عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۸۷

دوستان سلام

امیدوارم که از تصاویر لذت ببرین




ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این نوع هواژیمارو خیلی دوس دارم چون یک اولین بود برام و منو یک اولین کرد....




۷۷۷ امارات نزدیکای فرودگاه بین المللی لس آنجلس...




F-16 نیروی هوایی هلند در حال تیک آف

گرمای گازهای خروجی موتور انقدر زیاده که یه بخار قشنگی پشت سرش روی باند درست کرده...


mp3 playerrrrrr

فک کنم این ماجرا برام حدود 10 روز قبل اتفاق افتاد


سوار سرویس شدم و توی این مسیر طولانی بهترین همراهم ام پی تری پلیرم هست که این دو ساعت را برام کمتر نشون میده ....

خسته بودم چون روز کاری سختی بود یکمی هم خاص چون هم من اولین بودم توی اون روز و هم این که اون روز یک اولین برام داشت....

توی سرویس نزدیکای جایی که باید پیاده میشدم پلکام روی هم رفت و درست وسط اتوبان باز شد پلکام خب مسیر زیادی را نرفته بود به به دوستم که میدونست من کجا باید پیاده بشم گفتم چرا بیدارم نکردی گفت خب خسته بودی گفتم بخوابی!!!! منم گفتم خب میرفتم خونه میخوابیدم

خلاصه راننده عزیز لطف کردن و منو همونجا زیر یک پل عابر پیاده پیاده کردن بعد از این که یک خبر خوب را به یکی از دوستام دادم گفتم خب برم دنبال تاکسی ...اما تا بریدگی بعدی که هیچ من خودم چند بار داد زدم 10 متر جلوتر ولی مگه وسط اتوبان تاکسی پیدا میشه؟؟؟

منم گفتم خب راه زیادی نیست تا سر خیابان اصلی پیاده میرم و از اونجا به راننده تاکسی ها زحمت میدم...

برای این که دای اتوبان اذیتم نکنه بازم هدفن را از جیم بیرون آوردم و رفتم سر وقت آهنگای بانوcelendion خب با آلبوم taking chances شروع کردم و کنار اتوبان مثل این بچه مدرسه ای ها که شعری را با خودشون زمزمه میکنن منم زمزمه میکردم و ریتمیک قدم بر میداشتم رفتم آلبوم بعدی که A New day has come بود همین آهنگ A New dayکه خیلی دوسش دارم داشتم با این همخونی میکردم که سنگینی نگاه احساس کردم وقتی برگشتم پشت سرم دیدم به به یه دختر و پسر جوون که دست در دست هم داشتن قدم میزدن منو دارن نگاه میکنن و من هم اصلا مراقب نبودم که به منطقه مسکونی نزدیک شدم و آدم کنارم رد میشه و نباید صدامو ول کنم...وقتی الونارو دیدم خشک شدم و فقط کنار ایستادم تا اوا رد بشن و برن وقتی داشتن رد میشدن پسره که داشت از خنده منفجر میشد و دختره هم با یه نیشخند داشت منو نگاه میکرد....

تصاویر منتخب هفته ۸۶


دوستان سلام



امیدوارم که هفته خوبی را گذرونده باشید و هفته خوبی در پیش داشته باشین ....

قبل از این که تصاویر را شروع کنم بگم که توی ادامه مطلب عکس هست ولی عکس هواپیما نیست الان گفتم که بعدا نگید نگفتی و ما رفتیم و وقتمونو گرفی الکی(چشمک)


  

 

۴۰۰-۷۴۷ AirBridgeCargo Airlines  

درآسمان موسکو


۷۷۷  KLM - Royal Dutch Airlines

درابتدای باند فرودگاه آمستردام


۷۰۷ ساها

این عکس بعد ازtakeoff گرفته شده میخوام یکمی به جلوی موتورها دقت کنید یه بخشی از موتور به سمت داخل خم شده اسم این قسمتsecondry doors هست، که این اتفاق همیشه در Takeoff رخ میده و علتش هم اینه که حجم هوای وردی به موتور بیشتر بشه و همچنین سرعت این هوا بالا تر بره تا موتور بتونه نیرو بیشتری تولدی کنه و نکته جالب این موتورهای اولیه توربوفن در اینجاست که وقتی این قطعه باز میشه وظیفه قبلی خودش را هم با شکافی که در پشتش هست انجام میده که وظیفه اصلی این ورودی هوا خنک کردن دور موتور هست(این وظیفه فن هست)و در این مواقع که هواپیما به نیروی بیشتری احتیاج داره میاد و هم نیرو بیشتر را با درست کردن یک لوله آیرودینامیکی انجام میده و وظیفه قبلی خودش را هم داره....

این نکت را هم بگم که کارخانه بوینگ در ده پنجاه میلادی از این تکنولوژی استفاده کرده و این هواپیماها طراحی اون موقع هستن

ادامه مطلب ...

تصاویر منتخب هفته ۸۵


دوستان سلام

بالاخره دیروز امتحانام تموم شد و بجز درس سیستمهای هواپیما که استادش یکمی کوچلو نامردی کرده بود بقیش خوب بود ...

امیدوارم که این درسهارو همشو پاس کنم که ترم بعد ترم آخرم باشه...



ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ ماهان ایر در نزدیکی فرودگاه مهرآباد

رجیستر هواپیما: EP-MNM


مایک(همون هواپیمای بالایی)از یک زاویه دیگه....

این هواپیما با ۱۴سال سن جدیدترین و نو ترین ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هست که در ایران هست .

این هوایما قبلا در مالکیت شرکت Lufthasa بوده و چند ماه قبل به ایران آورده شده...


هنوز اونروز صبح یادمه که وقتی توی هنگر وارد شدم یه ایرباس با دم آبی دیدم و فهمیدم که خریده جدیده و سنش هم خیلی کمه از ذوقم نمیدونستم چجوری خودمو بهش برسونم و اطلاعاتشو بخونم...




بوئینگ 757 شرکت Arkia Israeli Airlines

در حال فرود در فرودگاه آمستردام....
فقط به مسیر حرکت هواپیما و باند دقت کنید من موندم خلبان اینهمه انحراف را چجوری تصحیح میکنه؟!؟!


انتونوف 225 بزرگترین هواپیمای دنیا....
ادامه مطلب ...

تصاویر منتخب هفته ۸۴


دوستان سلام


امیدوارم که از تصاویر این هفته لذت ببرین


بوینگ ۷۴۷sp ایران ایر در حال فرود در یک باند برفی در سال 1998 در فرودگاه گوتنبرگ...


دوستانی که توی ایران ایر هستن میگن وقتی این spکوچلوها چند سال یکبار میرن امریکا مکانیکهای امیرکایی دور این هواپیماها جمع میشن و از مکانیکهای ایرانی میپرسن اینا چجوری هنوز پرواز میکنن؟!


747sp از یک زاویه دیگه البته این عکس در لندن گرفته شده و در سال 1996

البته الان دیگه رنگ آمیزی ایران ایر عوض شده و دیگه هواپیماهاش این خط آبی قشنگ را روی بدنشون ندارن و همشون سفید هستن و فقط دمشون لوگو داره...ای کاش یکمی هم به رنگ آمیزی قشنگتر اهمیت بدن...




MD-11 خطوط هوایی
KLM - Royal Dutch Airlines

خیلی خوب میشد از این مدل MD هم توی ایران استفاده میکردن چون با چیزایی که من دربارش خوندم و شنیدم یه هواپیما خوب میتونه باشه و هزینه نگهداریش هم پایین هست....






برای این عکس هم جمله عکاس را مینویسم فقط محل عکس را میگم که نمایشگاه هوایی تهران هست


 I love Charlie Charlie in this weather more


January 16, 2011