عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۷۷

دوستان سلام

چند وقت قبل ایمیلی به دستم رسید با عنوان: جان انسان سیخی چند؟؟؟؟؟؟؟؟  و  من دقیق خوندمش و خوب از نظر یک فرد که اطلاعات عمومی درباره هوانوردی داشت منطقی بود و شاید میشد گفت درست فکر کرده بودن ولی از نظر افرادی که درباره هواپیما مطالعه بیشتری داشتن و یا این که روی هواپیما کار کردن میشه گفت یک اشتباه بود من متن ایمیل و عکس آن را براتون میذارم و بعد از اون نظر خودم را از دیدگاه فنی  و رد نظریه نویسنده میگم البته با دلیل و سند های هواپیما نظر خودم را میگم...



عکس شیشه شکسته چسب کاری شده هواپیمای مسافربری ایران در حال پرواز با کلی مسافر!

پرواز تهران-کیش: با توجه به اختلاف فشار داخل و خارج هواپیما در حین پرواز، پیدایش کوچکترین منفذی در بدنه می تونه منجر به سقوط هواپیما بشود، حالا شما تصور کنید این شیشه شکسته و چسب کاری شده ناگهان از جایش کنده شود و از آن به بعد این پنجره مثل یک اژدهایی می شود که هرچی دم دستش برسد را می بلعد !


این متن ایمیل بود و حالا نظر من ....

به نظر من این هواپیما کاملا ایمن هست و هیچ خطری مسافران را تهدید نمیکنه....

این حرف من مثل حرف یک متخصص قلب به بیماری هست که قراره عمل بای پس رو انجام بده و وقتی دکتر میگه که برای چند دقیقه قلبت را ما از کار میندازیم تا رگ های جدید را وصل کنیم بیمار رنگش دقیقا مثل گچ سفید میشه و از ترس دسته های صندلی را فشار میده ولی پزشک چون داخل بدن انسان را دیده و با واکنش های بدن آشنا هست برای همین با خونسردی تما دربارش صبحت میکنه ...

منظور من هم این بود که من چون هواپیما را هم به شکلی که مسافر میبینه دیدم و هم به شکلی که تجهیزاتش را باز میکردن برای همین تا حدودی از داخل این ساخته دست بشر خبر دارم...

حالا بعد از اینهمه مقدمه میخوام درباره ساختار شیشه هواپیما صحبت کنم...

همونطور که همه ما دیدیم شیشه اصلی هواپیما دوجداره است.



مطابق شکل بالا دیدیم که شیشه هواپیما دو جداره هست ....

خوب همیشه در صنعت هوانوردی ضریب ایمنی را ۳ در نظر میگیرن یعنی درصد امنیت هواپیما ۳۰۰٪ هست ...

حالا اینارو که گفتم برای این بود که بگم این شیشه در قسمت بدنه نصب میشه و برای دسترسی به اون ما باید تزعینات داخلی هواپیما را برداریم و اگر دقت کرده باشین در قسمت تزعینات داخلی هم بر روی هر پنجره یک طلق زده شده که این طلق محافظت میکنه از این که مسافرا به شیشه صدمه ای نزنن و یک محافظ هم برای شیشه هست...

خوب توی عکس بالا اون طلق رویی شکسته و هنوز شیشه اصلی هیچ صدمه ای ندیده و این طلق هم هیچ تاثیری بر روی پرشرایز شدن هواپما نداره و کلا خیال همتونو راحت کنم این هواپیما امن هست و اگر به پست من بخوره خود من هم بدون هیچ ترس و دلهره ای باهاش پرواز میرم...

درضمن ما همیشه باید این را هم در نظر بگیریم که هواپیما قبل از هر پرواز چک میشه (از نوک تا دمش بازرسی میشه)که به این چک پری فلایت میگن و مطمعن باشید که خدمه پروازی جون خودشون را از پولی که شرکت بهشون میده بیشتر دوست دارن....


خوب حالا برای این که عنوان را هم رعایت کرده باشم مثل قدیما چندتا عکس هم که خودم ازشون خوشم اومده آپ میکنم....



ایرباس A-340 مطعلق به شرکت  Lufthansa


747-400 متعلق به خطوط هوایی  Cathay Pacific Airways Cargo

در شورت فاینال فرود گاه جان اف کندی نیویورک
یه زمانی 747 های ایران هم توی این فرودگاه برو بیایی داشتن.....


ایرباس A-340 متعلق به شرکت  Virgin Atlantic Airways
نظرات 12 + ارسال نظر
ایمان ۷۴۷ جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام چطوری علیرضا.
آره چند روز پیش توی سایت مورد نظر اینو خوندم و ناراحت شدم که چرا بدون اطلاعات لازم این خبر ها رو رو سایتا میبرن.

خوبه که از طریق وبلاگت نفراتی آگاه بشن ممنون.

عکسا قشنگ بودن بخصوص اون ۷۴۷ زحمت کشیدی.

سلام ایمان جان
خوب دیگه بعضیا فکر میکنن که تصورشون درست هست من این اشکال رو در خلبان ها هم دیدم که این ایمل را باور کردن و بعد با نشون دادن کتاب هواپیما فهمیدن که اشتباه فکر میکردن.....


خوشحالم که از عکسا خوشتون اومده

مهشید شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!؟!
سن و سال جدید خوش میگذره ؟!؟!؟!؟!؟
چقدر این مطالبی که در مورد امنیت هواپیما و اون شیشه ی شکسته گفتی جالب بود !!!!!!!!
و چقدر خوبه که ضریب ایمنیه هواپیما رو ۱۰۰٪ میگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عکسهات such as always واقعا عالی و قشنگ بودن
مخصوصآ عکس سوم که واقعا یه جذابیت خاصی داره .لبخند.
ممنونم ازت و خسته نباشی
گل.

سلام مهشید خانم پیره و هزار درد دیگه(چشمک)
ضریب ایمنمی هواپیما 300% هست من درست نوشتم (چشمک)
Safety factor هواپیما 3 هست اینوکتابای جپسن میگه(لبخند)

شما چشماتون قشنگ میبینه عکس هارو ...اون سومی فک کنم چون توش دریا داره برای شما جذاب تر شده...

رویال شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

میدونی چیه دارم به این نتیجه میرسم که هر چه بادا بد!
والا... اولا کلی ناراحت میشدم میفهمیدم اوضاع هواپیماهامون چقدر خرابه الان دیگه هیچی واسم مهم نیست

ولی ما اگر بگیم هرچه بادا باد اون موقع همه هواپیماها پودر میشنا!!!!

رویال شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ

میدونی چیه دارم به این نتیجه میرسم که هر چه بادا باد!
والا... اولا کلی ناراحت میشدم میفهمیدم اوضاع هواپیماهامون چقدر خرابه الان دیگه هیچی واسم مهم نیست

یوسف شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ق.ظ http://youcomco.blogfa.com

سلام داش علی

آقا با این مطلبی کلی خیالم راحت شد، همش تو راه فشافویه نگران این بودم که نکنه سقوط کنیم تو کویر قم !!! [چشمک]

اطلاعاتمون بازم رفت بالا
مرسی ::گل::

سلام یوسف جان

یوسف جان شما که خودت جت VIP داری دیگه چرا نگران سقوط هستی(چشمک)

دختر نارنج و ترنج شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ق.ظ http://toranjbanoo.com

سلام علیرضا جان
خوبی تو؟ بی نهایت ممنون برای این پست عالی..... خیالمان را راحت فرمودی استاد..... دستت درد نکنه. خدایی من آدم ترسویی نیستم اما اگه سوار این هواپیما می شدم با اطلاعات ناقص خودم سکته رو زده بودم!!!
ممنونم ازت...
عکسا چقدر خوشگلن.. این نوک بال هاشون که برگشته رو کللللی دوست می دارم.... خوشگلن!!!!

