عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۹۹

دوستان سلام


چند روزی هست که خبر جالبی به دستم رسیده...خبر بازگشت بوینگ ۷۳۷ به ناوگان هواپیماهای ایران ...

من که یادم نمیاد از چه سالی این هواپیماها زمین گیر شدن ولی نزدیک به دو دهه میشه شاید هم بیشتر ...

البته برای تشریفات ما ۷۳۷ داریم که برای دولت هست ولی توی ایرلاین ها خیلی وقت بود که این هوپیما را نداشتیم و کمبودش را کاملا احساس میکردیم..

این ۷۳۷ که تقریبا ۱۵ سال از ساختش میگذره توسط شرکت تابان ایر از شرکت RAK Airways اجاره شده..درسته که اجاره ای هست ولی میتونه شروعی برای بازگشت دوباره این هواپیمای رویایی باشه...

رجیستر فعلی این هواپیما A6-ESE هست که نشون یده که در امارات متحده عربی رجیستر شده و شرکت راک ایرویز نیز فکر کنم توی امارات به ثبت رسیده باشه...


737-400 که تابان ایر به تازگی وارد ناوگان خودش کرده...


اینهم 737های زمین گیر شده ایران ایر در نمایشگاه هوایی

علت زمین گیر شدن این هواپیما ها این بود که کارخانه بوینگ یک سرویس بلوتن صادر کرد که تمامی 737 ها یک قطعه جدید بهشون اضافه بشه خب قیمت اون قطعه همرا با نصبش برای هر هواپیما تقریبا 4 میلیون دلار بود و مسئولین ایران ایر قبول نکردن که این هواپیما ها به عمر پروازی خودشون ادامه بدن....

تنها سانحه ای که 737 در ایران داشته مربوط میشه به 23 مهر 1365 در شیراز که هواپیمای شکاری عراق فرودگاه را بمباران میکنه و 737 که داخلش مسافر بوده هم هدف قرار میگیره...


تصویری از کابین خلبان 400-737 به این نوع کاکپیت که نیمه دیجیتال هست یعنی تلفیقی از عقربه ها و نمایشگر های چند منظوزه گفته میشه SEMI GLASS




کامنت زیبایی از "ایمان 747":جالبه که بدونین که  قبل از انقلاب   از سال 1350 تا سال 1355 ایران هفت فروند از این هواپیما رو مستقیم سفارش داد.

هواپیمایی که به نظر من از افتخارات هواپیمایی ملی و جمهوری اسلامی محسوب میشه به این دلیل که  تا اواخر سال 1384 که رسما بازنشسته شد  هیچ ایراد فنی در طول این سالها بجز اون عمل وحشیانه میگ ارتش عراق نداشته.
اومدن این 737 رو به فال نیک میگیریم.
نظرات 12 + ارسال نظر
مقتصدالممالک جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ق.ظ

سلام؛نه بابا آقا علیرضا؛ماحالا درس های خودمونو بخونیم خیلهه‏!‏‏!‏
من یه سوال بپرس نخندیدا‏!این عکس هواپیماکه گذاشتید که چرکه؛ازبچه گی هروقت ماشینو می شستیم یا راننده های اتوبوس؛اتوبوسومی شستن من همش توفکراین بودم این هواپیماهاروچه جوری می شورن‏!میشه بگید‏!‏

سلام

درباره سوالتون باید بگم اصلا هم سوال خنده داری نیست چون اگر بدونید که همین ار شستن چقدر مهمه اونوقت اصلا نمیگید خنده داره...
تا اونجایی که من دیدم هواپیماها وقتی که به آشیانه برده میشن برای تعمیرات حتما توسط دوستان عزیز کلینر شسته میشن جوری که هواپیما برق میزنه...این شستشو برای اینه که مکانیکها بتونن ترکهای سطحی که با چشم میشه دید را ببینن و از بروز حادثه جلوگیری کنن...
برای شستن هواپیما هم دستگاه خصی نداره و مثل همین کارواشهای معمولی خودمون هست ولی برای شستن یعضی از جاهای هواپیما مثل چرخها یا ارابه های فرود از سوخت هواپیما که با آب و مقداری مواد شوینده مخلوط شده استفاده میشه..

مقتصدالممالک جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام؛مرسی از توضیحاتتون؛خیلی جالب بودوازهمه جالبترجواب سوال بچگی هام بود ممنون

سلام خواهش میکنم دوست عزیز

راستی این هم یادم ومد که شستشوی به موقع هواپیما توی مصرف سوخت تاثیر زیادی داره و مصرف سوت هواپیما را کمتر میکنه...

مهشید جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:24 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام اقا علیرضا
خوبی شما ؟!؟!
به سلامتی !
پس به شما عشق پروازی ها تبریک میگم .گل.

ممنونم وخسته نباشید
گل.

سلام

ممنون که اومدین

دختر نارنج و ترنج جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام علیرضای عزیز
خبر واقعا خوبی بود... درباره ی اون ۷۳۷ های زمین گیر شده یه بار ازت شنیده بودم... و اون روز چقدر هم حسرت خوردم. حالا این که دوباره یه ۷۳۷ توی ناوگانمون داریم برام خیلی خوشاینده..
چه کاکپیت خوشگلی.... می گم کاش یه روز برم هواپیما رب.ایی بلکه با خیال راحت و سر فرصت یه دل سیر کاکپیت رو نگاه کنم! نه؟....;)

سلام ترنج بانو
بله واقعا دیگه داشتن 737 داشت برای من یکی آرزو میشد ...امیدوارم که بتونیم سریعتر از این پیشرفت کنیم...

خب چرا این کارو بکنید ایشالله شاهین جان تا چند وقت دیگه کاپتان میشن و میرین توی یکی از پروازهاشون اونجا هدایت هواپیمارو بدست میگیرین:دی

ایمان 747 جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام علیرضا.
از اینک با این مشغله به موقع آپ میکنی ازت ممنونم و بهت خسته نباشید میگم.
تو که حتما میدونی جالبه که دوستان دیگه هم بدونن که قبل از انقلاب از سال 1350 تا سال 1355 ایران هفت فروند از این هواپیما رو مستقیم سفارش داد.
هواپیمایی که به نظر من از افتخارات هواپیمایی ملی و جمهوری اسلامی محسوب میشه به این دلیل که تا اواخر سال 1384 که رسما بازنشسته شد هیچ ایراد فنی در طول این سالها بجز اون عمل وحشیانه میگ ارتش عراق نداشته.
اومدن این 737 رو به فال نیک میگیریم.
ممنون از پست جالبت و تشکر بخاطر عکسایی که گذاشتی..

به امید دیدار در درکه.................
موفق باشی...

سلام ایمان جان
ببخش که چند وقتیه دوست بی معرفتی شدم...

با اجازت کامنتت که آموزندس را کپی میکنم صفحه اول..

منم امیدوارم که راه جدیدی باشه برای برگشت این هواپیمای خوشگل و البته مدلهای جدیدتر آن

بیصبرانه منتظر دیدارت هستم ....

آنارام جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:18 ب.ظ http://ms-room.blogfa.com/

نه علیراضا
قراره تهران بشه
راستی سلام

سلام
به سلامتی پس ایشالله میای تهران

خانوم لیمو شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 ق.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

مقدمش گلباراااان...چشمک
مرسی از اطلاعاتی که به ما میدی ..موفق باشی علیرضای عزیز

بهتره بگیم قدم نو رسیده مبارک ::چشمک::
من هم برای شما آرزوی موفقیت میکنم لیمو خانم

فرهاد شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام مهندس علیرضا . با تبریکات فراوان. بله واقعا هواپیمای جالبیه. مخصوصا که کاکپیت جالبی داشت. خیلی این نمارو دوست دارم . همچیزش جمو جوره و در نهایت یوک قشنگی داره اگه اشتباه نکنم

سلام فرهاد جان

منم به شما تبریک میگم
بله یوک خوش دستی داره ایشالله که روزی یوکی خوشگلتر از این برای هواپیمات میسازی
گل.گل

پریسا جون شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ب.ظ

:دی

!

یوسف یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

::گل::

::بوسسسسسس::

::بوسسسسسس::

::گل::

خانوم لیمو جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

اگه الزایمر نگرفته باشم یادمه اینجا کامنت گذاشته بودم..شاید ثبت نشده..به هرحال از لطفتون سپاسگذارم...علیرضای عزیز
گل

شما درست یادتونه لیمو خانم من یکمی دیر به دیر جواب کامنتارو میدم....

علی اسکات جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ب.ظ

مرسی دوستم به خاطر لینک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد