عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

F-111جنگنده رویایی

 

جنگنده F-111یک جنگنده امرکایی است که توسط شرکت جنرال داینامیک ساخته شد  

این جنگنده رویایی با بالهای متغیر ویژگی ها خاصی را دارا میباشد که به علت دارا بودن بالهای متغیر است از جمله فرود و بلند شدن آسان نسبت به جنگنده هایی که بال روبه عقب دارند زیرا بال روبه عقب برای سرعت های بال بسیار عالی است ولی در سرعت کم خوب جواب نمیدهد که این مشکل در این جنگنده با بالها متغیر رفع شده است  

زاویه بالها بین ۱۶ تا ۷۲ درجه تغییر میکند  

موتوهای این جنگنده ۲عدد

TF-۳۰میباشد که در اف-۱۴ های تحویل داده شده به ایران نیز به کار رفته است  

این جنگنده میتواند با حداکثر وزن برخاست۴۵تن از زمین بلند شود که وزن بسیار بالایی است ومیتواند تا حداکثر ارتفاع ۱۸کلومتر بالابرود وهمچنین به سرعتی بالتر از ۵/۲ ماخ برسد ناگفته نماند برد این پرنده حدود ۴۰۰۰کیلومتر است که تمامی این ویژگی ها این جنگنده را به یک پرنده رویایی تبدیل میکند 

در حال حاضر فقط کشور استرالیا مدل سی F-111 را به صورت عملیاتی در ناوگان خود دارد

                                     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد