عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۶۳


دوستان سلام


داشتم توی سایتهای هوانوردی میگشتم که یه دفعه یه عکسی دیدم که توجهمو به خودش جلب کرد رفتم دنبالش و عکسای قشنگتری ازش دیدم میخوام این هفته این عکسای یکمی عجیب رو بذارم و توی ادامه مطلب هم عکسهای crash هواپیمای نازنین 707 برای اونایی که تایپشو میگذرونن




خوب این هواپیما دروغ گفته و  دماغش بزرگ شده.....
ولی از شوخی که بگذریم علت بزرگی دماغه را توی عکسای بعدی متوجه میشید ولی دقت کنید یه موتور از پایین کابین خلبان بیرون زده در حالی که این هواپیما یکی از مدلهای 707 هست و 707 موتورهاش در زیر بالشه...
خوب این هواپیما برای یکی از شرکت های بزرگ متور سازی (متور هواپیما)است که برای تست موتور ها از اون استفاده میکنن ...
درواقع هر متوری قبل از این که روی هواپیمایی به عنوان موتور اصلی سوار بشه اول به این شکل امتحان میشه و اشکالات طراحی و فنیش رفع میشه و بعد وارد مرحله تولید انبوه میشه....


توی این عکس که از بالا گرفته شده میتونید موتور کنار بدنه را بهتر ببینید
راستی یادم رفت بگم این هواپیما برای شرکت کاناداییه
Pratt & Whitne
هست
و متور های ساخت این شرکت را تست میکنه....


اینم علت بزرگی دماغه این 707 البته مدل اصلی این هواپیما 720 هست ولی یه نوع از خانواده بزرگ 707 هست...
دماغه به این خاطر بزرگه چون جای متورهای توربو پراپ (توربوپراپ همون متورهای ملخی مثل متور سی-130 )


یه عکس از بلند شدن این هواپیما با یه متور که میخواد اونو تست کنه متور پنجم که برای تست هست را میتونید کنار دماغه ببنید
راستی تفاوت 707 با 720 در اندازشونه که 720 یکمی کوچولو تره همین ولی تمام طراحیش مثل 707 هست....
خوب اینا قابلیت های ویژه 707 رو نشون میده که توی طراحی واقعا شاهکاره وقبلا هم درباره 707 تو یه پست جدا نوشته ام ولی میخوام با این پست کالتر کنمش....
واقعا مسئولین نیری هوایی ما در دهه 70 میلادی آینده نگری خوبی داشتن که 707 را خریدن چون هنوز هم تولید میشه.....
و به عنوان هواپیمای نظامی استفاده میشه ....


حالا برای این که زیادی به 707 خوشبین نشین میتونید به ادامه مطلب برین تا عکسهای صانحه های 707 را ببینید

سقوط کنار آّب


یه 707 دیگه که واژگون شده به نظرتون مهمانداراش سالم موندن(چشمک)!!!!


این یکی رفته تو باقالیا


این هم بدون چرخ دماغه فرود اومده بیچاره مسافرا رودشون اومده توی جمجمشون


همون هواپیمای قبلی از یه زاویه دیگه


خدایا تمام اموات را ببخش و بیامرز


سکوت یه احترام درگذشتگان



نظرات 10 + ارسال نظر
Lord پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ق.ظ http://www.javascriptkit.net

سلام
دوست داری وبلاگ خوشگل تر بشه؟
www.javascriptkit.net
مرکز جاوا اسکریپت ایران
تازه کلی آموزش هم برات دارم
اگه دوست داشتی منو لینک کن بعد بهم بگو تا منم لینکت کنم.

سلام
دوست داشتم وقتی میای وبلاگم به احترامم حداقل یک خط از نوشته هامو بخونی نه این که بگردی تو لیست بلاگ اسکای هر وبلاگی که آپ شد براش یه نظر تبلیغاتی بدی

reza پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.rap-pic.com

new pics sex and city

پریسا جون پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://parisalar.blogfa.com/

سلام............م
خوبی؟ اومدم اما انقدر مطالب جدید زیاد بود که نشد همه رو بخونم.
عکس ها جالب بود. ۳ پست آخرتو میگم. آخه فعلاٌ فقط همین قدر تونسم بخونم

سلام پریسا
اشکال نداره کم کم میای همه مطالبو میخونی(چشمک)....
خوشحالم از این که دوباره اومدی

علیرضا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

مجید جان شرمندم نمیدونم چرا کامنتت را تا تایید کردم پاک شد ....
ولی حتما سعی میکنم برای ترم بعد با هم واحد برداریم ....

مهشید پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

خنده.خنده.
این هواپیمای اولی ۷۰۷ چرا اینقدر زشته و بدترکیبه ؟!؟!؟!؟
به قول تو انگار دروغ گفته و دماغش بزرگ شده.خنده.
اوا . سلام . خوبی ؟!؟!؟! خجالت.
پستت این بار خیلی جالبه ها !!!!!!!!!
کلی هم خندیدم هم برام جالب بود
آخی نگو تو رو خدا ٫‌ چه طور دلت اومد اون عکس های ادامه مطلبت رو بزاری /!؟!؟!؟!
خدا همیشه مراقب و نگهداره رویال جونم هست . ایشالااااااا.
ولی خیلی حرفه ی عجیب و قریبو در عین حال پر از هیجان و جذابیت داریدا
خوشم میاد از هم رشته ی تو هم مهمانداری رویال !!!
ایشالا ۲تاتون موفق باشید و تو هم به همون شرکتی که دوست داری توش کار کنی برسیییییییییی .گل.
علیرضا پستت خیلی اینبار خوب بود
البته مثل همیشههههههههههههههههه
دستت درد نکنه و خسته نباشی دوست عزیز.
گل.گل.گل.گل.گل

سلام مهشید خانوم

مهشید خانوم این عکسا همش شوخی هست و من همیشه برای تمام افرادی که برای پرواز تلاش میکنن دعا میکنم چون دیدم که چقدر تلاش میکن تا یه پرواز انجام بشه چه بچه های زمینی و چه بچه های خود پرواز....

دختر نارنج و ترنج جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

چقدر بامزه بود عکسای این دفعه. جالب بود برام بخصوص قضیه ی اون موتور اضافه.
عکس های تصادف خیلی وحشتناکن.. تصورش هم تن آدمو می لرزونه!!
دستت درد نکنه علیرضا جان. عالی بود..

ترنج بعضی چیزا هست که ارگ گفته بشه و اونایی که توی این رشته نیستن بدونن خیلی بهشون کمک میکنه که به پروازشون اعتماد داشته باشن....

اون تصاویر هم یه شوخی با رویال خانوم هست همین ...
امیدوارم هیچ وقت هیچ صانحه ای برای هیچ هواپیمایی پیش نیاد....

ـــــ یه دخمل تنها ـــــــ یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ق.ظ http://bfeman.blogsky.com/

ایشاالله یه روز پولدار میشم یکی ازینارو واست میخرم.عقده ای شده بچم!!!!!!!
شوخی کردم...
اما من برعکس تو از ارتفاع وحشت دارم.

شما ولخرجی نکن (چشمک)

منم اولش میترسیدم از ارتفاع ولی بعدش برام شیرین شد

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

سلام علیرضای عزیز
خوبی؟
حالا حساسیتت به موز دیگه از بین رفته؟ چقدر عجیبن این حساسیت ها..

سلام ترنج بانو
نمیدونم چون از اون به بعد موز نخوردم و امتحان هم نمیکنم چون برام زیاد مهم نیست...
ولی راست میگی عجیبن..

محمد رضا علینقی زاده دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:26 ق.ظ http://tarlanpariz.blogfa.com

با سلام بسیار عالیست

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم....

خاطرات یک اتش نشان دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.firemanney.blogsky.com

سلام علیرضا جان
ممنونم که دفتر خاطراتم رو برگ می زنین
و بسیار خوشحالم که با شما آشنا شدم .
راستش من میخوام دوره خلبانی رو طی کنم
اما گفتن باید برم تهران واسه تست پزشکی
راه دیگه نداره
ممنونم

سلام دوست عزیز
منم از آشنایی با شما خوشوقتم....

بله تست های مدیکال رو فقط توی تهران انجام میدون البته اگر بیاید و سه روز وقت بگذارید میتونید تمام آزمایشات رو انجام بدین ....
جوابشم توی همون هفته بهتون میدن...
البته آتش نشان ها که احتیاج به تست مدیکال ندارن با تست ورزش هایی که هر 6 ماه یکبار ازشون میگیرن ... و الحق هم که تسهاتون خیلی سخته ... بچه های ایستگاه ما که خیلی براش تلاش میکردن تا رکوردهاشون پایین نیاد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد