیما خیلی بزرگ شده تا حدی که به وسطهای بدنه هم کشیده شده....


توی این عکس میتونید بزرگی طبقه دوم را ببنید




مدل بعدی که خیلی هم طرفدار داره ۴۰۰-۷۴۷ هست که تفاوت ظاهریش با ۳۰۰-۷۴۷ اینه که مدل ۴۰۰ وینگ لت داره (وینگ لت همون قسمت بالا اومده نوک بال هست )

توی این عکس میتونید وینگ لت را که در نوک بال هست به خوبی ببینید


توی این عکس هم میتونید کابین خلبان ۴۰۰-۷۴۷ را ببینید که به طور کاملا دیجیتال هست و بهش میگن فول گلاس....


درپایان هم باید بگم که ما توی ایران تمام مدلهای ۷۴۷ را داریم ایران ایر ۱۰۰-۷۴۷ و ۲۰۰-۷۴۷ و ۷۴۷sp  را داره و ماهان ایر هم 300-747 و 400-747 را داره نیروی هوایی ایران هم که از اولین مشتریان 747 بوده و مدلهای 100 و 200 را داره...بوینگ 747 یکی از بهترین طراحی ها را داشت که با گذشت تقریبا 40 سال از معرفی آن به بازار هنوز تولید میشه و مشتری خودش را داره....


نظرات 6 + ارسال نظر
دختر نارنج و ترنج جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام علیرضای عزیز
مثل همیشه برای من بی نهایت جالب بود.... نمی دونستم این همه مدل های متنوع داره ۷۴۷ و جالب تر از اون نوع تفاوت هاشون بود که خیلی مشخص و بارزه. ممنونم ازت... عالی بود!!‌

ترنج بانو سلام
خوشحالم که طلب برات جذاب بوده و تونستم اطلاعات را انتقال بدم...

الی جون شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:56 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

مرسی...
خیلی جالب و آموزنده بود خداشاهده;)
ولی من متوجه نشدم این 800-747 کدوم بود پس؟!؟!؟!؟
همون اول گفتین ولی توضیحی درموردش ندادین!!!

747-800 هنوز وارد بازار نشده و فعلا در حال آزمایشات اولیه هست و من هم از نزدیک ندیدمش برای همین عکسی ازش نذاشتم و توضیحی هم دربارش ننوشتم ....

میترا دوشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام ،
ممنون از عکسهای زیبا . تا آنجا که من اطلاع دارم طبقه دوم مدل های 747 برای مسافرین نیست ( باستثنای میهمانان و مسافرین ویژه ) . طبقه دوم در مدلهای جدید حدوداً 10 ردیف صندلی دارد که فقط شامل بخش جلویی هواپیما میشود و دسترسی به این بخش فقط از داخل هواپیما امکان پذیر است .
بعد آنکه آن هواپیمای 747 کوچکتر که کمی چاقتر بنظر میرسد کارگو میباشد . درست گفتم ؟

سلام
خوشحالم که از عکسها خوشتون اومده .....
البته حتما شما اطلاع دارین که صندلیهای هواپیما به سه دسته فرست کلاس و بیزینس و اکونومی کلاس تقصیم میشوند و طبقه دوم ۷۴۷ هم از سال ۶۹ که اولین ۷۴۷ پرواز کرد تا به امروز که من دیدم یا فرست کلاس یا بیزینس کلاس بوده و البته بارهای بسیار زیبایی هم داره و محل اصتراحت خلبانان و مهمانداران در مدل ۴۰۰ در ته هواپیما هست (چون معمولا در پروازهای طولانی دو تیم پرواز یا کرو پرواز میروند...)
برای در هم باید بگم که بله شما درست میگین در مدلهای ۳۰۰و۴۰۰ اون در ها در خروج اضطراری هستن که من برای این که بهتر توی ذهن خوانندگان جا بیفته گفتم در ورودی

نه آون هواپیما کارگو نیست و اس پی هست اس پی یک مدل از ۷۴۷ هست و دلیل کوچکتر بودنش هم این است که وزنش پایین بیاد و سوخت بیشتری نصبت به بدنه اش بزنه تا بتونه مسافت بیشتری پرواز کنه با توجه به این که بالهایش تقریبا هیچ تغییری از نظر اندازه نداشته....
امیدوارم که تونسته باشم منظورم را برسونم .....

zahra چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:46 ب.ظ http://jojoyesiyah.blogfa.com

▒▒▒▒▒▒█▓▓█▒██▓▓▓██▒█▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
█▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
█▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█ اپم بدوووو بیا[نیشخند]

اومدم

[ بدون نام ] دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ب.ظ

سلام.ممنون

خواهش میکنم

آتلانتیس چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ق.ظ

سلام....مطلب فوق العاده بود...وبلاگ خوبی داری! در مورد 747sp باید بگم که....نه...special pars نیست special performance هست...یعنی عملکرد ویژه...سری اس پی برای کارهای خاص طراحی میشدند...کلا این غول بی شاخ و دم همه کار میکرده!...از جابجایی شاتل گرفته تا پروژه ی SOFIA (تلسکوپ هوایی اینفرارد)
...موفق باشی!

سلام
ممنون از راهنماییتون
همینجا میگم که اون روز من اطلاعاتم کم بوده و به شنیده هام اکتفا کردم و از تمام خواننده ها عذرخواهی میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد