عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۷۸

دوستان سلام

قبل از این که تصاویر را ببینیم یه خاطره کوچیک مینویسم تا یکمی هم حال و هوای خودم و هم وبلاگ عوض بشه....

توی کلاس داره استاد درس میده و من هم دارم تند تند نوت برمیدارم و میترا که قبلا توی این پست معرفی کردم هم کنارم بود و اونم داشت تند تند از روی دست من مینوشت...

استاد نمک Eutectic salt را معرفی میکنه و میگه که چه کارآیایی هایی داره همون موقع میترا از من میپرسه این چه نمکیه من هم بی اختیار میگم نمک دریایی و میترا  هم میگه پس چیپس با نمک دریایی را با این نمک درست میکنن(این یه تیکه را جوری گفت که واقعا باور کرده بود نمک دریایی هست)اون موقع منم از شدت خنده داشتم دسته صندلیمو گاز میگرفتم.....




این عکس رویایی به نظرتون مال کدوم فرودگاه هست؟؟؟؟

فرودگاه مهر آإاد خودمون هست اون هواپیمای خوشگل هم ایرباس ۳۰۰ ماهان ایر هست که رجیسترش EP_MHP هست...


بوینگ 737  Caribbean Airlines

در نزدیکی فرودگاه Princess Juliana هلند

این هواپیما وینگلت هم داره همون بالا رفتگی نوک بال(چشمک)


و موتور  Pratt and Whitney PW4000-100

از این خانواده از موتورها توی ایران فقط ایرباس های ساها دارن که یکی از دوتا ایرباس ساها هم الان در حال تعمیرات هست و تا دو هفته دیگه به خط پرواز بر میگرده....

این موتور ها فقط با 5تا پیچ به بال وصل میشن که سه تا در قسمت عقب هست و دوتا هم در قسمت جلو....

به این دریچه ها هم که باز هستند و رویه موتور را برداشتن میگن cowling


747-400 خطوط هوایی    KLM - Royal Dutch Airlines

در فرودگاه آمستردام هلند...


بعد نوشت :امروز توی مترو یادم افتاد که از سری موتور های Pratt and Whitney PW4000 توی ایران بازم هست و تعداد کلشون 16تا هست چون سه تا 400-747 های ماهان ایر هم موتورشون از این سری هست (مربوط میشه به عکس سوم اینی که نوشتم)
نظرات 22 + ارسال نظر
نیمچــه مـــامـــا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ق.ظ http://fetalheart.blogfa.com/

سلاااااااااااااااااااااااااااام
ا چه جالب من میخواستم چن مین پیش تو پست قبلی کامنت بذارم الان یهو دیدم پست جدید گذاشتی: دی
خوبی علیرضا جان
چطوووووری؟
وووووووووووووووووووووووو خیلی بامزززززززززززه بود
ژخنده رو لبمون اووورد این اخر شبی
کلی اعصابم به خاطر دایل اپم کم سرعت..... خورد بود .....
وووووووووووووووووووای من چقد عکس هواپیما ها رو تو غروب دوس داریییییییییییییییییییم
اولی و اخری اونلی

سلام توت فرنگی
خوب شد نظرت موند برای پست جدیدم :دی

راست میگی به قول یکی از دوستان دایل آپ فوتیه همش باید فوت کنی تا یه صفحه باز بشه...

خوشحالم که خنده رو لبات اومد(لبخند)

نیمچــه مـــامـــا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ http://fetalheart.blogfa.com/

بالاخره موفق شدم نظرمو ثبت کنم هووووووووووووووووووووووووووووورا

خسته نباشید دوست عزیز

توت فرنـــــــگی جون شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ق.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

علیرضااااااااااااااااااا ووووووووووووووووواواوووووووووووووو چه عکس باحالین واسه دسکتاپاااااااااااااااا میدونسی امتحان کردی
من 747 رو الان رو صفه دسکتاپمه جیگررررررررررررررررررری واسه خودشااااا

آره امتحان کردم واقعا عالی هستن....

نیمچــه مـــامـــا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ق.ظ http://fetalheart.blogfa.com/

یه سر نزدی

من که اومدم(چشمک)

نیمچــه مـــامـــا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ق.ظ http://fetalheart.blogfa.com/

بابای

بای

مهشید شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ

سلام علیرضا
خوبی !؟؟!؟!؟؟
پسر مگه بیکاری دختر مردم رو میزاری سر کار !!!!!!!!!!!!!!
تو هم که هی ردیف جلو بشین و هی هم بزن زیر خنده و جلو استادها تابلو بشو . چشمک.

عکسهات مثل همیشه عالی بود اما با این تفاوت که این بار تک ترین عکست وطنی بود و مربوط میشد به خود ایران. جدآ قشنگه !!!
مابقیه عکسهات هم زیبا بود
خسته نباشی و دستت درد نکنه جناب محترم.
گل.گل.گل

سلام مهشید خانم
خوب اینم یه جور سرگرمیه و باعث میشه که حرفای استاد برامون خواب آؤر نشه(چشمک)


منم واقعا اون عکس پاپا را خیلی دوست دارم چون غروب قشنگیه و این که هواپیماش هم ایرباس 300 هست(بازم چشمک)

یوسف شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

سلام علیرضا خان

جالبترین قسمت این مطلبت به نظرم اون 5تا پیچ بود. اونوقت سایز این پیچا چنده؟؟ آچار چند بهشون میخوره؟

سلام یوسف جان

این پیچ ها چون خاص هستن آچار خاص خودشون را هم دارن و آچار معمولی بهشون نمیخوره ولی فک کنم قطر ساقه پیچ یک یا یک و نیم اینچ هست
هر اینچ دو نیم سانتی متر تقریبا(چشمک)

الی جون شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:33 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

جالب بود...مثل همیشه!
دستتون مرسی;)

خوشحالم که از عکسا خوشتون اومد:دی

یوسف شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

با این حساب قطر پیچا حدود 4 سانت میشه

فکر نمیکنی اگه با طناب ببندن محکمتر بشه؟ ::لبخند::

ولی جدی واسم خیلی جالب بود، مرسی ::گل::

بله تقریبا یوسف جان....
جنس این پچها خیلی خاص هست انقدر میدونم که چند وقت یکبار(تایم خاصی داره ) این پیچ ها رو با اشعه X چک میکنن تا ترکی نداشته باشه چون خیلی مهم هستن درضمن هواپیما با 3تاشون هم میتونه پرواز کنه...

مریم یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ب.ظ http://fashafooye.blogfa.com

چه مغز متفکری بوده این میترا خانم

خیلی فک میکنه من که نگرانش موهاش بریزه با این همه فکر

رویال یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:52 ب.ظ

دسته صندلی جزو بیت الماله واسه چی بیت المالو گاز میگیری !
عکسات خیلی باحال بودن ...ایول

نگران دسته صندلی نباش پولشو ده برابر ازمون قبلا گرفتن

معلومه که باحالن عکسا مگه غیز از این بوده تا الان;)

ایمان 747 یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ب.ظ

سلام
چطوری علیرضا
میترا رو بی خیال ولی عکسات قشنگ بود
از این ورا بیا
موفق باشی

سلام ایمان جان
من که خوبم امیدوارم شما هم خوب باشین

خوشحالم که از عکسا خوشت اومده....
چشم ما که همیشه از پیادرو میریم

یوسف دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

چاکریم ::گل:: ::بوس::

ما بیشتر .بوس.بوس.بوس.

توت فرنـــــــگی جون دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

سلااااااااااااااااام به علیرضای گل

سلام بر توت فرنگی قرمز خودمون

توت فرنـــــــگی جون سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

بدو که روز کوتاهه
پاییز اخر راهه...
جوجوتو شمردی؟زمستونه پسفردا
یلدات مبارک علیرضا جااان

الان میام
یلدای تو هم مبارک

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ق.ظ http://toranjbanoo.com

خب خب!! می بینم که این هفته دیر رسیدم و کلللی نظرم اومد پایین و....
اشششششششششششکالی نیست!
الان نظر می گذارم.
خاطره ت که کللی منو خندوند. هم این یکی هم اون یکی قبلی که لینک دادی!!! کللللللی خندیدم این نصفه شبی!!!
دستت درد نکنه... نیاز داشتم به این خنده ها.
عکس ها معرکه بود. اولی رو باورم نمی شد مهراباد باشه. دست عکاسش درد نکنه که عجب عکسی انداخته!!!!
دست شما بیشتر درد نکنه که اینقدر به فکر مایی.. چقدر اون موتور قشنگ بود!!! مرسی.. مرسی علیرضای عزیز به خاطر همه ی زحمتایی که می کشی....
همیشه شاد باشی و پیروز..

ترنج جان سلام
خوشحالم که تونستم لبخند رو به لبهات بیارم...
منم اون عکس را باور نمیکردم که مهرآباد خودمونباشه ولی خوب نوشته های عکاس چیز دیگه ای میگفت و انگار عکاسش خیلی حرفه ای بوده..

امیدوارم که بتونم همیشه براتون مطالب خوب و مفید آپ کنم...

رویال چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:38 ق.ظ

از این جا رد میشدیم گفتیم یه سلامی عرض کنیم

علیک سلام

daizy پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ http://www.daizy.persianblog.ir

زود زود میام
چیک

خیلی زود میای دیزی جون(چشمک)

رویال پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:50 ب.ظ

دوباره رامونو الکی اینوری انداختیم ببینیم جواب سلاممون که واجبه داده شده یا نه؟!
باریک الله پسر خوب

اینجا که مال خودتونه دیگه راه کج کردن نداره رویال خانم

همه بهم میگن من پسر با ادبی هستم

یوسف پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

داش علی کلا نیستیا ::تعجب::

همه چی ردیفه؟؟

ما هرجا باشیم داداش یوسف زیر سایه شماییم
بله همه چی ردیفه من دوروز نبودم که حالا برگشتم

الی جون جمعه 3 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

فک کنم امروز آخر هفته بود ها (-B

ممنون آز یاد آوریتون

ناظمی جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ

سلام . این خانم میترا همان میترایی است که اطلاعات زیادی در مورد هواپیماها داشت و زیاد سوال میکرد و یکی دوبار نیز موفقیت آمیز کل کل کرد ؟ بالاخره با هم همکلاس و همدرس شدید ؟

سلام
نخیر ایشون اون میترا خانم نیستن که میومدن وبلاگ ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد