عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته۴۳

دوستان سلام


توی این هفته یه چیزی دیدم که واقعا شادم کرد....

خوب دانشگاه ما چون هیچ کاریش مثل دانشگاه های دیگه نیست برای همین الان داره ورودی های جدید را ثبت نام میکنه ....

رشته ورودی های جدید رو خیلی راحت از روی رنگ پوشه ای که توی دستشونه میشه فهمید.....

چیزی که منو خوشحال کرد این بود که یک معلول حرکتی اومده بود دانشگاه و داشت رشته A&P ثبت نام میکرد ازش خوشم اومد چون خودشو باور کرده بود چون جراتشو داشت که بیاد برای ثبت نام امیدوارم به آرزوهاش برسه و براش دعا میکنم .....

خوب حالا بریم سراغ تصاویر این هفته


747-400 ماهان توی فرودگاه امام خمینی البته الان سه تا از این هواپیما ها گراند شدن و گوشه رمپ فرودگاه امام افتادن !!!


بوینگ 737  ... ورتکس ها و توربالانسهای بال کاملا توی عکس معلوم هستن ای کاش وقتی به ما آیرودینامیک درس میدادن این عکسا رو هم نشونمون میدادن تا بهتر بفهمیم ....


اینم یه عکس دیگه از 737 در حال لندینگ که فول فلاپ هست و اگر دقت کنید درگ ایجاد شده قابل مشاهده هست...

پ.ن:میترا خانوم جواب سوال پست قبلتونو تا جایی که میدونستم  نوشتم

تصاویر منتخب هفته۴۲

دوستان سلام

چند وقتیه که وبلاگم تبدیل شده به فتو بلاگ مطلب دارم که بنویسم ولی وقتشو پیدا نمیکنم این تصاویر رو هم آپ میکنم که وبلاگ راکد نمونه درضمن تصاویر این هفته یه فرقی با قبلیا داره!!!




ایرباس ۳۰۰ ماهان البته بهش میگن آلفا چون حرف آخر رجیسترشه...


یه عکس دیگه از آلفا ....
همونطور که میبینید دریچه موتور باز هست به محفظه موتور نسل میگن...


داخل کابین خلبان ایرباس ۳۲۰ البته به کابین خلبان کاکپیت میگن....
این شونه هایی هم که میبینید سمت چپی شوونه کاپتان هست که ریت ۴خط داره و سمت راستی کوپایلوت یا کمک خلبان هست که ریت(درجه روی شانه)سه خط داره....


سوخو ۲۷ های روسی ...
فکر کنم خلباناش دارن با هم سلام و علیک میکنن و میخوان همدیگرو بهتر ببینن که هواپیما رو در این حالت قرار دادن(چشمک)



تصاویر منتخب هفته۴۱

دوستان سلام

چند وقتیه که خیلی کم به وبلاگای شما دوستان سرمیزنم ببخشید ولی سعی میکنم وقت بیشتری برای شما دوستان بزارم ....


فانتوم های خوشگل نیرو هوایی کنار هم آروم ایستادن ....


۷۴۷-۴۰۰خطوط هوایی ANA که مخفف All-Nippon-Airways است گرد طلایی خورشید 747 را خوشگلتر کرده


پرواز F-16 ها به صورت فورمیشن (جمعی)


اینم یه فرودگاه توی شب ....

من فرودگاه هارو توی شب خیلی دوست دارم چون همیشه توش جنب و جوشه حتی شب(البته اونایی که پرواز IRیا کور داشته باشن)


تصاویر منتخب هفته۴۰

دوستا ن سلام

اولین پست تصاویر توی سال جدید ....

موقع سال تحویل به یاد تمام دوستام بودم و براشون دعا کردم .....


یه عکس از فانتوم از پشت سر این پیره مردها هنوز هم خیلی خوب پرواز میکنن چون چند وقت قبل وقتی داشتم میرفتم توی دانشگاه یه فانتوم از باند بلند شد با سرعت عجیبی داشت ارتفاع میگرفت باورم نمیشد یه هواپیما بعد از ۴۰ سال کار و یه جنگ طولانی و پروازهای سنگین هنوز هم بتونه اینجوری پرواز کنه....آفرین به مینتننسهای نیروهایی که اینارو انقدر خوب سرپا نگه داشتن...


ایرباس۳۰۰ کارگو ایران ایر



سسنا ۱۷۲کوچولو  و ۷۴۷ گنده...

سسنا منو یاد خاطره قشنگی میندازه یاد یه روز رویایی روزی که روحم روی زمین نبود و تو اوج بودم...

 


کاکپیت ۷۳۷ ...

کاکپیت همیشه برای مردم جذاب هست و دوست دارن بدونن این همه درجه چی هست ...راستشو بخواید برای منم همینجوری بود الان هم هست

یه بار یکی از دوستام ازم پرسید علیرضا تو میتونی یه هواپیمارو برونی منم یکمی فکر ردم گفتم شاید بتونم از روی زمین بلندش کنم ولی نمیتونم بشونمش ...