عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

بلیت را گرون کنید خلبان اشتباه نمیکنه!!!!

مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سانحه هوایی بوئینگ 727 هما بر اثر اشتباه خلبان و کمک خلبان رخ داده است.
ابوالقاسم رحمانی مخبر کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان این که بوئینگ 727هما فاقد نقص فنی بود اذعان داشت: هواپیمای فوق یک هفته قبل از سانحه اورهال شده بود.
وی یکی از دلایل اصلی ضعف در استفاده از ناوگان حمل ونقل هوایی را در ایران متاثر از نرخ بلیت های هوایی اعلام کرد وافزود: نا متناسب بودن نرخ بلیت هواپیما وعدم هماهنگی آن با بازارهای جهانی هم اکنون موجب نا متوازن شدن سهم ناوگان حمل ونقل هوایی در مقایسه با حمل ونقل جاده ای وریلی در کشور شده است.

حالا من میخوام یه سوال بپرسم که واقعا قیمت بلیت چه تاثیری در خطا نکردن خلبان داره؟
آقای ابولقاسم رحمانی انگار از هوانوردی چیز زیادی جز خرید بلیت نمیدونید...
وقتی هواپیما اورهال میشه یه پرواز آزمایشی داره که توش خیلی از اشکالات هواپیما معلوم میشه و رفع این اشکالات زمان میبره ...
دوستان شاید درست نباشه گفتنش و نمیخوام اصلا بترسونمتون ولی همین الان هواپیماهای زیادی توی آسمون ایران پرواز میکنن که ترمز درست و درمونی ندارن و خلبان به امید ریورس و.. میپره و هواپیمایی هست که دوتا از اسپویلرهاش (یه قطعه هست که روی بال هست و در هنگام فرود باز میشه)باز نمیشه  با اطمینان پرواز میره و یا ارتفاع سنج یدکی هواپیما با ارتفاع سنج خلبان اختلافی نزدیک به 200 پا داره  ....
این مواردی که گفتم همرو دیدم با چشم خودم...
من نمیگم که از پرواز بترسین چون واقعا ترس نداره و انقدر هواپیما مطمئن هست که من خودم حاضرم سوار همچین هواپیمایی بشم که چنین نقصهایی دارن....
این اشکالها با تحریم ما بی ارتباط نیست ولی هر چیزی یه راه چاره ای داره و میشه هواپیماهای کهنه ای که شرکتهای خارجی از رده خارج میکنن ما بخریم و تبدیل به قطعه یدکی بکنیم چون این کارو میشه کرد و یا خرید قطعه با وجود دلالها و هزار راه دیگه...
ولی خوب درست نیست که کمبود امکانت فرودگاه و نقص فنی را گردن خلبان بیچاره که حالا از بین ما رفته بندازیم...
واقعا خیلی روند مسخره ای داریم توی ایران اگر توی یک سانحه خلبان از بین بره مقصر خلبانه اگر هم که زنده بمونه میگن نقص فنی داشت و علت هیچ کدوم را هم پیگیری نمیکنن تا حداقل برای بقییه هواپیماها رعایت کنن ...
ای کاش افراد متناسب با مهارتهاشون سرکار برن توی ایران عزیزمون

بازم میگم امیدوارم که دیگه هیچ سانحه ای توی دنیا نداشته باشیم.
نظرات 7 + ارسال نظر
یوسف یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

علیرضا جان انتساب نابجای مقامات تو کشور ما دیگه اپیدمی شده و در بسیاری از پستهای سازمانی شاهد کانفلیکت شغل-تخصص هستیم.

اوووووووووووف، با کلاس حرف زدن چقدر سخته به جان خودم ::خنده::

آقا خلاصه کلام اینکه تو ممکلت ما هر خری که جای مهر رو پیشونیش وسیعتر باشه و ریش بلند و یقه آخوندی داشته باشه میری اون بالامالاها.

مملکته داریم...!

یوسف جان واقعا راست میگی ....
من موندم این جای مهر چجوری به وجود میاد اگر با گیریمه که ما هم بریم و درستش کنیم تا بلکن بتونیم ایر لاینمونو بزنیم ::چشمک::

مهشید یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

اقا یوسف ؟!؟؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!
نه به ۲خط اول کامنتت که نهایت آموزه های این ۴سال دانشگاه اومدن رو توش نشون دادی ٫‌نه به اون ۲خط بعدیش !!!!!!
خنده.
واقعا دست گلتون درد نکنه .چشمک.

سلام علیرضا .
ببین این حرفش که اومده خلبان رو مقصر دونسته خیلییییی نامردیه چون اون نبده خدا الان دیگه فوت کرده و وجود نداره که بخواد از خودش دفاع کنه !!! و این کاره این اقای نامحترم نهایت نامردیه !
میدونی رئوس قدرتیه ایران شبیه چی شده ؟!؟!
این بازی های صندلی بود که وقتی بچه بودیم بازی میکردیم !؟!؟
همه دور چند تا صتدلی میچرخن و در آخ یه سری ها میشینن روش و یه نفر میره بیرون اما وقتی بازی دوباره از سر شروع بشه اونی هم که رفته بیرون بازم برمیگرده به بازی !
ایران هم همین طور شده !
همشون یه مسند و کار رو انجام میدن ٫‌بعد میدن نفر بعدی و ...
پس هیچ انتظاری نمیشه ازشون داشت که برات کاره درست انجام بدن و یا حتی حرف درست بزنن چون اطلاعی ندارن ازاون حوزه ی کاریشون !
فقط مردم و جونشون و اعصاب هاشون و زندگیشون شده بازیچه ای دست این سران به ظاهر اسلامی !!!!!!!!!!!!!!

منم امیدوارم ازا این اتفاق ها خیلی کمتر پیش بیوفته !

گل.گل.گل

مهشید خانم سلام
باور کن تمام این کارهای سیاسی همش بازیه و ... و دقیقا مثل حرف خودت تنها چیزی که اهمیت نداره مردمه....ولش کن وارد سیاست نشم بهره ....
من که اعتقادم اینه که حالا که من نمیتونم با قوانین اینجا زندگی کنم کمترین اعتراض رو میکنم و سعی میکنم برم جایی که بتونم راحت زندگی کنم...

اگر هم اینجا چیزی نوشتم فقط برای اطلاع رسانی دوستای خودم بود.. همین وگرنه با نوشته های من هیچ کسی حرفشو عوض نمیکنه و نهایت بازدید وبلاگ من مگه چقدره؟...

ایمان ۷۴۷ دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام وقتت بخیر.

یه لحظه رفتم تو فکر مرحوم دادرس کاپیتان این پرواز......

چه قدر ما بی انصافی؟؟؟اگه ایشون زنده میموندن لابد دادگاهیش هم میکردن.
مسولان اگر خودشونو مسول میبینن بجای این مدل حرفها به فکر ناوگان پیر ما باشن نه شعار بدن که به زودی هواپیما میسازیم.
چند تا زن و مرد و بچه های معصوم باید از بین برن آخه خداااااا...

سلام ایمان جان

واقعا راست میگی آخه این تحریم هم شده بهونه برای پول خرج نکردنشون....
فقط دلم میخواد بدونم هواپیماهای خودشونم که vip هست انقدر کمبود قطعه داره و تحریم میشه؟!؟!؟!

یوسف سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:56 ق.ظ http://youcomco.blogfa.com

علیرضا اون جای مهر که روشهای مختلف داره، از مهر داغ بگیر تا نعل اسب ::خنده::

نعل اسبو خوب اومدی یوسف
::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::::خنده::

رویال چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:09 ق.ظ http://http://www.parkade.blogfa.com

وای خدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به خدا آدم قلبش مچاله میشه وقتی میشنوه همچین احمقی میاد یه همچین حرفی میزنه!!!
با اینکه تازه واردم اما خدا وکیلی باید بگم خلبانهایه ایرانی یه چیزی بیشتر از محشرن... با یه هواپیما که هیچیش درست کار نمیکنه انقدر قشنگ بلند میشن و میشینن که آب تو دل مسافر تکون نمیخوره اونوقت یه احمقی مثل این یارو میاد این حرفهایه مفتو میزنه! اینارو ول کنی مردهاشونم تبدیل به پول میکنن بذارن جیبشون خلبان و مسافرو انسانیت و یه ارزن شرافتو وجدان که جایه خود داره

من که خودم این مطلبو اول خوندن تمام روح و روانم بهم ریخت...

درباره خلبانهای ایرانی هم همیشه گفتن که خلبانهای ایرانی توی دنیا تک هستن و بهترین دلیلش هم رانندگی توی این خیابونهای بی قاونه و این براشون یه تمرینه که توی شرایط دیگه بتونن خیلی سریعتر از دیگر خلبانها عکسالعمل نشون بدن....

یوسف پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:36 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

http://www.novinplan.ir/post-507.aspx

دستت درد نکنه یوسف جان خیلی با حاله ممنون که به یاد ما عشق پروازها هم هستی::بوس:: ::قلب:: ::گل::

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ب.ظ

فکر کن علیرضا، استاد شاهین اینا سر کلاس هم گفته مقصر خلبان بوده!!! آخه اینقدر هم آدم پست می شه؟ گفتم بهش بگو بی معرفت تو که می دونی مشکل از کجا بوده. تو دیگه چرا آخه؟؟؟؟

خب دیگه این روال کار توی ایران شده که علت صانحه 10 دقیقه بعدش معلوم میشه و همیشه به زنده موندن خلبان بستگی داره....

واقعا برای خودمون متاسفم که توی یه همچین جایی قراره کارمون رو شروع کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد