ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
فالکون 20 متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری...
فالکون 20 همکنون در خدمت نیروی هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری و IRAN-Revelutionary gard Air force و یک عدد هم به عنوان آمبولانس هوایی در شرکت آسمان هست...
فالکون 20 نیروی هوایی در فرانسه در سال 1982 البته فکر نکنم دیگه این هواپیماها همچین سرهایی داشته باشن...
موتور های فالکون 20 که با کد cf700 شناخته میشن تقریبا شبیه موتورهای هواپیمای شکاری F-5 هستن با این تفاوت که موتور های F-5 پس سوز دارن ولی فالکون 20 بجای پس سوز یک فن درقسمت عسمت عقب دارن که باعث افزایش نیروی THRUST میشه....
چند سال قبل مدل جدید تر این هواپیما هم وارد ایران شد که FALCON 2000EX هست و از این نوع فقط یک عدد توی ایران موجود هست و اون هم برای سازمان هواپیمایی کشوری هست...
من شنیدم وقتی مسئو*لین برای اولین بار فالکون2000 را دیدن و میخواستن برن توی این هواپیما ازشون خواسته شد که کفشهاشونو دربیارن!! چون معتقد بودن که موکت هواپیما خیلی VIP هست!؟!؟!؟
ایهم تنها FALCON 2000EX در ایران
این هواپیما اولین پرواز خودش را در سال 2004 انجام داده
سلام.چطوری علیرضا؟
خیلی باحالن این فالکونا.صدای زیبایی هم دارن.
این اخری که2000 هست از دو موتور توربوفن جنرال الکتریک بهره میبره وهمینطور وزن خالیش 9.405kg و نهایتا 12 نفر رو میتونه با خودش ببره به آسمون بوفه هم نداره فقط 12 نفر(چشمک).
موفق باشی .
سلام
ممنون من خوبم تو چطوری؟
بیشتر صدای فالکون 20 برای فن عقب موتورش هست...
ایمان جان بله سری 2000 موتورشون جنرال الکتریک هست ولی اون عکس یه فالکن 2000ex هست که دقیقا تفاوتش توی موتور هست که از موتورهای Pratt & Whitney Canada PW308C turbofan استفاده میکنه
این هم لینک منبع عزیزم
http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Falcon_2000
ممنون از اطلاعاتت و از این که بهم سر زدی...
سلام اقا علیرضا
خسته نباشید !
جالب بود !
احیان اون آقایون مسولیین توقع نداشتن براشون پشتی و فرش و قلیون هم گذاشته باشن !؟؟!؟!
;-)
مرسی و خسته نباشید
گل.
سلام مهشید
ممنون
نه اتفاقا فک کنم اونا هم راضی بودن که موکتش نو بمونه تا برای نماز خوندن نخوان سجاده ای پهن کنن(چشمک)
دوباره سلام.آره حق با تو هست.من دقت نکردم مرسی از لینکت...
سلام عزیز
ایمان جان این تفاوتهای کوچک هست که صنعت هوانوردی را گسترش میده ...
فکر کن محمود بخواد پابرهنه بره اون تو...خب بیشتر کثیف میشه... ::چشمک::
یوسف محمود اگر بهش نگاه هم بکنه کثیفش میکنه...
با سلام.راستش اول که وبلاگت و اسمتو دیدم فکر کردم که شوهر خواهر و پسرخاله عزیزم که در سانحه سقوط هواپیما در تاریخ 6آذر 1385شهید شده (شهید زنده است)این وبلاگو درست کرده.شهید علیرضاپیسوده که دوست دارم نامی از اون تو وبلاگت ببری با بقیه شهدای سقوط آنتونوف رفیق فابریک و از دو طرف با من فامیل بود.امنیت پرواز این هواپیما بود که به فیض رفیع شهادت نایل آمد.روحش شاد.متشکرم
روح تمام کسانی که برای صنعت هوانوردی زحمت کشیدن شاد