عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۷۸

دوستان سلام

قبل از این که تصاویر را ببینیم یه خاطره کوچیک مینویسم تا یکمی هم حال و هوای خودم و هم وبلاگ عوض بشه....

توی کلاس داره استاد درس میده و من هم دارم تند تند نوت برمیدارم و میترا که قبلا توی این پست معرفی کردم هم کنارم بود و اونم داشت تند تند از روی دست من مینوشت...

استاد نمک Eutectic salt را معرفی میکنه و میگه که چه کارآیایی هایی داره همون موقع میترا از من میپرسه این چه نمکیه من هم بی اختیار میگم نمک دریایی و میترا  هم میگه پس چیپس با نمک دریایی را با این نمک درست میکنن(این یه تیکه را جوری گفت که واقعا باور کرده بود نمک دریایی هست)اون موقع منم از شدت خنده داشتم دسته صندلیمو گاز میگرفتم.....




این عکس رویایی به نظرتون مال کدوم فرودگاه هست؟؟؟؟

فرودگاه مهر آإاد خودمون هست اون هواپیمای خوشگل هم ایرباس ۳۰۰ ماهان ایر هست که رجیسترش EP_MHP هست...


بوینگ 737  Caribbean Airlines

در نزدیکی فرودگاه Princess Juliana هلند

این هواپیما وینگلت هم داره همون بالا رفتگی نوک بال(چشمک)


و موتور  Pratt and Whitney PW4000-100

از این خانواده از موتورها توی ایران فقط ایرباس های ساها دارن که یکی از دوتا ایرباس ساها هم الان در حال تعمیرات هست و تا دو هفته دیگه به خط پرواز بر میگرده....

این موتور ها فقط با 5تا پیچ به بال وصل میشن که سه تا در قسمت عقب هست و دوتا هم در قسمت جلو....

به این دریچه ها هم که باز هستند و رویه موتور را برداشتن میگن cowling


747-400 خطوط هوایی    KLM - Royal Dutch Airlines

در فرودگاه آمستردام هلند...


بعد نوشت :امروز توی مترو یادم افتاد که از سری موتور های Pratt and Whitney PW4000 توی ایران بازم هست و تعداد کلشون 16تا هست چون سه تا 400-747 های ماهان ایر هم موتورشون از این سری هست (مربوط میشه به عکس سوم اینی که نوشتم)

تصاویر منتخب هفته ۷۷

دوستان سلام

چند وقت قبل ایمیلی به دستم رسید با عنوان: جان انسان سیخی چند؟؟؟؟؟؟؟؟  و  من دقیق خوندمش و خوب از نظر یک فرد که اطلاعات عمومی درباره هوانوردی داشت منطقی بود و شاید میشد گفت درست فکر کرده بودن ولی از نظر افرادی که درباره هواپیما مطالعه بیشتری داشتن و یا این که روی هواپیما کار کردن میشه گفت یک اشتباه بود من متن ایمیل و عکس آن را براتون میذارم و بعد از اون نظر خودم را از دیدگاه فنی  و رد نظریه نویسنده میگم البته با دلیل و سند های هواپیما نظر خودم را میگم...



عکس شیشه شکسته چسب کاری شده هواپیمای مسافربری ایران در حال پرواز با کلی مسافر!

پرواز تهران-کیش: با توجه به اختلاف فشار داخل و خارج هواپیما در حین پرواز، پیدایش کوچکترین منفذی در بدنه می تونه منجر به سقوط هواپیما بشود، حالا شما تصور کنید این شیشه شکسته و چسب کاری شده ناگهان از جایش کنده شود و از آن به بعد این پنجره مثل یک اژدهایی می شود که هرچی دم دستش برسد را می بلعد !


این متن ایمیل بود و حالا نظر من ....

به نظر من این هواپیما کاملا ایمن هست و هیچ خطری مسافران را تهدید نمیکنه....

این حرف من مثل حرف یک متخصص قلب به بیماری هست که قراره عمل بای پس رو انجام بده و وقتی دکتر میگه که برای چند دقیقه قلبت را ما از کار میندازیم تا رگ های جدید را وصل کنیم بیمار رنگش دقیقا مثل گچ سفید میشه و از ترس دسته های صندلی را فشار میده ولی پزشک چون داخل بدن انسان را دیده و با واکنش های بدن آشنا هست برای همین با خونسردی تما دربارش صبحت میکنه ...

منظور من هم این بود که من چون هواپیما را هم به شکلی که مسافر میبینه دیدم و هم به شکلی که تجهیزاتش را باز میکردن برای همین تا حدودی از داخل این ساخته دست بشر خبر دارم...

حالا بعد از اینهمه مقدمه میخوام درباره ساختار شیشه هواپیما صحبت کنم...

همونطور که همه ما دیدیم شیشه اصلی هواپیما دوجداره است.



مطابق شکل بالا دیدیم که شیشه هواپیما دو جداره هست ....

خوب همیشه در صنعت هوانوردی ضریب ایمنی را ۳ در نظر میگیرن یعنی درصد امنیت هواپیما ۳۰۰٪ هست ...

حالا اینارو که گفتم برای این بود که بگم این شیشه در قسمت بدنه نصب میشه و برای دسترسی به اون ما باید تزعینات داخلی هواپیما را برداریم و اگر دقت کرده باشین در قسمت تزعینات داخلی هم بر روی هر پنجره یک طلق زده شده که این طلق محافظت میکنه از این که مسافرا به شیشه صدمه ای نزنن و یک محافظ هم برای شیشه هست...

خوب توی عکس بالا اون طلق رویی شکسته و هنوز شیشه اصلی هیچ صدمه ای ندیده و این طلق هم هیچ تاثیری بر روی پرشرایز شدن هواپما نداره و کلا خیال همتونو راحت کنم این هواپیما امن هست و اگر به پست من بخوره خود من هم بدون هیچ ترس و دلهره ای باهاش پرواز میرم...

درضمن ما همیشه باید این را هم در نظر بگیریم که هواپیما قبل از هر پرواز چک میشه (از نوک تا دمش بازرسی میشه)که به این چک پری فلایت میگن و مطمعن باشید که خدمه پروازی جون خودشون را از پولی که شرکت بهشون میده بیشتر دوست دارن....


خوب حالا برای این که عنوان را هم رعایت کرده باشم مثل قدیما چندتا عکس هم که خودم ازشون خوشم اومده آپ میکنم....



ایرباس A-340 مطعلق به شرکت  Lufthansa


747-400 متعلق به خطوط هوایی  Cathay Pacific Airways Cargo

در شورت فاینال فرود گاه جان اف کندی نیویورک
یه زمانی 747 های ایران هم توی این فرودگاه برو بیایی داشتن.....


ایرباس A-340 متعلق به شرکت  Virgin Atlantic Airways

تصاویر منتخب هفته ۷۶(یکمی هم ویژه)

دوستان سلام

چون فردا یه روز خوب هست و زاد روز من هست (منظور همون تولد هست ) میخوام توی این پست تصاویر٬ تصاویری از هواپیماهای شرکتاهایی که من در آینده میخوام توشون کار کنم را آپ کنم...


اگر دوست داشتین وقتی این پست را میخونید این موزیک را هم گوش کنید به من احساس خوبی میده


دوست دارم توی ماهان ایر کارم را شروع کنم و ماهان برای من یک سکوی پرش بشه برای شرکتهای بعدی...


بعد از ماهان ایر میخوام برم lufthansa و چند سالی هم روی هواپیماهای این شرکت کار کنم و catB1 بشم ....


و توی مرحله بعد بعد برم به   KLM - Royal Dutch Airlines
و چند سالی هم توی این شرکت کار کنم...



و آخرش هم دوست دارم برم شرکت British Airways
و اونجا به عنوان QC کار کنم و به بعد از اون هم فکر نکردم ...
شاید با خودتون بگین این میخواد مارکوپولو بشه ولی من دوست دارم توی شرکتهای مختلف دنیا بچرخم تا بتونم تجربه کسب کنم



توی ادامه مطلب هم چندتا عکس از فانتوم که خیلی دوسش دارم میذارم...
ادامه مطلب ...

تصاویر منتخب هفته۷۵

دوستان سلام

این هفته میخوام یکمی زودتر تصاویر منتخب هفته را آپ کنم چون به علت تعطیلات آخر هفته دارم میرم مسافرت و اونجا هم دسترسی به اینترنت ندارم....


جت هریر متعلق به نیروی هوایی انگلستان در یک غروب زیبا...

جت هریر یک هواپیمای شکاری عمود پرواز هست که جدیدا شکاریهای F-35 داره جای هریر را میگیره....


 Boeing 737-8CX متعلق به شرکت SunExpress

جمله ای که عکاس این تصویر براش نوشته را براتون مینویسم چون واقعا فقط همینو میشه گفت:

nice sunset... i like this



  Boeing 747-400 متعلق به شرکتVirgin Atlantic Airways
به قدرت موتورهای 747 که از آبی که به شکل پودر در پشت خودش پراکنده میکنه دقت کنید...واقعا موقع تیک آف قدرت زیادی دارن این موتورها..
این عکس توی فرودگاه منچسدر گرفته شده...
Airbus A380 متعلق به شرکت Qantas همون شرکتی که به تازگی موتور یکی از 380 هاش نقص فنی داشتهه و الان این شرکت کل آیرباس های 380 خودش را گراند (خوابونده)کرده تا موتورها یا تعمیر بشن و یا تعویض قطعه داشته باشن...


توی ادامه مطلب هم history هواپیمای 800-737 را میتونید بخونید....
ادامه مطلب ...