ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
دوستان سلام
رسیدیم به پست تصاویر شماره ۱۰۰ ...بچه که بودم برام ۱۰۰ عدد بزرگی بود ولی الان که بزرگ شدم برام عادیه ...
امیدوارم روزی ایرلاینی توی ایران باشه که شمار هواژیماهاش به ۱۰۰ برسه...
بوینگ ۷۷۷ امارات .آماده برای فرود در لندن
یه راه خیلی راحت برای شناختن ۷۷۷ نگاه کردن به چرخهاشه ُچرخهایی که وسط هواپیما هستن توی این نوع هواپیما ۳جفت هستن
این ۳جفت چرخ فقط توی این مدل هست و اریباس ۳۸۰ و توپولف۱۵۴ که توپولف از رده خارج شد...
کابین خلبان ۷۷۷ .
به کابین خلبان cockpit میگن .
ایرباس 380
واقعا بزرگه ولی 747 نمیشه
دوستان سلام
چند روزی هست که خبر جالبی به دستم رسیده...خبر بازگشت بوینگ ۷۳۷ به ناوگان هواپیماهای ایران ...
من که یادم نمیاد از چه سالی این هواپیماها زمین گیر شدن ولی نزدیک به دو دهه میشه شاید هم بیشتر ...
البته برای تشریفات ما ۷۳۷ داریم که برای دولت هست ولی توی ایرلاین ها خیلی وقت بود که این هوپیما را نداشتیم و کمبودش را کاملا احساس میکردیم..
این ۷۳۷ که تقریبا ۱۵ سال از ساختش میگذره توسط شرکت تابان ایر از شرکت RAK Airways اجاره شده..درسته که اجاره ای هست ولی میتونه شروعی برای بازگشت دوباره این هواپیمای رویایی باشه...
رجیستر فعلی این هواپیما A6-ESE هست که نشون یده که در امارات متحده عربی رجیستر شده و شرکت راک ایرویز نیز فکر کنم توی امارات به ثبت رسیده باشه...
737-400 که تابان ایر به تازگی وارد ناوگان خودش کرده...
اینهم 737های زمین گیر شده ایران ایر در نمایشگاه هوایی
علت زمین گیر شدن این هواپیما ها این بود که کارخانه بوینگ یک سرویس بلوتن صادر کرد که تمامی 737 ها یک قطعه جدید بهشون اضافه بشه خب قیمت اون قطعه همرا با نصبش برای هر هواپیما تقریبا 4 میلیون دلار بود و مسئولین ایران ایر قبول نکردن که این هواپیما ها به عمر پروازی خودشون ادامه بدن....
تنها سانحه ای که 737 در ایران داشته مربوط میشه به 23 مهر 1365 در شیراز که هواپیمای شکاری عراق فرودگاه را بمباران میکنه و 737 که داخلش مسافر بوده هم هدف قرار میگیره...
تصویری از کابین خلبان 400-737 به این نوع کاکپیت که نیمه دیجیتال هست یعنی تلفیقی از عقربه ها و نمایشگر های چند منظوزه گفته میشه SEMI GLASS
کامنت زیبایی از "ایمان 747":جالبه که بدونین که قبل از انقلاب از سال 1350 تا سال 1355 ایران هفت فروند از این هواپیما رو مستقیم سفارش داد.
هواپیمایی که به نظر من از افتخارات هواپیمایی ملی و جمهوری اسلامی محسوب میشه به این دلیل که تا اواخر سال 1384 که رسما بازنشسته شد هیچ ایراد فنی در طول این سالها بجز اون عمل وحشیانه میگ ارتش عراق نداشته.دوستان سلام
یه اتفاقهایی داره میافته که من نمیدونم خوبه یا بد فقط امیدوارم که مثل همیشه خوبها به سمتم بیان ....
It`s the first shot of this new EP-registered Mahan Air A300-600. Just arrived at kerman airport in a very great flight from tehran. Special thanks to Capt. Sotodeh & Very friendly MAHAN AIR crew. Dedicated to all Iranian Spotters & Mahan fans. (Ex.reg. D-AIAN - Lufthansa) First flight & Test registration
Iran - Air Force
Grumman F-14A Tomcat
Still strong!
Iran - Air Force
McDonnell Douglas F-4E Phantom II
Two powerful Iranian phantoms ! Stronger than ever.
پ.ن: از نوشته های خود عکاس ها خیلی خوشم اومد بهتر دونستم که متن های خودشون هم زیر عکسای زیباشون باشه
دوستان سلام
امیدوارم که هفته خوبی را گذرونده باشین و هفته قشنگی را در پیش داشته باشین...
بوینگ ۷۳۷ در آسمون نارنجی در حال تیک آف
Boeing 767-300
Turning right after a 7 hours and a half flight from Miami to intercept the localizer of Asuncion´s runway 20.
سسنا۲۰۶
در منطقه آلاسکا
دوستان سلام
حتما توی فرودگاه و توی سالن انتظار دیدین که گاهی وقتا یک سری افراد براشون مشکل ژیش میاد و میخوان فورا از طریق هوایی خودشونو به جایی برسونن و شما هم از اتفاق توی اون پرواز هستین و میبینین که براشون بلیت صادر نمیشه...وقتی میرین توی هواپیما میبینینن که ای بابا اینهمه صندلی خالی هست و توی دلتون میگین اونا چقدر بی رحم هستن...
ولی اینها همه دلیل داره و دلایلش هم برمیگرده به آیرودینامیک...
توی روزهای گرم چگالی هوا کم میشه چون گرما باعث کمتر شدن فاصله مولکولهای هوا از هم میشه و توی روزهای سرد برعکسه یعنی چگالی زیاد میشه و فاصله بین مولکولها کم میشه...خب هواپیما هم روی مولکولهایی از هوا حرکت میکنه و اصطکاک نقش زیادی داره در حرکت هواپیما...
خب اون روزهایی که میبینین پرواز قشم یا کیش و یا مناطق گرمسیر با تعداد مسافر کمی میره برای این هست که هواپیما در زمانی که چگالی پایین هست به طول باند بیشتری برای ایستادن احتیاج داره چون اصطکاکش با هوا کمتره و به همین دلیل در این مواقع میزان سوخت درخواستی خلبانها هم پایین میاد....
و در روزهای سرد هم میشه هواپیمارا تا خرخره پر کرد و هواپیما هم در طول باند کمی فرود بیاد...
بوینگ۷۷۷ درحال فرود توی فرودگاه Adelaide در استرالیا
بوینگ 737 درحال فرود از نمای جلو
به روی بال دقت کنید تمام spoiler ها باز شدن و الان نقش ترمز را دارن...
ایرباس A340
شرکت لوفهانزا برای من یه جورایی خاصه چون خیلی دوست دارم توش کار کنم...