عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته۱۱۳


دوستان سلام


میگ ۲۹ نیروی هوایی لهستان...

از این شکاری روسی نیروی هوایی ایران هم تعدادی بعد از جنگ با عراق خرید ... چندتایی از این شکاریها توی ژایگاه یکم شکاری(مهرآباد) هستن...

اگر میخواید توی آسمون این شکاری هارا بشناسید به این دقت کنید که موتورهاشون دود زیادی تولید میکنن...


بوینگ ۷۶۷ شرکت JAL یه زمانی قرار بود که 767 به جای ایرباس بیاد توی ایران ولی سیاست شرکتها عوض شد و ترجیح دادان که از همون ایرباس های سری 300 و 310 استفاده کنن!!


F-16 نیروی هوایی هلند...

یه زمانی قرار بود فانتوم های نیروی هوای ایران با F-16 جایگزین بشه و این هواپیما بشه ستون فقرات نیروی هوایی ولی امریکا شد دشمنمون و ما هم توی همون دوران و دهه 70(میلادی)گیر کردیم و دیگه پیشرفت خاصی نداشتیم....

نظرات 6 + ارسال نظر
ماما جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:48 ب.ظ http://leopod.blogfa.com/

سلام به علیرضای عزیز
خوبی ؟
چه خبرا؟
نماز روزهای نگرفتت قبول :دی
ما رو هم دعا میکنی؟
هنوو لینک وب قبلیام تو لینک دونیت هس
زهرا هستم
شناختی؟
این وب جدیدمه اگه خدا بخواد دیگه حذف نمیشه
مایل به تبادل لینک بودی بهم بگو
ممنون
بابای

دختر نارنج و ترنج جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام علیرضای عزیزم
وقتی می نویسی که قرار بوده چه اتفاق های خوبی برای ناوگان هوایی مون بیفته و دیگه نمی افته خیلی حسرت می خورم... این سه تا عکس خیلی قشنگن اما دلم می خواست زیر هر سه شون نوشته شده بود "ایران"... انشالله یه روزی می شه.. نه؟

ترنج بانو سلام
گاهی وقتا با خودم فکر مکنم که اگر انقلاب نمیشد ما چی میشدیم و الان چی شدیم میبینم که ایران ایری که یه زمانی پرواز باهاش برای هرکسی آرزو بود الان چی شده...میبینم نیرو هوایی که بهترن ارگان دولتی بود که یه نفر میتونست توش استخدام بشه الان چی شده و کارمنداش همش برای همدیگه زیرآب میزنن (ایران ایر هم همینطوره )...

بعد به جامعه نگاه میکنم میبینم بیشتر مردم(البته دور از جون شما دوستان گلم)چم ندارن پیشرف همیدگرو ببینن تقصیری هم نداری کاری باهاشون شده که اینجوری فکر کنن بعد با خودم میگم مردی که از پیشرفت دیگران ناراحت میشن لیاقت بهتر را هم ندارن ....

یه فیلم دیدم از اون رژیم و رژه هوایی نیروی هوایی جلوی شاه و ولیعهد اشک تو چشمام جمع شد باور کن اقتدار و قدرت ایرانو نمایش میدادن.....

ایمان747 یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام علیرضا.
کاملا موافقم. عکسا رو با حسرت مدام نگاه میکنم.

موفق باشی.

سلام ایمان جان
منم درکت میکنم....

مهشید یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

هات جالب بود اما نوشته های زیر عکسهات جالب تر !
و همچنین صحبت های تو و ترنج بانو هم یه جورایی به دل میشینه

دستت درد نکنه !
زحمت کشیده بودی
واقعا حیف که ایران لیاقتش چی بود و الان چی شده ...
گل.گل.گل

مهشید خانم اینا همش افسوس های من و چندتا از دوستامه که واقعا اشکمون میگیره وقتی میبینیم چی بودیم و الان چقدر عقب افتاده هستیم بارها و بارها شده که آرزو کرد باشم ای کاش40 سال قبل زندگی میکردم و....

باشماق جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:33 ب.ظ http://bashmagh.blogsky.com

خدا پدر اون سرهنگ دژبان را بیامرزه حیف که اسمش را فراموش کردم تو روزنامه نوشت اگر اف 14 ها را بدهید یعنی نیروی هوایی را داده اید
این نوشته باعث شد که هواپیما های اف 14 را که قرار بود به پاکستان بدهند ندادند وگرنه سر نوشت آنها هم به اف 16 ها مبدل می شد
البته وابستگی ارمغانی ندارد بهتر است سعی کنیم روی پای خودمون باشیم
به امید اینکه روزی امریکا در برد موشکی ما باشد

والا موندم چجوری جوابتونو بدم ...
ولی همینقدر میگم که درباره اف 14 بدونید
بعد از امریکا ایران تنها دارنده اف14 هست و این شکاری یکی از بهترینها بوده و هست به طوری که مجرای بازنشسته شدن اف14 ها در امریکا سیاسی ست و برای زمین گیر کرد اف14های ایرانی است....
جالبه که بدونید روسیه یا بهتر بگم شوروی سابق برای لاشه اف 14 حاضر بود چندین شکاری میگ بده تا به تکنولوژی این هواپیما دست پیدا کنه و حتی برای خرید کتابچه های تعمیرات هم حاضر بودن پول زیادی بدن.....
پس با این حرفا میتونیم بفهمیم که حرف واگذاری اف14 به پاکستان فقط یه شیطونی یورنالیستی بوده همین.....


به امید روزی که از علم پرواز و هوانوردی برای جنگ افروزی استفاه نشه...

حسین شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ق.ظ

اون زمان که تامکت به ایران اومد نه تنها اقتدار هوایی برای ایران نیاورد بلکه وابستگس کامل بود شاید شما یادت نباشه اما تعویض ساده ترین قطعات رو هم به متخصص ایرانی نمی داند.
حتی دفترچه راهنماهم دست ایرانی نبود وابستگی صد در صد
زمان جنگ هم که تحریم بودیم هرقطعه ای رو که ما می ساختیم از تحریم خارج میشد.
مثلا شیشه کابین خلبان که ساخته شد از تحریم خارج شد.
البته ناگفته نماند که می شد در تولید هواپیما راه بیفتیم که به چند نمونه فاونتوم کپی شده بسنده شد
برای این میشه تاسف خورد اما برای اون نه!

هر زمان که یک کشوری یک هواپیما را میخره تمام کتابچه ها و راهنماهای تعمیرات به اون کشور داده میشه شاید شما ندونید ولی من خودم دیدم که تمام این خدمات به اون کشور ریدار داده میشه حتی ایران که تحریم هست همیشه یک نفر از ایرباس هست توی ایران...

درضمن فکر کنم نمونه ای که کپی شد و با اسم آذخرش یا صاعقه بیرون اومد همون اف 5 باشه که به اسم تایگر شناخته میشه و فانتوم اف 4 هست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد