عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

۲۰بویینگ یا ۲۰پیکان

آدم گاهی وقتا خبرایی میشنوه که اگر توش تخصصی نداشته باشه خیلی راحت باور میکنه ولی اگر یکمی در بارش اطلاعات داشته باشه خندش میگیره!!

فارس نیوز خبری رو نوشته بود که یک منبع  آگاه با خبرنگار بخش اقتصادی این سایت صحبت کرده و گفته که اوبامابعد از انتخاب دوباره ریس جمهور ایران!!پیشنهاد داده که تعداد 20فروند بویینگ نو و مدل 2008و2009(مگه پیکانه)!!!! از رنج قیمت 75 تا120 میلیون دلار به ایران بده خوب مردم خوشحالن که دیگه خبر سقوط توپولف را نمیشنون ولی من میخوام یکمی به درک این مطلب کمک کنم.
خوب همه میدونیم که هواپیما پیکان نیست که امروز بری کمپانی بگی مدل امسال میخوام فردا پلاک شده بهت تحویل بدن.
ساخت یه هواپیما بسته مدلش چندین ماه طول میکشه ایرلاینها برای خرید یک هواپیما شاید 5 سال وقت میزارن
چون ماشین نیست که رانندگی بلد باشی بشینی پشتشبخش پشتیبانی قطعات هست آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری هست ،پرسنل پروازی هم آموزش میخواد حتی مهماندارا اگر دلیلشو خواستین بگین براتون توضیح میدم ولی الان احتیاجی نمیبینم

شاید شما بگید 747که 747 هست ولی من میگم مدل به مدل فرق داره4 مدل اصلی داره و چندین مدل فرعی مثلا 400-747 به 400Rو400FRو...تقسیم میشه که همشونم میگن 747ولی برای هر کدوم آموزشهای خاص خودشو میخواد تا پرسنل بتونن باهاش کار کنن
نکته بعدی این است که شرکت بویینگ که تمام کارهای تحقیقاتی خودش را تو سایتش (سایت بویینگ) مینویسد  فکر کنم این ماجرا را هم باید بنویسد چون داخل سایتش تعداد سفارش و زمان دریافت سفارش و زمان تحویل مشخص شده است.
من یک مثال کوچکتر میزنم شما همین فردا برید ایران خودرو بگید من  یک 206 با رنگی که سفارش میدم و نوع اسپرتی که مدنظرمه میخوام ببینید بهتون کی میگن بیاید برای تحویل حداقل 6ماه دیگه خوب این که ماشینه و روزی ده ها از اون تولید میشه پس برای یه هواپیما خودتون حساب کنید.

در پایان اینم بگم که وزیر راه به طور غیر مستقیم این خبر را تایید کرده و وزارت امور خارجه این خبر را تکذیب کرده!!!!!!!!!!!!!!!
بعد نوشت:یه کامنت خیلی قشنگ آقا معراج نوشت حیفم اومد تو کامنت دونی بمونه شعرشم قشنگه!!!
سلام-سعدی اتفاقا یک شعر در همین مورد داره که تقدیم میکنم=
ای برادر بوئینگ کی بود مانند پیکان*که امروز تو روی بازارو گیری ۲۰تا از ان-خدا رحمت کنه سعدی رو اون زمان شعر گفته واسه این زمان کاربرد داره


بعد نوشت بعدی:همین الان خبری خوندم که وزیر راه حرف خودشو تکذیب کرده و گفته اینا ساخته ذهن خبرنگارانه واقعا شایعه تو این مملکت چه میکنه!!!!!!!!!!!

نظرات 20 + ارسال نظر
پریسا جون سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ق.ظ http://parisalar.blogfa.com/

وای!!! باورم نمیشه!(تعجب)
یعنی میشه من اول باشم!!!!

حالا که شده

پریسا جون سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:50 ق.ظ http://parisalar.blogfa.com/

اوهو!! به پیکان وطنی توهین نکن که به گوجه ای جون منم بر میخوره!(چشمک) در ضمن... تولید پیکان ۵-۶ سال متوقف شده! نه.نمیدونم. شایدم ۷-۸ سال!
خیلی باحال بود. چون... بیخیل (خنده از نوع .... )
ولی دفعه ی دیگه انقدر تو ذوق مردم نزن. بذار دلمون خوش باشه!
اصلاً شاید اوباما جون میخواسته از هواپیماهای تو پارکینگ خودش بهمون بده(خودت اینو بذار«بنظرت شکلک الان چجوریه؟!»)

تولید پیکان وطنی الان 4 ساله که تموم شده
دلخوشی الکی فایده نداره
آدم باید درست نگاه کنه نه این که به یه مشت ...دلشو خوش کنه

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:31 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

یوهو
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام
خوبی دوست جونم؟
ای بابا این مملکت داغونی که ما داریم...................
دیگه باید کم کم به شنیدن این حرفا عادت کنیم

سلام
ممنون من خوبم تو خوبی
آره واقعا داغونه آدم از بعضی از کارای اینا خندش میگیره آخه ماه که همیشه پشت ابر نمیمونه
ولی ما نباید هیچوقت به این حرفا عادت کنیم چون اون موقع کارمون تمومه

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:32 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

راستی پرشین فیلتر شده نمی تونم پیام خصوصی چک کنم
خدا لعنتشون کنه

آره میدونم این سایتو دیگه برای چی فیل تر کردن
فکر کنم کم کم بلاگ اسکای روهم فیل تر کنن
نگران نباش زود درست میشه اگر نه از فری گیت استفاده کن

فاطیما سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ق.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

هه هه هه!چه باحال!!!!!

******************************************
آره جیگرررررر هنوز زنده م!هنوز نمردم
ما هم آپ هستیم

اینا گریه داره نه خنده عزیزم من که جوش آوردم بد ....

باشه اومدم ژیشت

هدهد سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:54 ق.ظ http://www.retemadi.blogfa.com

بنام یکتا معبود هستی

گفتم بیا ز هدهد جوییم راه چاره
گفتا به جای هدهد دیش است و ماهواره

سلام بر مهندس علیرضا
شما خودت را ناراحت نکن منظور اوباما خان و وزیر راه ماکت این هواپیما ها بوده وزیر امور خارجه دوزاریش نیافتاده تکذیب کرده
در ضمن جواب کامنتهاتو توی وب دادم
موفق باشی

سلام استاد
ولی آخه اونا ماکت هم به ما نمیدن
والا آدم میمونه دم خروسو باور کنه یا ...
ممنون که سر زدین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ق.ظ

گفتم دیگه!میخوام برم تو رپ البته!حالا عقب میندازم چون تو گفتی میرم تو هالیوود.پس حالا بیا یه بوس به آبجی بده

ممنون که به نظرم گوش دادی

مژگان سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:24 ب.ظ http://mojy25.persianlog.ir

ممنون از لطفت ... راهکارهای خوبی ارائه دادی... به امتحانش می ارزه... مخصوصا اون خونه تکونی آخر شب...

وظیفه بود
امیدوارم که به دردت بخوره

معراج سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام-سعدی اتفاقا یک شعر در همین مورد داره که تقدیم میکنم=
ای برادر بوئینگ کی بود مانند پیکان*که امروز تو روی بازارو گیری ۲۰تا از ان-خدا رحمت کنه سعدی رو اون زمان شعر گفته واسه این زمان کاربرد داره

معراج خیلی با حالی اینو تو صفحه اصلی مینوسیم
چه بکنیم سر کلاسای این ترم ما با این استادا!!!!!!!!!

فاطیما سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ب.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

عزیزدلم ببخشید قطع شد.اکانتم تموم شده بود.خیلی حرصم در اومد

اشکال نداره عزیزم الان بیا

پریسا جون سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com

خیلی خوش حالیا! از این خبرا نیس. خوشحال نشو. تو از این شانسا نداری که از دست من راحت بشی.

من خیلی هم خوشحالم که حالا جالا ها در خدمت همدیگه هستیم

معراج سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:47 ب.ظ

ای بابا قابلی نداشت شرمنده کردی شعرهای سعدیه دیگه نور به قبرش بباره هرچی شعرش واسه دروغگو بد بود واسه بوئینگ خوب بود-اره سره کلاس چه حال کنیم ما سره کلاس سفره ارایی تنظیم خانواده وای کی میاد این اول مهر-یه شعره باحالیم سعدی گفته خیلی همپخشش میکردن میکردن یادته باز امد بوی ماه مهربان.....

آره یادمه
مدرسه ها وا شده.....

پریسا جون سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:47 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com/

خـــــــــــــــــــــــــــــــــــوب
شما ایول داری عزیـــــــز
ماشــــــــا.... واردی

ما که شاگرد شماییم

نیما نجاتی سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:08 ب.ظ http://www.bojnurdpara.mihanblog.com

سلام ممنونم که همیشه به وبلاگم سر میزنی.تموم سعی ام اینه که شرکت کنم نه برای کسب عنوان چون میدونم خیلی سخته بیشتر برای تجربه و دیدن پرواز های بقیه و دیدار با دوستان و استادم.اگه بیای و همو ببینیم خیلی خوشحال میشم.

سلام کاپتان
میدونم که تمام تلاشتونو میکنید براتون آرزوی موفقیت و بهترین پرواز رو تو مسابقه دارم
حتما تمام تلاشمو میکنم که خودمو برسونم و بتونم شما دوست عزیزمو ببینم
بازم براتون بهترین پرواز رو آرزو میکنم

سمیه سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام خوبی؟بهتر شدی؟

سلام
خوبم ممنون که به فکر منی

پریسا جون چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:23 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com/

نه............. هنوز کلی مشکل باهاش دارم (من که وحشتناک دلم میخواد کامپیوتر رو بشکونم)

میتونی یه کاری بکنی کامپیوترو از پنجره پرت کنی بیرون

سمیه چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:29 ب.ظ

خدایا سرافرازی ام را به تاخیر بینداز ولی عشق خودت را هرگز
راستی تولدم هم مبارک(چشمک)

تولد تولد تولدت مبارکککککککککککک بیا شعما رو فوت کن که ۱۰۰نه ۱۰۰۰سال زنده باشی
ای گل ناز کوچک تولدت مبارک

زهرا چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ب.ظ http://shadnaz.blogfa.com

سلام
خوبی داداشی
تو رو خدا شرمنده دیر اومدم بهت سر زدم
بیا این کمپوتارو بگیر اومدم عیادتت
اخی دسستتو ببینم
بمیرم
اشکال نداره بزرگ شی یادت میره
معذرت دیر سر زدم
هر روز هر روز شیفتم از من بدبخت هی کار میکشن
اما اشکال نداره روزای خوب دیگه هم هست
ایناهم تموم میشه فقط باید یکم تحمل کنم
خوب چه خبر
اگه میدونستم دستت شکسته زودتر میومدم سر میزدم
مواظب خودت باش پسر خوب
اپ کنم خبر میدم
بای بای

سلام
نگرانت شده بودم
ممنون دسستم درد نکنه
دستم خیلی بهتره دکتر اجازه داده روزی چند بار بازش کنم و ورزش بدم ولی موقع ورزش دادن یکمی درد داره البته عضلاتم درد میگیره
اشکال نداره کار که خوبه من از بیکاریدارم تو خونه میپوسم
ولی امیدوارم کارت سبکتر بشه که برای تفریح وقت داشته باشی
تو هر وقت سر بزنی بر من منت گذاشتی چون میدونم که سرت خیلی شلوغه
فعلا بای

محمد چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:24 ب.ظ http://titan23.blogfa.com

سلام به علی رضا خان گل
مطلبت را زیبا نوستی
ولی حیف که من تازه با اینجا آشنا شدم
بازم میام
آپ کردی یه خبر به من هم بده
یه سر هم بهم بزنی خوشحال میشم
یا علی مدد

سلام آقا محمد
چشماتون قشنگ میبینه
برای چی حیف منم تازه دستم تو نوشتن راه افتاده
به وبلاگت اومدم خیلی قشنگه برات نوشتم
دوستان بهتون پیشنهاد میکنم پست آقا محمد درباره شب قدر را تو وبلاگش بخونید

پریسا جون پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ http://parisalar.blogfa.com/

سلام. کام فهمید نظرم دربارش چیه ٬ واسه همین امروز تا الان نذاشت روشنش کنم. حالا هم که روشن شده اصلاً نمیذاره وارد بلاگفا بشم! :(
۲۰ :)

سلام
خوبی؟
ای بابا اینم که داره تو رو دیونه میکنه
گفتم که از پنجره پرتش کن بیرون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد