عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۵۲

دوستان سلام

امشب شب آرزوهاست نمیدونو چرا ولی احساس خوبی دارم و یه جورایی برام شب آرزوها انرژی مثبت میاره...

برای همتون آرزو میکنم که بهترین ها باشین و به آرزوهاتون برسین...

الان که به دو سال قبل نگاه میکنم میبینم آرزوم چی بوده و الان چی هست میگم دوسال دیگه آرزوم چی هست.....


بریم که با هم تصاویر این هفته را ببینیم...



ایرباس A_330 اثر معکوس کار کردن موتور ها را میشه روی آبی که روی باند جمع شده دید که چه قدرتی داره این معکوس کار کردن کمک زیادی به ترمز هواپیما میکنه...


kc-10 هواپیمای سوخت رسان امریکایی ...


توی عکس بالا میشه فرود ناشیانه خلبان رو دید که این کار باعث تکون های زیادی در کابین میشه 


ایرباس A-310 ماهان ایر که معروف هست به اسکار(O) به فرود نرم این هواپیما دقت کنید و فرود بد سوخت رسان بالا....

بیشتر خلبانهای ایرانی از یک روش خاص پیروی میکنن که باعث میشه هم فرود نرمی داشته باشن و هم این که بشه توی فرودها خلبانان ایرانی را شناخت...

اون روش اینه که اول چرخهای سمت چپ را خلبانهای ایرانی به زمین میزنن و با فاصله خیلی کمی چرخهای سمت دیگه را .....

توی عکس هواپیمای ماهان میشه از روی دود لاستیکها این روش را دید که سمت چپ دود بیشتری داره و زودتر شروع به دود کردن کرده یعنی زودتر به زمین خورده ......

تصاویر منتخب هفته ۵۱

دوستان سلام

چند وقت قبل توی ایران ایر باعث شد که یکی از بهترین مهندس های این شرکت از دنیا بره از همینجا به خانوادش تسلیت میگم ...


بوینگ ۷۴۷ در حال لندینگ(نشستن)

واقعا غروب قشنگی رو درست کرده این هواپیما....


ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ ماهان ایر که یکی از ایرلانهای خوب ایرانی هست....

اسم این هواپیما کیوبک (Q) هست


F -15 E متعلق به نیروی هوایی امریکا این هواپیما در حال شکستن دیوار صوتی هست اینو از این فهمیدم که یه حاله! دور خودش داره


تصاویر منتخب هفته ۵۰

دوستان سلام

روز زن را به مادرم و  به تمام زنهای ایرانی تبریک میگم...

این پست تصاویر فقط یک عکس داره چون اون یک عکس فقط برای مامانمه که الان مسافرته و نبودنشو توی خونه خیلی خیلی احساس میکنم ....

مامان دوست دارم و ازت عذر خواهی میکنم چون میدونم که خلیلی ازیتت کردم ...

این عکس هم به همراه هدیه روز مادر تقدیم مامان خوبم میکنم

همیشه در اوج باشی مامان جونم


تصاویر منتخب هفته ۴۹

دوستان سلام

هفته ای که گذشت سرم خیلی شلوغ بود ...برای همین کامنتهارو نتونستم زود تایید کنم....


ورود یک ایر لاین جدید به اسم ایرانیان ایر که احتمالا زیر شاخه ساها هست را تبریک میگم فعلا دوتا ایرباس ۳۰۰ دارن که خوبه برای شروع...

اینم یه عکس که از دم این هواپیما ها پیدا کردم رنگ آمیزیشون خوشگله و توی ایران جدیده !!!



این خیلی خوبه که توی ایران هم برای هواپیماها از رنگهای شاد استفاده کنن ....

اینم عکس همین هواپیما قبل از این که اینجوری خوشگل رنگش کنن ...اون موقع رنگ آمیزی ساها رو داشت...


حرف از رنگ آمیزی قشنگ هواپیما شد...این عکس هم بی ربط نیست چون هر کسی که از کنار این هواپیما رد شده یه یادگاری روش نوشته مثل اوتوبوسهای شرکت واحد خودمون(چشمک)


سسنا کوچولو توی غروب آفتاب .....



پ.ن:یه توسیه برای مهماندارا همیشه به مینتننس ها اعتماد داشته باشین چون هواپیماتون دست اوناس(چشمک)