X
تبلیغات
رایتل

تصاویر منتخب هفته ۷۷

جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ب.ظ

دوستان سلام

چند وقت قبل ایمیلی به دستم رسید با عنوان: جان انسان سیخی چند؟؟؟؟؟؟؟؟  و  من دقیق خوندمش و خوب از نظر یک فرد که اطلاعات عمومی درباره هوانوردی داشت منطقی بود و شاید میشد گفت درست فکر کرده بودن ولی از نظر افرادی که درباره هواپیما مطالعه بیشتری داشتن و یا این که روی هواپیما کار کردن میشه گفت یک اشتباه بود من متن ایمیل و عکس آن را براتون میذارم و بعد از اون نظر خودم را از دیدگاه فنی  و رد نظریه نویسنده میگم البته با دلیل و سند های هواپیما نظر خودم را میگم...



عکس شیشه شکسته چسب کاری شده هواپیمای مسافربری ایران در حال پرواز با کلی مسافر!

پرواز تهران-کیش: با توجه به اختلاف فشار داخل و خارج هواپیما در حین پرواز، پیدایش کوچکترین منفذی در بدنه می تونه منجر به سقوط هواپیما بشود، حالا شما تصور کنید این شیشه شکسته و چسب کاری شده ناگهان از جایش کنده شود و از آن به بعد این پنجره مثل یک اژدهایی می شود که هرچی دم دستش برسد را می بلعد !


این متن ایمیل بود و حالا نظر من ....

به نظر من این هواپیما کاملا ایمن هست و هیچ خطری مسافران را تهدید نمیکنه....

این حرف من مثل حرف یک متخصص قلب به بیماری هست که قراره عمل بای پس رو انجام بده و وقتی دکتر میگه که برای چند دقیقه قلبت را ما از کار میندازیم تا رگ های جدید را وصل کنیم بیمار رنگش دقیقا مثل گچ سفید میشه و از ترس دسته های صندلی را فشار میده ولی پزشک چون داخل بدن انسان را دیده و با واکنش های بدن آشنا هست برای همین با خونسردی تما دربارش صبحت میکنه ...

منظور من هم این بود که من چون هواپیما را هم به شکلی که مسافر میبینه دیدم و هم به شکلی که تجهیزاتش را باز میکردن برای همین تا حدودی از داخل این ساخته دست بشر خبر دارم...

حالا بعد از اینهمه مقدمه میخوام درباره ساختار شیشه هواپیما صحبت کنم...

همونطور که همه ما دیدیم شیشه اصلی هواپیما دوجداره است.



مطابق شکل بالا دیدیم که شیشه هواپیما دو جداره هست ....

خوب همیشه در صنعت هوانوردی ضریب ایمنی را ۳ در نظر میگیرن یعنی درصد امنیت هواپیما ۳۰۰٪ هست ...

حالا اینارو که گفتم برای این بود که بگم این شیشه در قسمت بدنه نصب میشه و برای دسترسی به اون ما باید تزعینات داخلی هواپیما را برداریم و اگر دقت کرده باشین در قسمت تزعینات داخلی هم بر روی هر پنجره یک طلق زده شده که این طلق محافظت میکنه از این که مسافرا به شیشه صدمه ای نزنن و یک محافظ هم برای شیشه هست...

خوب توی عکس بالا اون طلق رویی شکسته و هنوز شیشه اصلی هیچ صدمه ای ندیده و این طلق هم هیچ تاثیری بر روی پرشرایز شدن هواپما نداره و کلا خیال همتونو راحت کنم این هواپیما امن هست و اگر به پست من بخوره خود من هم بدون هیچ ترس و دلهره ای باهاش پرواز میرم...

درضمن ما همیشه باید این را هم در نظر بگیریم که هواپیما قبل از هر پرواز چک میشه (از نوک تا دمش بازرسی میشه)که به این چک پری فلایت میگن و مطمعن باشید که خدمه پروازی جون خودشون را از پولی که شرکت بهشون میده بیشتر دوست دارن....


خوب حالا برای این که عنوان را هم رعایت کرده باشم مثل قدیما چندتا عکس هم که خودم ازشون خوشم اومده آپ میکنم....



ایرباس A-340 مطعلق به شرکت  Lufthansa


747-400 متعلق به خطوط هوایی  Cathay Pacific Airways Cargo

در شورت فاینال فرود گاه جان اف کندی نیویورک
یه زمانی 747 های ایران هم توی این فرودگاه برو بیایی داشتن.....


ایرباس A-340 متعلق به شرکت  Virgin Atlantic Airways
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo