X
تبلیغات
رایتل

تصاویر منتخب هفته ۷۴

جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ

دوستان سلام 

میخوام از این به بعد تاریخچه یک هواپیما رو هم توی ادامه مطلب بنویسم فعلا دوست دارم به زبانی بشه این تاریخچه ها که خودم هم پیداشون کردم چون هوانوردی همه چیزش انگلیسی هست ....البته من خودم توی دبیرستان با کمک معلم زبان رو پاس میکردم ولی توی دانشگاه تونستم خودمو جمع و جور کنم...اگر دوست داشتین ادامه مطلب رو هم بخونید تاریخچه را فعلا توی ادامه مطلب مینویسم دوست دارم نظرتون را دربارشون بدونم... 

 

 

 

 

 MD-11 شرکت  KLM - Royal Dutch Airlines

توی این عکس شما میتونید ورتکس های نوک بال و توربالانس های پشت هواپیما رو ببینید...


 

این کار توی هوانوردی به نظر من دیوانگی هست البته اینا روس هستن و با ما فرق دارن اونا کاراشون با کل دنیا متفاوته.... 

برای این میگم دیوانگی چون احتمال داره موتور و ملخ ها انسان رو به سمت خودش بکشه و اون وقته که مثل چرخ گوشت عمل میکنن ... البته این احتمال رو هم باید در نظر گرفت که این مرد تازه ازدواج کرده (چشمک)


این موتور هواپیمای توپولف ۹۵ هست که یک بمب افکن روسی هست و اگر در بارش سرچ کنید میبینید که شکل متور هاش از کنار خیلی قشنگتره و ملخهای جالبی هم داره... 

   

 

سوپر ترنسپورتر که قطعات هواپیماهای ایرباس را جابجا میکنه... 

البته قبلا هم توی یکی از پستها گفتم که این نوع خاص از ایرباس600-300 هست.. 

 

توی ادامه مطلب هم میتونید تاریخچه ایرباس 300 را بخونید...

 

EP_MHA رجیستر این ایرباس 300هست... 

:History 

 

 


The Airbus A300 is significant not only for being a commercial success in its own right, but for being the first design of Europe's most successful postwar airliner manufacturer.

Aerospatiale of France, CASA of Spain and the forerunners of Germany's DaimlerChrysler Aerospace and British Aerospace formed the Airbus Industrie consortium in the late 1960s specifically to develop a twin engined 300 seat widebody `air bus' to fill an identified market gap.

The original 300 seat airliner design matured into a smaller 250 seater, the A300 designation gaining a `B' suffix to denote the change. Two prototype A300B1s were built, the first of these flying from Toulouse, France on October 28 1972, the second on February 5 the next year. The General Electric CF6 was the powerplant choice for initial A300s. Following the prototype A300B1s was the 2.65m (8ft 8in) longer A300B2, the first production version which first flew in April 1974. The B2 entered service with Air France on May 23 1974.

Subsequent versions included the B2-200 with Krueger leading edge flaps and different wheels and brakes; the B2-300 with increased weights for greater payload and multi stop capability; the B4-100 a longer range version of the B2 with Krueger flaps; and the increased max takeoff weight B4-200 which featured reinforced wings and fuselage, improved landing gear and optional rear cargo bay fuel tank. A small number of A300C convertibles were also built, these featured a main deck freight door behind the wing on the left hand side. Late in the A300B4's production life an optional two crew flightdeck was offered as the A300-200FF (customers were Garuda, Tunis Air and VASP).

Production of the A300B4 ceased in May 1984, with manufacture switching to the improved A300-600.

Older A300s are now finding a useful niche as freighters, with a number of companies, in particular DaimlerChrysler Aerospace Airbus, offering conversion programs.


*منبع سایتairliners.net

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo