عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته۷۵

دوستان سلام

این هفته میخوام یکمی زودتر تصاویر منتخب هفته را آپ کنم چون به علت تعطیلات آخر هفته دارم میرم مسافرت و اونجا هم دسترسی به اینترنت ندارم....


جت هریر متعلق به نیروی هوایی انگلستان در یک غروب زیبا...

جت هریر یک هواپیمای شکاری عمود پرواز هست که جدیدا شکاریهای F-35 داره جای هریر را میگیره....


 Boeing 737-8CX متعلق به شرکت SunExpress

جمله ای که عکاس این تصویر براش نوشته را براتون مینویسم چون واقعا فقط همینو میشه گفت:

nice sunset... i like this



  Boeing 747-400 متعلق به شرکتVirgin Atlantic Airways
به قدرت موتورهای 747 که از آبی که به شکل پودر در پشت خودش پراکنده میکنه دقت کنید...واقعا موقع تیک آف قدرت زیادی دارن این موتورها..
این عکس توی فرودگاه منچسدر گرفته شده...
Airbus A380 متعلق به شرکت Qantas همون شرکتی که به تازگی موتور یکی از 380 هاش نقص فنی داشتهه و الان این شرکت کل آیرباس های 380 خودش را گراند (خوابونده)کرده تا موتورها یا تعمیر بشن و یا تعویض قطعه داشته باشن...


توی ادامه مطلب هم history هواپیمای 800-737 را میتونید بخونید....

History:




Boeing's Next Generation 737-800 and 737-900 are the largest members of the strong selling 737 family. Unlike the other Next Generation 737s, the -800 and -900 introduce new fuselage lengths, extending 737 single class seating range out to 189, compared with 100 in the original 737-100.

Like the -600 and -700, the -800 and -900 feature the Next Generation improvements including more efficient CFM56-7B turbofans, the new wing with greater chord, span and wing area, larger tail surfaces and the 777 style EFIS flightdeck with six flat panel LCDs which can present information as on the 777 or as on the 737-300/400/500 series, the latter allowing a common pilot type rating for the two 737 families. A HUD is optional. BBJ style winglets are offered as an optional feature for the -800.

Until its launch on September 5, 1994 the 737-800 was known as the 737-400X Stretch. Compared with the -400 the -800 is 3.02m (9ft 9in) longer, taking typical two class seating from 146 to 162, while range is significantly increased. The -800 has sold strongly since its launch, and early 2002 was the highest selling Next Generation model. First flight was on July 31 1997, first delivery (to Hapag Lloyd) was in April 1998.

The largest single order for the -800 series has come from the Irish budget carrier, Ryanair. After 28 had already been ordered earlier, a firm order for 100 aircraft was made in January 2002, with an option of another 50, to be delivered over the next 8 years. Ryanair will use the aircraft in a single class configuration, to seat 189 passengers

A variant of the 737-800 is the Boeing Business Jet 2 (BBJ2), which is described separately.

The 737-900 is the largest and latest member of the 737 family, and was launched on September 10, 1997 with an order for 10 from Alaska Airlines. A 1.57m (5ft 2in) plug forward of the wing and a 1.07m (3ft 6in) plug rear compared with the -800 increases seating to 177 in two classes (maximum seating is the same as the 737-800's due to emergency exit requirements). First flight was made August 3, 2000, and the first delivery (to Alaska Airlines) May 15, 2001



منبع:www.airliners.net.

نظرات 13 + ارسال نظر
مهشید چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام
یه چیزی رو زودی بگم ؟!؟!؟؟!؟!؟

اوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
چشمک.

بله اول شدی
چشمک.

مهشید چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ

یه چیز دیگه هم بگم ؟!؟!؟
اینکه چرا این بار اصلاااااااااا اصلااااااااااااااا عکسهات برای من باز نمیشه آیا ؟!؟!؟؟!؟!؟!!؟؟!؟!
تعجب .
هرکاری کردم باز نمیشه اون وقت !!!
دوست دارم عکس اون جته رو توی غروب زیبا ببینم خوووو !!!!

ندیدم اما خوب ادب حکم میکنه که تشکر کنم ازت بابت زحمتت و خسته نباشید بگم .
گل.گل.گل

برای من باز میشه همین الان اتحان کردم....
البته شاید چون حجمشون زیاده اینجوری شده...در هم صورت معذرت میخوام امیدوارم که درست بشه ...

ممنون دوست عزیزم که به من سر میزنی..

دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ http://toranjbanoo.com

به! به سلامتی... خوبه خوبه!! سفر می ری و.....
ببخش من یه مدتیه توی حال خودم نیستم... می دونم که درکم می کنی و مثل همیشه تحمل می کنی بدخلقی های منو....
چقدر تصاویر زیبا هستن... حیف که این روزها چشمام مشکل اساسی پیدا کرده زیاد نمی تونم حروف روی مانیتور رو بخونم. هیستوری از دستم در رفت اما مشکلی نیست. برمی گردم انشاله و می خونم...
سفر بهت خوش بگذره... تا برگردی من هم یه ذره بهتر شدم انشالله!!!

سلام ترنج جان خیلی خوشحالم که کامنتتو میخونم ...
امیدوارم که زود زود چشمای قشنگت خوب بشن و این مطلب هم اینجا هست تا بیای و هر وقت که تونستی بخونیش ...

توت فرنـــــــگی جون چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

سلااااااااااااااااااااااااااااام علیرضا جون
خوبی عزیزم؟
مرسی که قدم رنجه کردی و اومدی و مرسی از لینکت من قبلا لینکیده بودمت
عکس اولی خیلی قشنننننننننننننننگ بود
از اخری هم خوشم اومد (دست)
عید تو هم پیشاپیش مبارک عزیزززززززززززززم
مسافرت خوش بگذره

سلام توت فرنگی جان
من خوبم شما چطوری؟

وظیفمه که دوستای خوب قدیمی خودمو لینک کنم...

عید شما هم مبارک

توت فرنـــــــگی جون چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

GIVE ME FIVE

بزن قدش

الی جون چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:32 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

عکس ها و مطالب که مثل همیشه عالی بودن...
دستتون درد نکنه:)
سفرتون هم بی خطر و امیدوارم خوش بگذره;)
عیدتوووووووووونم مبااااااااااااااااارک(گل!)

عید شما هم مبارک
خوشحالم که از عکسا خوشتون اومده(نیشخند)

ایمان ۷۴۷ چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام.چطوری؟
عکسا دیدنی بود.تاریخچه ۷۳۷ از اون بهتر.منم دارم میرم سفر.
خوش بگذره.در دسترس باش میام سراغت.

ایمان جان سلام

من که خوبم شما چطوری؟هرچند تا همین الان داشتیم با هم صحبت میکردیم (چشمک)(الان ساعت 1:22 دقیقه صبح یکشنبه 7 آذر هست)

رویال چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:44 ب.ظ

خیلی قشنگ بود میذارمش به حساب عیدی (چشمک)
این سری بر عکس بیشتر وقتها که اولین عکس بهترین بود دومی بهترین شده
عالی بود مرسی

خوب دیگه اینم عیدی ما در حالی که سید نیستم(چشمک)


چشم از دفعه بعد درباره ترتیب عکسها حتما باهاتون مشورت میکنم (چشمک)

خانوم لیمو شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:04 ب.ظ http://peachlemon.bloghaa.com

مثل همیشه عاالی..و زیبااااا...یه سوال دارم..این عکسهارو چجوری میگیرن؟منظورم اینه که از روی زمین گرفته میشه یا شیوه خاصی داره؟
سفر بی خطر علیرضای عزیز....{گل}

خوشحالم که از عکسا خوشتون اومده لیمو خانوم...
فک کنم منظورتون عکس آخر باشه که معلومه هواپیما توی ارتفاع بالا هست ولی انگار از فاصله نزدیک عکس گرفته شده...من فک کنم از لنزهای تله استفاده میکنن بازم شک دارم چون من یه عکاس آماتور هستم و به شکل حرفه ای عکاسی نکردم تا حالا


ممنون لیمو خانم جای تمام دوستان خالی بود خیلی خوش گذشت..

توت فرنـــــــگی جون شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:22 ب.ظ http://r3dstrawb3rry.blogfa.com/

سلاااااااااااااام
تعطیلات تموم ها
هنوز نیومدی ؟!

سلام اومدم

یوسف سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

سلام داش علیرضای گل

خوبی؟ ردیفی؟ ایشالا مسافرت خوبی داشته باشی

یه پیشنهادم دارم، چون مطالبت عکسای زیادی دارن اگه تعداد مطالب صفحه اولو کمتر کنی راحتتر میشه عکسا رو دید.
البته هرجور راحتی

مخلصیم بشدت

سلام آقا یوسف

جای شما خالی خوش گذشت...

من قبلا این کارو کردم و نمیخوام پستهای صفحه اولم کمتر از 5 تا باشه چون همین تعدا پست خودش باعث جذب خواننده میشه...

یوسف سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:54 ب.ظ http://youcomco.blogfa.com

راستی من هنوز لینکت نکرده بودم، خیلی عجیبه، خالا لینک کردم

بای

منم قبلا شمارا لینک کرده بودم

نیمچــه مـــامـــا پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ http://fetalheart.blogfa.com/

سلامممممممممممممممممم من اومدم باز
اینم وبلاگ دوممه علیرضا جااااااااااان
توت فرنگی جون
راسی منو به اسم زیر بلینک
نیمچــه مـــامـــا

سلام توتفرنگی چشم همین الان لینکت کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد