عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته 122

دوستان سلام


امیدوارم که هفته خوبی داشته باشین


کونکورد هواپیمای مسافر بری مافوق صوت که به دلایلی از کار بازنشسته شده...
این هواپیما با سرعت بالای خوش سفرهای قشنگی برای مسافرانش در بین قاره ها به خاطره میزاشت...
پادشاه ایران برای خرید چند فروند کونکورد بران ایر خودش شخصا از این هواپیما بازدید کرده بود ولی گذشت زمان فرستی برای خرید کونکورد براش نذاشت...

تصاویر منتخب هفته 121

دوستان سلام
توی این پست میخوام هواپیمایی را معرفی کنم که توی این وبلاگ کمی گمنامه و شاید جاهای دیگه هم دربارش زیاد حرف نزده باشن
میخوام درباره L-100 تولید کارخانه لاکهید مارتین بگم البته اگر عکس این هواپیما را افرادی که کمی هواپیماها را میشناسن ببینن به اشتباه با اسم military (نظامی)صداش میکنن و میگن C-130 درصورتی که هواپیمای L-100 یک نمونه civil (غیر نظامی) هست...


از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با نمونه نظامی خودش نداره ولی از نظر بعضی از تجهیزات و... تفاوتهایی داره


درضمن این را هم بگم با این که از نوع نظامی اون که همون C-130 باشه تعداد زیادی تولید شد و در تمام دنیا به خوبی شناخته شد ولی از نوع غیر نظامی آن فقط تعداد 114 عدد ساخته شد که برای یک هواپیمای فوقالعاده امن تعدا خیلی کمی هست ....البته در پروازهای غیر نظامی همیشه بحث صرفه اقتصادی(منظور از صرفه اقتصادی سرعت در حمل و نقل هوایی و ارزان قیمت بودن تعمیرات هواپیما) وجود داشته که هواپیماهای جت با سرعت بالاتر ارجعیت پیدا میکنن به این نمونه زیبا


We miss you Beauty!

تصاویر منتخب هفته 120

دوستان سلام
دیروز یه فیلم از رژه هوایی در سال 2535 به دستم رسید که واقعل عالی بود...
واقعا افسوس که اون موقع کجا بودیم و الان کجا...


هواپیمای T-33 از مدلهای جت آموزشی هست ...
فک کنم بیشتر خلبانان نیروی هوایی که در امریکا دوره خودشون را گذرودن تجربه پرواز با این پرنده قشنگ را داشتن...


he second survived RT-33A in Iran is leaving its wings, high skilled technecians , who were trained in US & worked for more than 30 years on F-4, F-5 , F-14 , C-130 &..... ,disassembled RT-33A to prepare it for relocation. it was a part of museum , which was established to show value of Ghale Morghi airport to Iranian but it was disbanded , future Iranian people won`t forgot how enemy destroy & flatten Ghale Morghi, which is our first airport & oldest airport of middle east. Ghale Morghi is destroyed but memory of it is remained with us.

تصاویر منتخب هفته ۱۱۹

دوستان سلام

به علت این که من آخر این هفته هم یک مسافرت ۱۱۰۰ کیلومتری دارم و نمیدونم اینترنت ژیدا میکنم یا نه امروز آپ میکنم

برام دعا کنید که کارام درست بشه تا این پستها هم طبق روالشون آپ بشن...


دوستانی که منو توی دنیای مجازی درجهایی بجز این وبلاگ میشناسن دیدن که عکس پروفایلم توی کاکپیت یک هواپیما هست اون هواپیما تنها ۴۰۰-۷۴۷  هست که یک شرکت ایرانی به صورت فعال در اختیار داره که رجیسترش EP-MNA هست ...


(EP-MNA)

اینو گفتم که یک خبر که برای من ناخوشایند بود را بگم ... به دنبال ماجرای تحریمها و شکایت از شرکت دارنده این 747 ها که3 تا هستن و الان فقط یکیشون پرواز میکنه قرار شده که این خوشگلا فروخته بشن ...

کارکردن روی 400-747 یکی از آرزوهای من بوده و هست که خدارو شکر برای یک بار همراه بهترین اساتیدم روی این خوشگل که عکسشو گذاشتم کار کردم ...ولی هیف شد که داره میره ...



این هم یک عکس از تیک آف EP-MNA در مهرآباد تهران ...


ولی هرجایی که بری هرچقدر هم که بشورنت باز هم من یادم میمونه که روی دمت جمله مخصوصمو نوشتم 


آلفا در حال فرود در فرودگاه مهرآباد ...

امیدوارم که توی همه پروازهات آلفا باشی .....