عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۷۴

دوستان سلام 

میخوام از این به بعد تاریخچه یک هواپیما رو هم توی ادامه مطلب بنویسم فعلا دوست دارم به زبانی بشه این تاریخچه ها که خودم هم پیداشون کردم چون هوانوردی همه چیزش انگلیسی هست ....البته من خودم توی دبیرستان با کمک معلم زبان رو پاس میکردم ولی توی دانشگاه تونستم خودمو جمع و جور کنم...اگر دوست داشتین ادامه مطلب رو هم بخونید تاریخچه را فعلا توی ادامه مطلب مینویسم دوست دارم نظرتون را دربارشون بدونم... 

 

 

 

 

 MD-11 شرکت  KLM - Royal Dutch Airlines

توی این عکس شما میتونید ورتکس های نوک بال و توربالانس های پشت هواپیما رو ببینید...


 

این کار توی هوانوردی به نظر من دیوانگی هست البته اینا روس هستن و با ما فرق دارن اونا کاراشون با کل دنیا متفاوته.... 

برای این میگم دیوانگی چون احتمال داره موتور و ملخ ها انسان رو به سمت خودش بکشه و اون وقته که مثل چرخ گوشت عمل میکنن ... البته این احتمال رو هم باید در نظر گرفت که این مرد تازه ازدواج کرده (چشمک)


این موتور هواپیمای توپولف ۹۵ هست که یک بمب افکن روسی هست و اگر در بارش سرچ کنید میبینید که شکل متور هاش از کنار خیلی قشنگتره و ملخهای جالبی هم داره... 

   

 

سوپر ترنسپورتر که قطعات هواپیماهای ایرباس را جابجا میکنه... 

البته قبلا هم توی یکی از پستها گفتم که این نوع خاص از ایرباس600-300 هست.. 

 

توی ادامه مطلب هم میتونید تاریخچه ایرباس 300 را بخونید...

 

EP_MHA رجیستر این ایرباس 300هست... 

:History 

 

 


The Airbus A300 is significant not only for being a commercial success in its own right, but for being the first design of Europe's most successful postwar airliner manufacturer.

Aerospatiale of France, CASA of Spain and the forerunners of Germany's DaimlerChrysler Aerospace and British Aerospace formed the Airbus Industrie consortium in the late 1960s specifically to develop a twin engined 300 seat widebody `air bus' to fill an identified market gap.

The original 300 seat airliner design matured into a smaller 250 seater, the A300 designation gaining a `B' suffix to denote the change. Two prototype A300B1s were built, the first of these flying from Toulouse, France on October 28 1972, the second on February 5 the next year. The General Electric CF6 was the powerplant choice for initial A300s. Following the prototype A300B1s was the 2.65m (8ft 8in) longer A300B2, the first production version which first flew in April 1974. The B2 entered service with Air France on May 23 1974.

Subsequent versions included the B2-200 with Krueger leading edge flaps and different wheels and brakes; the B2-300 with increased weights for greater payload and multi stop capability; the B4-100 a longer range version of the B2 with Krueger flaps; and the increased max takeoff weight B4-200 which featured reinforced wings and fuselage, improved landing gear and optional rear cargo bay fuel tank. A small number of A300C convertibles were also built, these featured a main deck freight door behind the wing on the left hand side. Late in the A300B4's production life an optional two crew flightdeck was offered as the A300-200FF (customers were Garuda, Tunis Air and VASP).

Production of the A300B4 ceased in May 1984, with manufacture switching to the improved A300-600.

Older A300s are now finding a useful niche as freighters, with a number of companies, in particular DaimlerChrysler Aerospace Airbus, offering conversion programs.


*منبع سایتairliners.net

نظرات 12 + ارسال نظر
ایمان ۷۴۷ جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام.
با بدبختی ترجمش کردم.جالب بود دستت درد نکنه .
خسته نباشی.اون یارو هم آخر دیونستا فکر کنم مثل همون یارو که بهت گفتم با سر رفت تو صندلی جلویی اینم یه دفه بره سمت ملخ ها وای وای چی میشه!!!!

ایمان جان سلام
ببخشید که برای ترجمه اذیت شدین ولی از دفعه بعد سعی میکنم کلمات تخصصی را خودم ترجمه کنم و آخر متن بنویسم....

ایمان یادش هم که میفتم خندم میگیره پاها زیر صندلی و با صورت بره تو صندلی جلویی (قهقهه)
این آقا از بعدش خبر ندارم ولی فک کنم سوژه خنده یک هفته دوستاشو با خودکشیش ساخته(چشمک)

مهشید جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام
عکس های جالبی بود
اما ادامه ی مطلب رو هنوز نخوندم
مرسی ٫‌عالی بود
گل.گل.گل

سلام
خوشحالم که از عکسا خوشتون اومده..
امیدوارم که از ادامه مطلب هم خوشتون بیاد...

مریم شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ http://fashafooye.blogfa.com

سلام جالب بودن ادامه ی مطلب رو هم خوندم کلا به چیز باحالی علاقه داری... پرواز!!!!!

سلام مریم خانم
ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را کامل خوندین

رویال شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:24 ب.ظ

میبینم که داری ترسناکش میکنی!
جالب بود خدا قوت سید

نه بابا هنوز نرفتیم تو ژانور وحشت (چشمک)

رویال از الان میگی سید که 5شنبه ازم عیدی بگیری و لی من سید نیستم(نیشخند)

خانوم لیمو یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ق.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

عالی بود...مثل همیشه کامل و پرمحتوا..خسته نباشی علیرضای عزیز..گل گل
میگم اون اقاهه که گفتین شاید تازه ازدواج کرده...شاید مجرده و دختر مورد علاقش و بهش ندادن و از عشق دختره داره خودکشی میکنه...؟؟؟{چشمک}

خوشحالم که مفید بوده براتون...

نه اون ایرانی نیست که عشق رو بفهمه(چشمک) ولی اگر بهش دختره را نداده بودن خوشحالتر هم میشد و میفهمید که چه نعمتی خدا بهش داده و اون نعمت هم مجردی هست....

البته تمام حرفای من مثل اون ضرب المثلی هست که میگه برای اونی که سر سفره میگه من نمیخورم و باید براش بیشتر بکشی هست(چشمک)

lazy daizy یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ب.ظ http://www.daizy.persianblog.ir

وای علیرضا!بازم جالب بود.بخدا من ذوق میکنم شما ینهمه اطلاعات داری!من هواپیما میخوام!
مرسی خبرم کردی و ببخشید دیر اومدم

دیزی خانوم باور کن اینا یه کوچولو از درسای دانشگاه من هست و من فقط برای بهتر یاد گرفتن خودم اینا رو تکرار میکنم و البته سعی هم میکنم که مفید باشه برای دیگران...

محمد رضا علینقی زاده سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ق.ظ http://tarlanpariz.blogfa.com

با سلام و ارادت فراوان بر داداش عزیزم
باز هم مثل همیشه خیلی جالب بود و اموختنی

سلام داداش خوبم
شما همیشه به من لطف دارین داداشی

توت فرنـــــــگی قرمــــــز سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:55 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

سلااااااااااااااااااااااااااام خوبی ؟:)
اگه گفتی من کی ام ایا؟؛)
اجازه لینک هس ؟:) من لینکت میکنم چون دوس دارم و دلم میخواد
واااااااااااااااای عکس اولت توپه ها... مث نقاشی هایی بود که تو دبیرستان میکشیدیم جوهر سیاهو میریختیم تو اب و بعد کاغذ میزاشتیم روش ابر و بادی میشد ......من یاد ون نقاشیام افتادم علیرضا

سلام دوست عزیز

شما دوست خوبم هستین البته نمیگم کدوماشون(چشمک)
لطف دارین منم همین الان شمارو لینک میکنم ...

خوشحالم که خاطرات خوب گذشته را برات زنده کردم...

توت فرنـــــــگی جون سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:05 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

وای علیرضا این مرده نره تو پروانش چرخ بشه
وای مث لاست که یه مرده رفت تو موتور هواپیما بود یا پروانش نمیدونم(زبون) بعد چرخ شد مرد قسمت اول لاست!!!
تو هنوز منو نشناختی ایا؟

والا من از سرنوشت این مرد خبر ندارم ولی فک نکنم اونقدرا دیونه باشه که فاصله مجاز رو رعایت نکرده باشه....
آره یادمه قسمت اول لاست رو که سقوط هواپیما توش بود.....
من همون اول شناختمت(چشمک)

رویال سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:56 ب.ظ

این پست ترسناکتو با چنتا عکس رومانتیک عوضش کن ثواب داره

پست جدید آپ کردم دیگه البته علتشو اولش نوشتم به خودت نگیر شما(چشمک)

خانوم لیمو سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:27 ب.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

با تاخیر فراوان اپ نمودیم...

الان میام و میخونم

دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ق.ظ

به نظرم اون آقای روسه دیوونه ست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه می تونست خانومشو بیاره بگذاره اونجا..این چه کاریه پسر؟
شما اگه یه روز ازدواج کردی خانومت رو ببر همین جایی که این آقا ایستاده!!
والله!!!.............

ترنج ببین خودت داری پیشنهادایی میدی که کار اساسی بکنیم و بتونیم یه نسل پاک و یه جامعه فوق پیشرفته درست کنیم(آیکون علیرضای خیلی شیطون)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد