ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
دوستان سلام
حتما از خودتون پرسیدین که هواپیما رو چجوری تعمیر میکنن ؟؟
خوب امروز میخوام یکمی درباره این پروسه توضیح بدم ...
هواپیما اگر خودش اشکالی نیاره هر چند وقت یکبار چک میشه که این چکها عنوانهای مختلفی دارن مثلا چک روزانه که هر زو هست و یه نگاه ساده استبعد از اون چک قبل از پرواز که پری فلایت هم بهش میگن بعد از اون A چک هست و c چک و....
خوب برای هرکدوم از این چک ها کارخانه سازنده دستورالعلی داده که باید طبق اون چک انجام بشه و نباید بغیر از اون عمل کرد .
هر هواپیمایی یک سری کتابچه هم داره(من میگم کتابچه ولی شما بخونید کتابخونه) یکی از مهمرین اینها که درواقع یک جور کتاب راهنمای هواپیما هست AMM هست
AMM= AIRCRAFT MAINTENANCE MANUAL
در ادامه چند صفحه از این کتاب را براتون چاپ میکنم تا یکمی بیشتر باهاش آشنا بشید ولی قبل از اون چندتا عکس از 400-747 ببینیم
این ۷۴۷ برای شرکت
British Airways
747 شرکت KLM - Royal Dutch Airlines در نزدیکی فرودگاه تورنتو
این هم ۷۴۷ کارگو اسرائیلی ها که اسم ایرلاینشون El Al Israel Airlines Cargo ببینید این هواپیمای کفار(چشمک)مثل برف سفیده...
حالا میخوام چند صفحه از AMM را براتون چاپ کنم
این یک صفحه از کتاب راهنای 400-747 هست که توسط کارخانه فقط به شرکتهایی که این هواپمارو مدارن میدن ...
این هم یک صفحه دیگه که توش بدنه کامل دیده میشه البته توی این عکسها برای ما روش کارها رو هم نشون داده که با خوندن متن های بعد از این عکسها میتونیم خیلی راحت task card هارو انجام بدیم
:دی
نکات جالبی بودن...ممنون:)
خواهش میکنم
سلام
ممنونم که به یادم بودین
خوبین؟
سلام
ممنون خوبم
سلام علیرضای عزیز
اول که ممنونم از اطلاعاتت بابت چک هواپیماها.. راستش نمی دونستم انقدر منظم و حساب شده ست این چک ها...
دوم از عکس ها بگم. می گم این انگلیسای ذلیل مرده رنگ آمیزی هواپیماشونم یه جور دیگه قشنگه!!! خدایی ترکیب آبی و قرمز عجب زیباست..
البته که اون اسرائیلی همه زیباست..
بابت اون صفحه ی منوال ها هم ممنون. خیلی برام جذاب بودن. البته من که ازشون درست و حسابی سر در نمیارم اما خیلی به دلم نشست این که اینقدر با عشق و علاقه ما رو دنبال خودت و علایقت می کشونی...
یه وقتایی بهت غبطه می خورم.. حسودی نمی کنم ها! غبطه می خورم..
همیشه پیروز و سلامت باشی علیرضای عزیز....
ترنج جان سلام
انقدر این چکها منظم هست که من خودم به امن بودن هواپیما ایمان آوردم و میگم یه وسیله نقلیه هست که احتمال خطر توش 0 هست....
الکی نیست که من عاشق بریتیش ایر ویز شدم و دوس دارم اونجا کار کنم...
ای کاش حجم منوال ها کم بود تا بتونم کل فایل پی دی افش را براتون بذارم تا بخونید و ببینید چقدر به ریزه کاری ها اهمیت داده شده حتی طریقه بستن یک پیچه ساده را هم توی منوال نوشته....
خوشحالم که تونستم علاقه ای در افراد به هوانوردی ایجاد کنم
برات آرزوی بهترینهارو دارم ترنج عزیز
سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟
وای عاشق عکس دوم شدم
اینقدره دلم الان این هوای ابری با ابرهای سیاه و پر از بارون رو میخوااااااااااااااااااااااد که نگو .خجالت.
والا از این عکس های پایین که نقشه ی داخلی هواپیما بود زیاد چیزی سر درنیاوردم اما خوب برای شماها که متخصص این رشته هستید جالبه ۱۰۰٪ دیگه !!!
همون طور که یه نقشه ی ساختمون و پلاناش برای من جالبه و کلی لذت میبرم. چشمک.
ولی بازم میگم عکس دومت خیلی خیلی خوشگله
دستت درد نکنه
تازه روز دختر هم بر خودم مبارک .چشمک.
گل.گل.گل.گل.گل
مهشید خانوم سلام
راستی میدونستی بعضی از ابرها برای هواپیما خطر ناکن حتی نزدیک شدن بهشون هم خطر ناکه و باعث صانحه میشه!!
خوب راستشو بخوای این نقشه ها همینجوری الکی هم نیست و کلی توضیح داره هر کدوم هدودا 3 تا 10 صفحه برای این که توضیحاتشو حذف کردم اینهم برتون گنگه و اگر حجمشون اجازه میداد AMM کامل ا میذاشتم تا بتونید بخونیدش و لذت ببرید....
روز دختر روکه من به شما تبریک گفتم
دنیا هم به آدمهای بدبین نیاز داره هم به آدمهای خوشبین، آدمهای خوشبین هواپیما میسازند و آدمهای بدبین چتر نجات
.
.
.
دیگه چشمام قرمزی نمیبینه ;)
اونیی که هواپیما تعمیر میکنن جزوه کروم گروه هستن؟!؟!(چشمک)
خوب یه مدت قرمز بود الان دیگه قرمز نیست