عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۶۷


دوستان سلام

 قبل از هر چیز به الی خانوم تسلیت میگم ...



امروز میخوام درباره یه هواپیمای یکمی خاص که الان به دلایل خیلی الکی زمین گیر شده بنویسم

اون هواپیمای بوینگ 747 nose cargo  هست در ادامه ودر عکس ها بهتون نشون میدم که نوز کارگو به چه هواپیماهایی گفته میشه


nose cargo مثل این عکس هست که دماغه باز میشه و بارها از اینجا وراد هواپیما میشه


(راستی cargo هم به معنی بار بری هست)


از این نوع هواپیماایران 1 عدد داشت که قبل از انقلاب نیروی هوایی خریداری کرده بود و برای آوردن قطعه های هواپیما به ایران بود که بعدها به ایران ایر فروخته شد و ایران ایر از آن استفاده میکرد ...



این هواپیما عمره خیلی کمی داشته به گفته یکی از مهندسینی که با این هواپیما پرواز میکرده و روی همین هواپیما کار میکرده ساعت پروازی حدود 13000 ساعت که ساعت پروازی خیلی کمی هست اون مهندس میگفت ما با این هواپیما کل دنیا رو میگشتیم و توی پروازها عالی بود و هیچ مشکلی پیدا نمیکرد بجز یک مشکل که برای باز کردن در قسمت دماغه بود که اونم براش یه ابزار داشتن و راحت باز میشد...

علت زمین گیر شدن این هواپیما اینه که کارخانه بوینگ بعد از یک مدت میفهمه که پایه های موتور یا همون پیلون ها(قسمتی که موتور را به بال وصل میکنه) مشکل داره البته در یکسری از هواپیما ها و یک فراخوان میده منطقه خاور میانه هم برای تعویض کیت رایگان خودش باید به شرکت lufthansa میرفت ...در اونجا به ایران ایر میگن هواپیمای شما نمیتونه تعمیر بشه چون نظامی بوده و مسئولین ایران ایر هم میگن ما اینو از نیروی هوایی خریدیم و درست هم میگفتن خریده بودن و در مقابل 3تا بوینگ 707 به نیروی هوایی داده بودن ...

و قرار میشه که سندها را ببرن تا هواپیما تعمیر بشه در این موقع نیروی هوایی میگه شما به ما 3تا 707 دادین که بیمشون هر کدام 1میلیون دلاره ولی ما به شما یدونه 747 فروختیم که بیمش 30 میلیون دلاره (این قیمت بالا به خاطر نوز کاگو بودنشه) و از ایران ایر میخوان که بهشون 27 میلون دلاره دیگه بدن و ایران ایر هم قبول نمیکنه ...

به همین راحتی یک هواپیمای تک و خوب زمین گیر میشه

رجیستر این هواپیما EP-ICC  هست که چارلی چارلی هم صداش میکنن

حالا بریم که تصاویر بیشتری از این 747 قشنگ ببینیم


چارلی چارلی در حال فرود ...

این عکس در سال 1996 در آمستردام گرفته شده...


این هم چارلی چارلی با رنگ آمیزی قدیم ایران ایر ....

این عکس هم در سال 1985 در فرانسه گرفته شده  ...


و این هم آخر و عاقبت این هواپیما که توی نمایشگاه هوایی زمین گیر شده و فقط مردم میرن تماشاش میکنن ....

اگر دقت نید میتونید خطی رروی دماغه هست راببینید از این خط دماغه هواپیما بالا میره و بارها داخل هواپیما میشن...

راستی من خودم قبلا عکس خودمو توی یه پست گذاشته بودم که کنار موتور 747 بودم اون موتورها موتور همین چارلی چارلی بود


نظرات 6 + ارسال نظر
مهشید جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام
خوبی ؟!؟
خسته نباشی از دغدغه های زندگیت !

چه جالب !!!!
دیده بودم هواپیما که درش از انتهای هواپیما باز میشد و بار میذاشتن توش اما اینکه دهانه ی هواپیما باز شه و محل حمل بار باشه دیگه خیلی جالبه !!!!!!!!!!!

بابت اون ۲۷ میلیون دلاری که میخواستن خوب کم پولی نبوده که !!!!!!!!!!!

ولی هواپیمای قشنگیه !!!
خیلی عظمت و قشنگی داره

ممنونم٫ عالی مثل همیشه
گل.

سلام مهشید خانوم...

نز کارگو ها یکی از بهترین انواع کارگو هستن چون بارهای بزرگ را هم میتوننن جابجا کنن...

خوب درسته 27 میلون پول کمی نیست ولی مطمئنم که از این هواپیما در میاوردنم و تا اون موقع هم خیلی بیشتر از اینها از این هواپیما پول درآورده بودن

خوشحالم که خوشتون اومده...

الی جون شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

ممنونم بابت تسلیتتون...

خواهش میکنم امیدوارم غم آخرتون باشه

الی جون شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

چقدر اطلاعات...ممنون:)

امیدوارم خوشتون اومده باشه

دختر نارنج و ترنج شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ب.ظ http://toranjbanoo.wordpress.com/

سلام علیرضای عزیز
خوبی؟
من نفهمیدم چه اتفاقی افتاده برای الی عزیز.. اما خب از همین جا بهشون تسلیت می گم.
چقدر پستت زیبا و جذاب بود. اما خب آخر و عاقبتش دل آدم رو به درد می آورد. چقدر زیباست این هواپیما.. البته ۲۷ میلیون دلار هم که مبلغ کمی نبوده..
به هر شکل به نظرم بهتر از این بود که اینجوری خونه نشین بشه.
ممنون علیرضای عزیز. شاد باشی همیشه...

ترنج جان سلام
وبلاگ "الی فسقلی" توی لینکام هست و توی وبلاگش نوشته که چه اتفاقی افتاده....

27 میلیون زیاده!؟!؟! قیمت یه بوینگ 747 نو بیشتر از 100 میلیون دلاره و این هواپیما میتونسته این 27 میلون را در یک سال به شرکت پس بده ....

درباره سود شرکتهای هواپیمایی همینو بگم که یکی از بزرگترین شرکتها با محاسبات من و دوستام میتونه با سود پروازهای 3 روزش حقوقو تمام کارمنداش رو دربیاره (حقوق خلبانها خیلی بالا هست و البته مدیرانی هم هستن که 30 میلیون حقوق میگیرن در ماه) و با سود پروازهای 5 روزش هزینه هواپیماها رو در میاره حالا شما ببینید درآمد 22 روز دیگه چه سود بالایی میشه...

خوشحالم که اشتیاق داری که درباره هوانوردی بدونی ترنج

رویال یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ

تازه نفس بودنو اسیر شدن هم واسه ادمها غم انگیزه هم اشیاء
متاسفانه یا خوشبختانه ما دوتا خوب میدونیم تو این هواپیمایی چه خبره اونوقت یه تیکه غنیمت تو این گشنگی افتاده یه گوشه تا بپوسه ...چند میلیون ندارن یه هواپیمارو زنده کنن اما میلیاردی(دلار) دارن واسه فلان مسئول تو فلان کشور ویلا با ژیلا بخرمن!!!(عصبانی در حد قاطی)

واقعا راست میگی رویال اینا قنیمتن و اینا اصلا بهشون اهمیت نمیدن ما الان از لحاظ گیریس هواپیما واقعا تو تنگنا هستیم و باید خیلی صرفه جویی کنیم در حالی که هوانوردی صنعت ولخرجیه و الا صرفه جویی معنی نداره....

چون خودشون هواپیماهاشونو میدن ایمن تر کنن و برای سیستم ارابه های فرودش فقط 4تا سیستم یدکی(یعنی اگر سیستم اول خراب باشه سیستم دوم کار میکنه اگر دومی خراب باشه سوم و اگر چهارمی خراب باشه پنجمی....)داره (دارم هواپیمای EP-AGA را میگم)برای همین تها دقدقشون ویلا هایی هست که مبادا خالی از حوریان بهشتی باشه....

جنگجوی آزادی پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://www.jangjooyeazadi.blogfa.com//

سلام پسرک شیطون بلا...! خوبی...؟! اینقدر غصه ی این چیزا رو نخور ، ایشالا نوه های نوه ات آبادی ایران رو میبینن...! بالاخره یک روز میشه بتونیم جت پک ببنیدیم رو پیکان و باهاش پرواز کنیم...!

سلام
من که تو فکر رفتن از اینجا هستم و دارم تلاشمو میکنم ....

درضمن این کاری که میگی الانم انجام میدن و رکورد سرعت توی اتوبانهای تهران 300 کیلومتر هست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد