عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۸۸

دوستان سلام

امروز میخوام یه ماجرایی تعریف کنم که واقعی هت ولی برای من همیشه آموزنده هست...



در سال ۱۹۶۵ میلادی دوتا طرح بنا به درخواست نیروی هوایی امریکا به عنوان هواپیمای ترابریمورد بررسی قرار گرفت یک طرح از تیم طراحی بوئینگ بود و یک طح هم از تیم طراحی لاکهید مارتین...

طرح تیم لاکهید مارتین با اسم C-5 طرح بهتر شد و برای تولید و آزمایش انتخاب شد و در ظاهر بوئینگ شکست خورد



(این هم طرح موفق لاکهید که با اسمC-5  تولید شد)


واما بشنوید از طرح نا موفق بوئینگ ...

طراحان بوئینگ چون دیدن طرحشون ارزش داره برای تغییر کاربریش تلاش کردن و اون طرح را تبدیل کردن به یک هواپیمای مسافربری با برد بلند و در سال 1969 بوئنگ 747 اولین پرواز خودشو انجام داد...

درسته که بوئینگ اول شکست خورد ولی بعدا طرحش تبدیل به هواپیمایی شد که سالیان سال اونو تولید کردن و هنوز هم دارن مدلهای جدیدترش را تولید و طراحی میکنن ...

واما ادامه کاربرای C-5 این بود که به تعداد محدود(کمتر از 20 عدد) تولید بشه و فقط هم در اختیار نیرون هوایی امریکا موند و شهرتی نداشت...


امیدوارم که همه ما با یک بار به در بسته خوردن نا امید نشیم چون هیچکس آیندرو ندیده شاید این در بسته دروازه یک موفقیت بزرگ باشه....


و این هم 747 طرح موفقی که تولیدش همچنان هم ادامه داره


بوئینگ 787 که میشه گفت یک هواپیمای تازه وارد هست و جالبه که بدونیم درصد بالایی از بدنه این هواپیما از مواد کامپوزیتی هست که در کم کردن وزن هواپیما خیلی خیلی موثر هست...




ادامه مطلب برای عاشقای پرواز و هواپیما...

طبق اخبار قشنگ و خوبی که بهم رسیده یکی از 400-747  های ماهان ایر از 5شنبه هفته قبل برای چک به هنگر رفته و فک کنم فردا یعنی یکشنبه کارش تموم بشه این خوشگل رجیسترش EP-MNA

هست 

عروسک خوشگل دوباره پروازی شدنتو بهت تبریک میگم و آرزو میکنم که همیشه پروازهای خوب و امنی داشته باشی درضمن خوشحالیم هم از اینه که قراره توی یک خط هوایی رویایی کارشو شروع کنه و این خط همون مسیر تهران مشهد هست...


خوشگله هیچوقت اون صبحایی که خواب آلود از سرویس پیاده میشدم و بهت میگفتم نگران نباش یه روزی دوباره پروازی میشی یادم نمیره

فک کنم امشب از خوشحال دیدنت خوابم نبره و تا خود صبح بیدار بمونم

فردا میام و بقیشو به خودت میگم....

نظرات 12 + ارسال نظر
امیر محمد جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:45 ب.ظ

هواژیمای سی فایو یک هواژیمای ترابری است که نوع روسی آن آنتونف ۱۴۵ می باشه
اما B747 هم مسافر بر هست و هم برای کارگو استفاده میشه در ایران با تغییراتی روی آن به عنوان هواپیمای سوخت رسان در هیروی هوایی هم استفاده میشود

دوست عزیز سلام
فک کنم منظور شما هواپیمای روسی(یا بهتر بگم اوکراینی)An-124 هست(ونوع بزرگترش که بزرگترین هواپیمای دنیا هستAn-225 هست) که از نظر ظاهری و شکل دماغه شبیه c-5
هست ولی از نظر برد و جرئیات دیگه فرقهای زیادی داره....
درضمن من تیکه ای از تاریخچه طراحی 747 را گفتم ...

هواپیماهای نیروی هوایی هم به صورت سفارشی و ساخت خود کارخانه بوئنگ سوخت رسان هستند که البته بعضیاشون هم توانایی سوخت گیری درهوا را دارن اگر یه سرچ کوچولو بزنید و سوخت رسان های نیروی هوایی را ببینید روی دماغه این هواپیماها یک برامدگی هست که تغریبا زیر ویندشیلد هست که از این قسمت هواپیما در پرواز سوخت گیری میکنه و تمام این تغییرات توسط خوده کارخانه بوئنگ طراحی و اعمال شده است

iman 747 جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ب.ظ

سلام.
میبینم که همش به بوئینگ پرداختی تو این پست.به قلمرو ما خوش اومدی.
واقعا درست میگی.شما که میدونی شاید جالب باشه خواننده های محترم وبلاگت هم اگر نمیدونن بدونن که برای مثال همین 747 سی و چند ساله کمترین میزان تلفات ونقص فنی رو داشته.حدود 30 مورد که از این تعداد درصد کمتری نسبت به سایر عوامل مربوط به خود این پرنده ایمن بوده.

موفق باشی علیرضا جان.

ایمان جان سلام
بله درست میگی 747 واقعا هواپیمای ایمنی هست...
مثالش هم 747 بریتیش که هر چهارتا موتورش را از دست داد ولی باز هم سالم نشست و یک قطره خون هم از بینی مسافرا نیومد...

مهشید شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ق.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام
خسته نباشید .گل.
چه جالب !
بله امید کلآ چیزه خوبیه اما دارهتوی ایرانی جماعت منقرض میشه نسلش !
اما ای کاش این بویینگی ها اینقدر تلاش نمیکردن که در آخر این همه از مردم توی سانحه های هوایی مربوط به بویینگ ها جونشونو از دست بدن .ناراحت.

این کامپوزیات کلآ داره بازاره همه چیز رو قبضه میکنه اعم از ساختمون و هواپیما و ....

دستتون درد نکنه و ممنون
گل.

سلام مهشید خانم

ممنون که وقت میذارین واقعا ممنونم گل.گل

نمیشه اینو گفت چون خیلیا با بویینگ مسافرتهای بیاد موندنی داشتن چند نسل از خلبانا باهاش زندگی کردن ولی خب چون بزرگه و تعداد مسافر زیادی هم میگیره تعداد کشته های هر انحش به چشم میاد ولی اینم نباید فراموش کنییم که 747 یکی از ایمنترین هواچیماهای دنیاست و طبق گفته های ایمان عزیز سوانح کمی داشته ولی خب سانحه داشته ....

بله این مواد کامپوزیتی واقعا عالی هستن
ایران هم داره روی ساخت هواپیماهای کامپوزیتی کار میکنه من یک بار برای بازدید به صنایع کامپوزیت فجر که هواپیماهای سبک فجر را میسازن رفتم واقعا قشنه بدنه هواپیما را راحت میشه با دست بلند کرد(البته هواپیماش یک نفرس::چشمک::)

یوسف یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:03 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

تبدیل محدودیت و شکست به فرصت واقعا عالیه، کاری که داریم در نظام مقدس خودمون هر روز میبینیم. #زبان#

مرسی داش علی، عـــــــــــــــالی بود "بوس"

دیگه چیکار کنیم داش یوسف ماییم و یه دنیا تحریم (چشمک)

"بوس""بوس""بوس""بوس""بوس""بوس""بوس""بوس""بوس"

آناهیتا دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ

سلام دوست عزیز من باید یه تشکر از شما بکنم وبلاگ شما باعث شد کاری که مدتهاست می خوام انجام بدم وندادم بلاخره انجام بدم ثبت نام اهدا اعضا واقعا ممنونم از شما

سلام دوست عزیز واقعا خوشحالم که این افتخار برای من هست که تونستم توی این کار بزرگتون یکمی کمک کرده باشم

خانوم لیمو دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:20 ب.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

به به منم تبریک میگم که هواپیمای عزیز قراره به زودی شرع به کار کنن اونم توو خط تهران مشهد!!!!از این بهتر نمیشه....چشمک
موفق باشی علیرضای عزیز
از احساساتت نسبت به هواپیما لذت میبرم ..واقعا جوری مینویسی که انگار داری از بچت تعریف میکنی..گل گل گل
موفق باشی..

بله دیگه لیمو خانم فقط برای شما و هلو جان درستش کردم که کنار هم باشین(چشمک)

لیمو خانم واقعا مثل بچه وقتی هواپیمایی که روش کاردم پروازشو میبینم انگار بچمو میبینم که راه افتاد...

ملیکا سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

عکسا رو بالاخره دیدم .
قشنگ بودن ... ممنون ...

خسته نباشی

خواهش میکنم ....من از شما تشکر میکنم برای این که اینهمه وقت میذارین

ملیکا سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ

ادامه ی مطلبو تازه دیدم ! :پی

خیلی خوشم میاد که اینجوری عاشقی ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام چه جالب
واقعن وبلاگت جدید جدیده ، یعنی هر وقت می آم تو وب تو انگار وارد یه دنیای جدید می شم انگار از عالمی که توشم جدا می شم خسته نباشی خلبان

سلام دوست ناشناس من

خوشحالم که وبلاگم براتون جالبه ...
درضمن من خلبان نیستم اگر خدا بخواد در آینده میشم مکانیک هواپیما

فرخ دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ http://ontarget.mihanblog.com

دوست عزیز من جواب شمارو در مورد چگونگی پرواز خدمتتون در کامنتی که گذاشته بودین دادم... مایع افتخار هست که شما رو در کنار خودمون ببینیم... ما همگی عاشق پرواز هستیم...!

تا الان 7 خلبان ایرانی رو تونستم پیدا کنم و کسانی هم بودن که اصلا اشنایی کامل نداشتن با شبیه ساز اما همشون رو اموزش دادم و ازشون یک خلبان شبیه ساز واقعی ساختم..!

نام خلبانان ما عبارت است از... کاپیتان فرخ.س لیدر تمام عملیات ها... کاپیتان جواد رحیم پور که ایشون دست راست من هستن.. کاپیتان مهدی نجفی.. کاپیتان امید عرفانیان.. کاپیتان صادق . کاپیتان محمد .. کاپیتان نیما و کاپیتان سامان....

در کل ما هشت نفر هستیم که طی 2 ماه از طریق همین وبلاگ با هم دیگه اشنا شدیم.... پرواز های زیادی هم داشتیم... و عملیات اچ 3 رو به عین شبیه سازی کردیم البته یک مشکلی در ناوبری هواپیمای سوخت رسانی که قرار بود از فرودگاه لاکارنا قبرس به سمت مرز ترکیه بیاد و به ما سوخت بده متاسفانه نتونست هدینگی که ما میگیم رو پیدا کنه و هر 7 فانتوم تشنه ماندن و مجبور شدیم به فرودگاه ارومیه برگردیم و بعد از سوخت گیری به فرودگاه نوژه رفتیم و عملیات متوفق شد... البته هر 7 خلبان ما که من لیدر پروازیشون بودن نقششون رو خیلی عالی اجرا کردن و حدود 10 دقیقه بین مرز عراق و ترکیه همه با هم داشتیم در یک دره عمیق چرخ میزدیم تا تانکر برسه که نرسید!!! این هم داشتانی بود از یکی از عملیات های ما که گفتم شاید خاطر شما رو شاد کرده باشیم و هیجان این شبیه ساز رو به شما القا کرده باشیم...اگر مایل بودین با من تماس بگیرین میتونید شماره خودتون رو به من به صورت پیام خصوصی بدین تا با شما تماس بگیرم و اگر سوالی داشتید کامنت بگذارید تا جواب شما رو حد اکثر تا 1 ساعت بعد بدم.

قربان شما خلبان شکاری فانتوم شبیه ساز فرخ.س

Cpt.sadegh پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:31 ق.ظ

سلام من تازه وبلاگتون رو دیدم شما توی وب شبیه ساز سام پیام گذاشته بودید من وارد لینک شما شدم وب خوبی دارین تمام پستاتون رو مطالعه کردم از لولین تا اخر خوشم اومد به امید توفیق روز افزون راستی من جز خلبانان وب شبه ساز هستم 60608

دختر نارنج و ترنج دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:42 ب.ظ

این عشقت به پرواز و هواپیما همیشه برای من تحسین برانگیز و قابل احترامه....
امیدوارم EP-MNA همیشه سلامت پرواز کنه و مسافراش رو سلامت ببره و بیاره...
چقدر این عکس 787 زیباست!!!!!!!!!!! یه جوریه اصلاً.. خیلی قشنگه.. مرسی برای عکس خوبی که گذاشتی...
و داستان بوئینگ... که چقدر برام جالب و جذاب بود...
مرسی علیرضای عزیز.. همه چی عالی بود.. مرسی...

آلفا برای من یه حرف معمولی نیست چون من اولین بار که روی هواپیما کار کردم روی هواپیمایی با رجیسترEP-MHA کار کردم سرپرست ان هواپیما بهم به شوخی گفت معلومه که همیشه بهترین هتیا چون اولین کارت روی آلفا هست من با خودم گفتم باید همیشه آلفا باشم چه توی کار چه توی درس و ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد