عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

بلیت را گرون کنید خلبان اشتباه نمیکنه!!!!

مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سانحه هوایی بوئینگ 727 هما بر اثر اشتباه خلبان و کمک خلبان رخ داده است.
ابوالقاسم رحمانی مخبر کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان این که بوئینگ 727هما فاقد نقص فنی بود اذعان داشت: هواپیمای فوق یک هفته قبل از سانحه اورهال شده بود.
وی یکی از دلایل اصلی ضعف در استفاده از ناوگان حمل ونقل هوایی را در ایران متاثر از نرخ بلیت های هوایی اعلام کرد وافزود: نا متناسب بودن نرخ بلیت هواپیما وعدم هماهنگی آن با بازارهای جهانی هم اکنون موجب نا متوازن شدن سهم ناوگان حمل ونقل هوایی در مقایسه با حمل ونقل جاده ای وریلی در کشور شده است.

حالا من میخوام یه سوال بپرسم که واقعا قیمت بلیت چه تاثیری در خطا نکردن خلبان داره؟
آقای ابولقاسم رحمانی انگار از هوانوردی چیز زیادی جز خرید بلیت نمیدونید...
وقتی هواپیما اورهال میشه یه پرواز آزمایشی داره که توش خیلی از اشکالات هواپیما معلوم میشه و رفع این اشکالات زمان میبره ...
دوستان شاید درست نباشه گفتنش و نمیخوام اصلا بترسونمتون ولی همین الان هواپیماهای زیادی توی آسمون ایران پرواز میکنن که ترمز درست و درمونی ندارن و خلبان به امید ریورس و.. میپره و هواپیمایی هست که دوتا از اسپویلرهاش (یه قطعه هست که روی بال هست و در هنگام فرود باز میشه)باز نمیشه  با اطمینان پرواز میره و یا ارتفاع سنج یدکی هواپیما با ارتفاع سنج خلبان اختلافی نزدیک به 200 پا داره  ....
این مواردی که گفتم همرو دیدم با چشم خودم...
من نمیگم که از پرواز بترسین چون واقعا ترس نداره و انقدر هواپیما مطمئن هست که من خودم حاضرم سوار همچین هواپیمایی بشم که چنین نقصهایی دارن....
این اشکالها با تحریم ما بی ارتباط نیست ولی هر چیزی یه راه چاره ای داره و میشه هواپیماهای کهنه ای که شرکتهای خارجی از رده خارج میکنن ما بخریم و تبدیل به قطعه یدکی بکنیم چون این کارو میشه کرد و یا خرید قطعه با وجود دلالها و هزار راه دیگه...
ولی خوب درست نیست که کمبود امکانت فرودگاه و نقص فنی را گردن خلبان بیچاره که حالا از بین ما رفته بندازیم...
واقعا خیلی روند مسخره ای داریم توی ایران اگر توی یک سانحه خلبان از بین بره مقصر خلبانه اگر هم که زنده بمونه میگن نقص فنی داشت و علت هیچ کدوم را هم پیگیری نمیکنن تا حداقل برای بقییه هواپیماها رعایت کنن ...
ای کاش افراد متناسب با مهارتهاشون سرکار برن توی ایران عزیزمون

بازم میگم امیدوارم که دیگه هیچ سانحه ای توی دنیا نداشته باشیم.

تصاویر منتخب هفته ۸۲

دوستان سلام

واقعا برای سانحه ای که باعث از بین رفتن چندین هموطن و تعدادی از بهترین کارکنان ایران ایر شد متاسفم ....

امیدوارم که آخری باشه....





برای اولین عکس متن خود عکاس را برتون میذارم چون به نظر من جالب اومد...


I had to sprint about 200 yards to get this shot. I saw the A380 cross LAX at 10,000 feet on a diagonal and start to make the turn to base. By the time I parked my car at the Proud Bird restaurant I had about 30 seconds to get into position and take the shot. This is the result: All 22 wheels of this monster are about to touchdown on 25L



این منظره قشنگ توی همین ایران خودمون هست و این هم بال F-100 آسمان ایر هست


ارابه های فرود 747 شرکت KLM
مردم عادی به این قسمت میگن چرخ ولی اسم اصلی این قسمت LANDING GEAR هست که ترجمش همون ارابه فرود میشه...

توی ادامه مطلب هم میتونید اطلاعاتی درباره 707 بخونید...
ادامه مطلب ...

تصاویر منتخب هفته ۸۱

دوستان سلام

این هفته یه هفته خیلی خوبه چون یکی از دوستام پروازی میشه پرواز اولش هم خیلی به یاد موندنیه فقط یادآوری میکنم که تو تیک آف اول که خیلی خاصه عاشقای پروازو یادت نره....



میدونم قراره این صحنه را زیاد ببینی ولی دوست دارم اولین بار کاکپیت این شکلی را توی عکسای من ببینی...


حالا که عکس از کاکپیت های قدیمی میذارم از ۷۰۷های خودمون هم عکس میذارم

این داخل کاکپیت ۷۰۷ تنها شرکته ایرانی هست که هنوز از ۷۰۷ استفاده میکنه....


۷۷۷ شرکت امارات ...واقعا این عربها بلدن چجوری هواپیماشونو رنگ کنن که قشنگ به نظر برسه به اسم شرکت روی موتور ها دقت کند که با نور خورشید مثل طلا میدرخشه...


این هم ایرباس A-380 امارات ...به زیر هواپیما توجه کنید حتی زیر هواپیماشون  هم اسم شرکت را نوشتن تا جلب توجه کنه و برای خودون مشتری جذب کنن .....

ای کاش شرکت های ایرانی هم به رنگ آمیزی بهتر هواپیماها فکر میکردن ...

تصاویر منتخب هفته ۸۰

دوستان سلام

امیدوارم که از تصاویر این هفته خوشتون بیاد ...


انعکاس نور خورشید در حال غروب ۴۰۰-۷۴۷ خطوط هوایی All Nippon Airways - ANA (آنا) را خیلی زیبا کرده  هرچند ۷۴۷ همیشه و در همه حال زیباس...


هواپیمای  DHC-8 متعلق به خطوط هوایی

SATA Air Acores


به کلاه های خلبان و کمک خلبان دقت کنید فک کنم بابانوعل دیگه برای پخش کردن هدایای سال نو از گوزنهای شمالی استفاده نمیکنه


۷۴۷-۳۰۰ پر کار ماهان ایر(همون دلتا EP-MND) درحال فرود در فرودگاه امام


دلتا خاطرات زیادی ازت دارم . از بالت که خوشگل شد... از کارگو که توش کابل عوض کردیم ...از اون 4تا پیچ توی بدنت که کندن سیلهلشون و بازکردنشون یه صب تا شب وقت گرفت...


فانتوم نیروی هوایی ایران در حال فرود در فرودگاه بوشهر...

پیره مرد هنوز هم مثل روزهای اول زندگیت پرواز میکنی...


از shut off valve تا دستشویی ;)

1.امروز امتحان سیستمهای هواپیما داشتم ، بچه ها تقریبا برای این امتحان داشتن از چهارشنبه میخوندن چون مبحث سنگینیه و موضوعاتش هم پراکندس ولی من نخونده (نخونده که میگم یعنی محض خنده جزوه را هم باز نکردم)رفته بودم سر کلاس همه داشتن تست میزدن و از همدیگه اشکال میپرسیدن من به امید معین رفته بودم که اون خونده ولی اونم به امید من نشسته بود و تمام این روزا خوشگذرونده بود مثل من .نیشخند. به پیشنهاد من، من و معین اون چند دقیقه هم برای این که عصابمون راحت باشه درسی نخوندیم ...استاد که اومد از بچه ها عذرخواهی کرد و گفت من همین امروز صبح از ماموریت اومدم و نرسیدم سوال طرح کنم توی اون لحظه قیافه بچه ها دیدنی بود که این چند شب نخوابیده بودن و نیشخند من و معین دیدنی تر بود که همه بچه هارو مسخره میکرد و راضی بودیم از این که درسمونو نخوندیم...


توضیح:توی درس سیستم بیشتر قسمتهای هواپیما رو مطالعه میکنیم و دربارش بحث میکنیم مثل هیدرولیک ،نیوماتیک،اکسیژن،خاموش کننده های آتش،سیستم فرودو.....


***


2.مکان جلوی سرویس بهداشتی مترو صادقیه (همونا که توی پایانه هاس)زمان 8:30 شب در حالی که دو تا کیف روی شونه ام هست و منتظر معراج هستم تا بیاد و من تو نرفتم و دم در ایستادم و دارم دستمو توی جیب کاپشنم فشار میدم دوتا دختر میبینم که دارن به سمت من میان دوتاشون دارن با هم حرف میزنن و داخل سرویس میرن هنز هم صدای حرف زدنشون میاد و وقتی که داخل قسمت زنانه شدن بعد از چند ثانیه صدای بسته شدن دوتا در آهنی با شدت میاد ولی هنوز صدای حرف زدنشون به گوش میرسه بعد از تقریبا 1 یا 2 دقیقه میان که برن برای شستن دستهاشون و هنوز هم دارن با هم حرف میزنن و صداش رو من که جلوی در ایستدم میشنوم و توی همین لحظات معراج در حالی که لبخند رضایت روی لبهاشه میاد و میگه کیفمو بده منم کیفشو پرت میکنم توی بقلش و بلند میگم این خانمها همیشه برای حرف زدن با همدیگه پتانسیل دارن حتی در بستر مرگ(البته دور از جون خوشگلها.چشمک.)

و بعد ماجرا رو برای معراج تعریف میکنم و میخندیم 

الان اینارو دارم توی مترو مینویسم که یادم نره و همزمان هم دارم به صدای CELIN DION گوش میدم