عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۹۱

دوستان سلام

این هم آخرین پست تصاویر درسال ۸۹ و در ده ۸۰

یکی از بهترین خاطراتم توی این دهه این بود که وارد رشته A&P شدم ...

اگر دوست داشتین خاطرات خوبتون را بگین...


پیشاپیش نوروز باستانی را به همه دوستای عزیزم تبریک میگم  

یه غروب زیبا که نمادی باشه از پایان سال 89


و یک تیک آف زیبا با 777 که نمادی باشه از آغاز سال جدید و دهه جدید

تصاویر منتخب هفته ۹۰

دوستان سلام

از EP-MNAبراتون خبرای خوبی دارم که داره به خوبی پرواز میکنه و تا چند وقت دیگه اونیکی خواهرش هم برای یک چک سنگین به آشیانه میره...




EP-MND 747-300 ماهان ایر در آسمان دبی

دلتا اولین 747ی بود که روش کار کردم و چه کاری بود که خودم برای خودم یه کارایی درست کردم و آخرش هم برام شد یه خاطره که همیشه مراقب باشم(چشمک)


من به این میگم ابهت400-747

شاید دیده باشین که گاهی وقتا به چرخ جلوی هواپیما یه ماشین وصل هست و هواپیما را میکشه به این ماشین که توی این عکس هم دیده میشه میگن تو تراک  که وظیفش تو کردن هست و این کار هم مقررات خاص خودش را داره مثلا چرخ جلو تا چند درجه میتونه بچرخه یا سرعتش چقدر هست و....دربارش حتما توی یک پست جداگانه مینویسم...




747-200 ATLAS AIR در آلاسکا....

کوه های توی این عکس برای من آرامش خاصی دارن...

تصاویر منتخب هفته ۸۹

دوستان سلام


قبل از هر چیز از تمام دوستانی که با دایال آپ وصل میشن برای حجم بالای عکسا عذرخواهی میکنم ولی دلم نیومد که مشونو تغییر بدم چون برام یادگاری هستن....


Aviation is the name of our glorious  and magnificent field



کاکپیت فول گلاس 400-747 ماهان ایر با رجیستر EP-MNA

این عکسو دقیقا وقتی برای اولین بار داخل کاکپیت را دیدم گرفتم واقعا زیباست


این عکس را از فاصله نزدیکتر گرفتم علت لرزش دستم هم خوشحالی زیادمه که دوباره این هواپیما را در حالتی که پاور گرفته میدیدم

سه شنبه همین هفته که گذشت تقریبا ساعت 3:30 بود و من و چندتا از دوستام جلوی در دانشگاه بودیم که دیدم همین EP-MNA از روی باند مهرآباد بلند شد دوستام از این که 400-747 دیده بودن از خوشحالی تقریبا داشتن فریاد میزدن و من هم از خوشحالی پروازی شدن این عزیز چشمام داش نم نم بارون میزد....



برای این که حجم عکسهای این هفته خیلی زیاده بقیه عکسها را میتونید توی ادامه مطلب ببینید


ادامه مطلب ...

تصاویر منتخب هفته ۸۸

دوستان سلام

امروز میخوام یه ماجرایی تعریف کنم که واقعی هت ولی برای من همیشه آموزنده هست...



در سال ۱۹۶۵ میلادی دوتا طرح بنا به درخواست نیروی هوایی امریکا به عنوان هواپیمای ترابریمورد بررسی قرار گرفت یک طرح از تیم طراحی بوئینگ بود و یک طح هم از تیم طراحی لاکهید مارتین...

طرح تیم لاکهید مارتین با اسم C-5 طرح بهتر شد و برای تولید و آزمایش انتخاب شد و در ظاهر بوئینگ شکست خورد



(این هم طرح موفق لاکهید که با اسمC-5  تولید شد)


واما بشنوید از طرح نا موفق بوئینگ ...

طراحان بوئینگ چون دیدن طرحشون ارزش داره برای تغییر کاربریش تلاش کردن و اون طرح را تبدیل کردن به یک هواپیمای مسافربری با برد بلند و در سال 1969 بوئنگ 747 اولین پرواز خودشو انجام داد...

درسته که بوئینگ اول شکست خورد ولی بعدا طرحش تبدیل به هواپیمایی شد که سالیان سال اونو تولید کردن و هنوز هم دارن مدلهای جدیدترش را تولید و طراحی میکنن ...

واما ادامه کاربرای C-5 این بود که به تعداد محدود(کمتر از 20 عدد) تولید بشه و فقط هم در اختیار نیرون هوایی امریکا موند و شهرتی نداشت...


امیدوارم که همه ما با یک بار به در بسته خوردن نا امید نشیم چون هیچکس آیندرو ندیده شاید این در بسته دروازه یک موفقیت بزرگ باشه....


و این هم 747 طرح موفقی که تولیدش همچنان هم ادامه داره


بوئینگ 787 که میشه گفت یک هواپیمای تازه وارد هست و جالبه که بدونیم درصد بالایی از بدنه این هواپیما از مواد کامپوزیتی هست که در کم کردن وزن هواپیما خیلی خیلی موثر هست...




ادامه مطلب برای عاشقای پرواز و هواپیما...

ادامه مطلب ...