ترنج جان سلام
ترنج بانو هنوز مونده تا من لبس بزرگ استادی را بپوشم فعلا هم شاگرد کوچکی بیش نیستم...
خدا نکنه سکته کنید ...درضمن همیشه یادتون باشه خلبان خودش را از تمام مسافرا بیشتر دوست داره ...

نوک بال هواپیماهای جدید که بالا اومده اصطلاحا میگن وینگلت ...منم اونارو دوست میدارم(چشمک)

مهشید شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

تعجب.
من وقاعا نوشتم ۱۰۰ ؟!؟؟!!!؟!؟؟!
اوا !!!!!!!
نه اتفاقا میخواستم بنویسم ۳۰۰ و همین ۳۰۰٪ هم برام جالب بود اما انگاری اشتباه تایپی کردم .خجالت.
منطورم همون ۳۰۰ بود علیرضا . لبخند.

پس منو ببخشید که زود قضاوت کردم شرمنده که اونجوری جواب دادم...
امان از این کیبورد ها که اشتباه مینویسن(چشمک)

داداشت یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:52 ق.ظ http://tarlanpariz.blogfa.com

با سلام بر داداش عزیزم مطلب خیلی جالبی بود موفق باشی و از اینهمه علاقه شما به هواپیما بسیار خورسندم

سلام داداشی
خوبین؟
شرمنده که دیر جواب میدم و دیر به دیر بهتون زگ میزنم (خجالت)....
ممنون که لطف کردین و وبلاگ کوچولوی منو نورانی کردین

خانوم لیمو دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ق.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

مرسی از اطلاع رسانیتون اما خوب اینم قبول بکنید که توو ایران خیلی به این چیزا اهمیت نمیدن..
حالا از این به بعد اگه همچین چیزی دیدم با اطمینان کامل میرم واسه همه سخنرانی میکنم{ایکون ادم متفکر همه چی بلد)واقعا ممنون که اینارو با حوصله و دقت برامون توضیح میدی..موفق باشی علیرضای عزیز

قبول دارم لیمو خانم که توی ایران کم هزینه بودن هواپیما و درآمد بالای هواپیما خیلی مورد توجه هست و امنیت که باید اول باشه در رده های پایین تر در نظر گرفته میشه...ولی همیشه حداقل ها رعایت میشه و همون حداقل ها کافی هستن تا پواز را ایمن کنن..

حتما اگر با چنین چیزی مواجه شدین برید اون جلو دقیقا همون جایی که مهماندار ها درهای بهشت و جهنم را نشون میدن(چشمک)بگید تا مردم با خیال راحت پرواز برن(لبخند)

پریسا جون چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:02 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com/

کی شکوندتش؟

فک کنم خورزو خان بودنه(چشمک)

مهسا جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:40 ب.ظ http://miyaneh6.blogfa.com

سلام علیرضا خوبی؟ کی گفته اصلا وبلاگت نمیام؟ بعضی وقتا میام و از عکس ها و مطالبت لذت میبرم اما زیاد اهل نظر دادن نیستم. تو این مدت خیلی به من لطف داشتی من فراموش نمیکنم. مرسی که ایمیلت رو دادی اما بزار بعد کنکور تا تیر حق اومدن به نت رو ندارم و نمیتونم جواب پیام هارو بدم ولی از طریق مبایل میخونمشون موفق باشی[گل]

سلام مهسا جان...
من باهات شوخی کردم که اینجا نمیای....
منم امیدوارم که هر رشته ای که دوس داری توی تهران قبول بشی ...

امید دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:25 ب.ظ http://omid-future.blogsky.com/

دوست من سلام
شمام لینک شدید !
موفق باشید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد