X
تبلیغات
زولا

تصاویر منتخب هفته ۵۹

جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ب.ظ

دوستان سلام

امروز میخوام درباره این بگم که هر هواپیمایی انواع مختلف داره مثل ۲۰۶ خودمون که تیپهای مختلف داره و شکل اصلیشون مثل هم هست هواپیما هم همینطوره.....

میخوام انواع ۷۴۷ را بگم و راه های شناساییشون را بگم....

اول از همه باید بگم که بوینگ ۷۴۷ برای اولین بار در سل ۱۹۶۹ پرواز کرد و تا الانهم تولیدش ادامه داره ولی مدلهای جدیدترش که جدیدترین مدلش بونگ ۸۰۰-۷۴۷ هست....

قبل از این که شروع به معرفی مدلها کنم اینم بگم که بوینگ ۷۴۷ یک هواپیمای دوطبقه هست و بیشترین دقت را روی طبقه دوم داریم بهترین راه تشخیص همونجاس پس این نکته را به یاد داشته باشید

 

خوب از اولین مدل که همون بوینگ ۱۰۰-۷۴۷ هست شرو میکنیم


خوب میتونید توی این تصویر ببینید که ۱۰۰-۷۴۷ فقط سه تا پنجرخ در طبقه دوم داره که البته در بعضی از مدلها این تعداد بیشتر شده و توی عکس بعدی میبینید ... راستی این هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی هست


اینهم یک ۱۰۰-۷۴۷ دیگه که تعداد پنجره هاش بیشتر است ولی هنوزم یه مشخصه دیگه داره اونم اینه که در قسمت طبقه دوم درورودی برای مسافر وجود نداره....




بعد از مدل ۱۰۰-۷۴۷ مدل جدیدتر ۲۰۰-۷۴۷ اومد که تفاوتهاشو میگم

۷۴۷-۲۰۰ تفاوت چندانی با ۱۰۰-۷۴۷ نداره جز این که یکمی طبقه دومش بزرگتر شده و دستگاهاش پیشرفته تر شدن و البته ظرفیت مسافراش هم زیاد شد


داخل کابین خلبان(cockpit) هست که مربوط میشه به 200-747




بعد از این مدل شرکت بوینگ چیز دیگه ای از 747 میخواست چیز دیگه ای جز تعداد مسافر بالا اونم برد طولانی و ظرفیت سوخت زیاد بود برای همین مدل 747sp  ساخته شد دقیقا نمیدونم که دو حرف sp مخفف چی هست ولی شنیده ام چون  در اون سالها رابطه ایران و امریکا خیلی خوب بود(یادش بخیر)این مدل بوینگ برای پرواز بین تهران و فرودگاه جان اف کندی ساخته شده که این زیاد هم بعید نیست چون اولین بوینگ 747sp را ایران ایر سفارش داد و این دو حرف هم مخفف

Special Pars

هست.

 اگر دقت کنید متوجه میشید که این مدل کاملا شبیه ۲۰۰-۷۴۷ هست فقط یک فرق داره اونم اینه که خیلی کوچیکتر هست این را میشه از نسبت طول بدنه به بزرگی بالها فهمید


اگر توی این عکس به فاصله انتهای طبقه دوم و دم عمودی دقت کنید و با عکسهای ۲۰۰-۷۴۷ مقایسه کنید متوجه میشید....




مدل بعدی ۳۰۰-۷۴۷ هست که نسبت به مدلهای قبلی مسافر بیشتری میگرفت و سیستمهاش به روز شده بود....

اگر دقت کنید میتونید توی قسمت طبقه دوم یه در ببنید که وسط پنجره ها هست خوب این مشخصترین علامت ۳۰۰-۷۴۷ هست و این که قسمت طبقه دوم این هوواپیما خیلی بزرگ شده تا حدی که به وسطهای بدنه هم کشیده شده....


توی این عکس میتونید بزرگی طبقه دوم را ببنید




مدل بعدی که خیلی هم طرفدار داره ۴۰۰-۷۴۷ هست که تفاوت ظاهریش با ۳۰۰-۷۴۷ اینه که مدل ۴۰۰ وینگ لت داره (وینگ لت همون قسمت بالا اومده نوک بال هست )

توی این عکس میتونید وینگ لت را که در نوک بال هست به خوبی ببینید


توی این عکس هم میتونید کابین خلبان ۴۰۰-۷۴۷ را ببینید که به طور کاملا دیجیتال هست و بهش میگن فول گلاس....


درپایان هم باید بگم که ما توی ایران تمام مدلهای ۷۴۷ را داریم ایران ایر ۱۰۰-۷۴۷ و ۲۰۰-۷۴۷ و ۷۴۷sp  را داره و ماهان ایر هم 300-747 و 400-747 را داره نیروی هوایی ایران هم که از اولین مشتریان 747 بوده و مدلهای 100 و 200 را داره...بوینگ 747 یکی از بهترین طراحی ها را داشت که با گذشت تقریبا 40 سال از معرفی آن به بازار هنوز تولید میشه و مشتری خودش را داره....


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo