عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۳۹

دوستان سلام

اینم آخیرن پست تصاویر توی سال ۸۸ هست سال ۱۳۸۸ برای من سال خوبی بود چون وبلاگ نویسی رو شروع کردم ...چون دوستای خیلی خوبی پیدا کردم ....سال خوبی بود بدی هم داشت ولی من همش به خاطرات خوبش فکر میکنم و خاطرات بدش را سعی میکنم از ذهنم پاک کنم پاک که نه ولی بهشون فکر نکنم ...

برای تمام دوستانم آرزو میکنم که سال ۸۹ سال پر از شادی و برکت باشه درکنار عزیزانشون

پیشاپیش عید باستانی نوروز هم مبارک


F-4E یا همون فانتوم نیروی هوایی ایران با خلبان و افسر ریو خودش ....

یکی از خاطرات جالبم دیدن فانتوم از نزدیک توی این سال بود هیچوقت یادم نمیره اون موقع چه حسی داشتم...


فانتوم درحال سوختگیری هوایی البته اینم بگم که این هواپیما مصلح نیست و فکر کنم که موشکهاشو تخلیه کرده...


سی-17 هواپیمای سنگین و گرون قیمت...



767 در حال پرواز به سمت ماه آخه جدیدا تغییر کاربری داده به شاتل فضایی تبدیل شده(چشمک)


امیدوارم سال خوبی در کنار عزیزان داشته باشین

تصاویر منتخب هفته ۳۸

دوستان سلام

از همتون ممنونم که به وبلاگ دونفرمون اومدین....

تصاویر این هفته یکمی نظامی است ولی سعی کردم قشنگ باشه...


فانتوم بعد از لندینگ ...

درسته که خلبان نشدم ولی میتونم تصور کنم که چجوری میتونم با یه فانتوم پرواز کنم ....

من به سرعت خیلی علاقه دارم جوری که وقتی توی یک ماشین نشستم که داره شتاب میگیره و بالا رفتن سرعتش محسوسه کلی ذوق میکنم ....


عشق بازی دوتا F-16 توی آسمون بیکران...



F-16 از روبرو به قسمت جلو بال که پایین اومده اسپویلر میگن که کمک میکنه به کنترل هواپیما...

F-16 از ناپایدارترین هواپیماهست برای همینم مانور پذیری بالایی داره....


ژل اصلاح و استاد ساختمان هواپیما!!!

خوب عنوان مطلب یخورده گیج کنندس چون دوتا خاطره میخوام بنویسم برای همینم  اینجوری شد هر دوتاشم برای امروزه اول کشف مهمو بگم که خیلی کاربردی هست....
من امروز کشف کردم که بچه ها به ژل اصلاح خیلی علاقه دارن حتی ژل رو به مادرشون هم ترجیح میدن نمونش همین طاها کوچولو (خواهر زادم که 1/5 سالشه) امروز صبح وقتی که مادرش آوردش خونمون تا خودش بره سر کار آقا یکمی  بهونه گرفت و داشت کم کم گریه میکرد من که اون موقع داشتم اصلاح میکردم و با قیافه ای شبیه بابانوئل اومدم پیشش و یکمی باهاش حرف زدم  دیگه مادرشو نگاه هم نکرد و خیلی راحت خواهرم رفت سر کارش....
نتیجه اخلاقی:کاربرد دیگه ژل اصلاح هم کشف شد(چشمک)

استاد ساختمان ....امروز توی کلاس ساختمان استاد داشت یک قسمتی از لندینگ گیر(چرخ هواپیما) رو توضیح میداد که با روغن هیدرولیک و هوای کمپرس شده کار میکنه دید بچه ها یه جوری نگاش میکنن فهمید باید مثال واضح بزنه برای همینم گفت شما یک نفر رو خفت کردین کنار دیوار و دارین بهش فشار میارین خوب اون باید فرار کنه وگرنه میمیره اینم مثله حرکت روغن توی قسمت ضربه گیر چرخهاست....از اون جایی که تعداد خانومها توی کلاس چند برابر آقایون بود ما که ته نشسته بودیم نتونستیم جلوی خودمونو بگیریم و دیگه رسما از خنده کف کلاس دراز بکشیم....
نتیجه این میشه که استادا باید مراقب مثالهاشون باشن که دانشجوهای مثل من بد برداشت نکنن(چشمک)

تصاویر منتخب هفته ۳۷

دوستان سلام

قبل از هر چیز خبر عالی که امروز شنیدمو میگم ...یکی از دوستام داره توی یک ایر لاین خوب استخدام میشه و فقط مونده مرحه آخر که همون عقیدتی سیاسی هست....براش دعا کنید  منم براش دعا میکنم میدونم که اینجا رو میخونه پس اگر خواست خودش بهتون توی کامنتش میگه ....

الان خیلی خوشحالم نمیدونم چجوری بگم ....

راستی میخوام در آینده یه وبلاگ دیگه هم بزنم که با یک نفر دیگه با هم مینویسیم و اون اختصاص داره به خودمون دوتا(خجالت)


این تصویرو تقدیم میکنم به دوستم که داره شاغل میشه و همینجا بهش میگم که توی اولین پروازت یادت باشه که برای همه اونایی که عشقشون پروازه دعا کنی تا به عشقشون برسن من از استاد خلبانا شنیدم که میگن اولین پرواز کاری یه احساس پاکی داره پس توی اون پرواز به یاد تمام بچه های گروه هوانوردی باش....


MD-11 در حال لندینگ در یک غروب طلایی...



آقایی که توی هواپیما هستی مآدب باش این کارا زشته (جشمک)

(به دست مرد سمت چپ نگاه کنید)


f-16 ها در حال پرواز فورمیشن به همراه یک فروند KC-135 که هوپیمای سوخترسان هست و سوختگیری هوایی...


تصاویر منتخب هفته ۳۶

دوستان سلام


چقدر زود گذشت انگار همین دیروز بود که اوین پست تصاویرمو آپ کردم (اینجا)و الان ۳۶ هفته گذشته روزای شادیمو نوشتم روزای غمم رو  نوشتم روزای دردمو نوشتم دیگه اینجا یه تیکه از وجودمه و دوستش دارم اینجا باعث شده که دوستای خوبی پیدا کنم دوستایی که میتونم روشون حساب کنم چون کمکم کردن ....

خوب دیگه بریم برای دیدن عکسای این هفته


بوینگ۷۴۷ یونایتد ایرلاین و مردی که کنار دریاچه درحال تفکر هست به نظر شما به چی فکر میکنه؟؟؟


یه تیم پرواز آکروباتیک این عکس منو یاد اطلاعات کمم درباره تیم آکروجت تاج طلایی میندازه که بعد از سال ۱۳۵۷ دیگه هیچوقت پرواز نداشت و الانم تعداد کمی از خلباناش هستن...
یادم رفت بگم این هواپیماها F-5E هستن که الان جدیدا با اضافه کردن یه سکان عمودی تو ایران بهش میگن آذرخش(چشمک)


ایرباس 330 درحال تیک آف قدرت موتور خیلی مشخصه چون برفای پشت هواپیما رو پرت میکنه .....


F-18 این عکس منو یاد اولای فیلم پشت خط دشمن میندازه اون صحنه های فرار هواپیما از موشکهای روسی.....