عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

مردان آتش چگونه اند؟

دوستان سلام 

میخوام توی این پست یکمی از آتش نشانهای عزیز بگم... 

 

 

آتش نشانها اول از همه مردهایی محکم٬ قوی٬دلسوز و باهوش هستن 

محکم و قوی هستن چون کارهای سخت انجام میدن و اصلا به روی خودشون نمیارن که خسته شدن....نجات جون افراد از ساختمانی که داخل آتش میسوزه ... من با چشمای خودم دیدم که وقتی میفهمن که توی ساختمانی که داره در آتش میسوزه یک نفر هست سریع تجهیزات لازمه را برمیدارن و به کمک همنوع خودشون میرن بدون هیچ چشمداشتی و به نظر من این یعنی انسانیت... 

از کارهایی که میکنن اینه که وقتی به صحنه تصادف میرسن قبل از هر چیز شتابان به سمت اتومبیلی که تصادف کرده میرن و باطری اونو از دور خارج میکنن در حالی که احتمال داره همون لحظه بنزین نشت کرده باشه و جرقه و.... 

خیلی از جاها دیدم وقتی که به صحنه حادثه ای میرسن که قبل از رسیدننشون افرادی فوت شدن با این که صحنه ناراحت کنندس ولی برای نجات جون بقیه میرن و اجازه نمیدن که این صحنه ها روی روحیشو تاثیر بذاره و تمرکزشونو بهم بزنه و کارشونو به بهترین شکل انجام میدن. 

از فدا کاریهاشون هرچی بگم کم گفتم....   

و اما از هوش اونا که هر وسیله و دستگاه را در هر جایی برایش مورد استفاده جدید درست میکنند چون بعضی از مواقع واقعا ابتکار عمل است که جون چند نفر را نجات میده.. 

 

از کار و ماموریت هم که بیایم بیرون و به محیط گرم و صمیمی ایستگاه بریم انسانهای فوقولاده خون گرم و خودمونی و خاکی هستن... خیلی هم شوخی میکنن که برای دادن روحیه به خودشون و دوستاشونه... 

 من از این که گاهی وقتا در کنار این انسانهای خوب هستم واقعا خوشحالم و به این که یک عضو کوچک از خانواده ۱۲۵ هستم افتخار میکنم و آرزوی من این است که توی ماموریت در آتش نشانی و در حال خدمت به هموطنانم بمیرم.... 

 

اینم چندتا عکس از آتش نشان های زن و داوطلبان 

 

 

 این خانمها اولین آتش نشانهای زن ایرانی هستن  

 

 

آتش نشان های داوطلب در حال تمرین  

 

اینم آتش نشانهای داوطلب خانم... 
یه روز که مارو بردن ایستگاه۳۶ که مانور خانمها رو ببینیم و یکمی از اونا تلاش و یاد بگیریم که واقعا هم قشنگ و بدون عیب کاراشونو انجام میدادن من که محو عملیات ترکیبی اونا شده بودم دوستم بهم گفت علیرضا باور کن اگر شوهرای اینا بدونن که اینا این کارا رو میکنن سه طلاقشون میکنن و شروع کرد به مسخره بازی فقط همینقدر بگم که از بس اون روز خندیده بودم که خودمو به زور به ماشین رسوندم که برگردم ایستگاه خودمون....

نظرات 8 + ارسال نظر
یه منتظر دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:55 ق.ظ http://www.ashabe14.blogsky.com

سلام
وب خوبی دارید
منتظرتون هستیم

سلام
ممنون
وب شما رم من دیدم ولی من اهل این چیزا نیستم .....

رویال دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام
واقعا که ادمهای فداکارو نترسی هستید
کنترل خونسردی و داشتن تمرکز تو اون همه موقعیت خطر ناک به معنای دقیق کلمه یه هنره ...
امیدوارم خدا همیشه مراقبتون باشه(که هست)



اما...
شد یه بار چند تا پسر دور هم باشن و به زن جماعت گیر ندن
شرط میبندم از دیدن قدرت و تواناای هاشون کف کردید اما اخرش باید مرض بریزید و یه چیزی رو سورژه خندتون کنید
از طرف من به دوستت سلام برسون بگو مواظب باشه شصت پاش نره تو چشش اونا یه جوری جواب شوهراشونومیدن نمیخواد ایشون نگران مسائل زناشویی مردم باشن (چشمک)
وقتی اینارو به دوستت گفتی بگو یهبارم اون اینارو به تو بگه ...
میخندن...واه واه واه

رویال سلام
کنترل خونسردی با تمرین و چند بار در موموقعیت قرار گرفتن عادی میشه....از دعاتم ممنون...


اما...
خوب چیکار کنیم تو یه تفریح سالم به ما معرفی کن در ضمن گاهی وقتا اینجور شوخیا لازمه ...
ما هم که نرفتیم به شوهر طرف بگیم که زنت این کارا رو میکنه ما فقط از قوه تخیلمون کمک گرفتیم و دعوای اونا رو تصور کردیم....
چرا خودت به دوستم نمیگی ؟
ولی همین دوستم توی تیم ما رکورد بالا رفتن از طناب(بدون تجهیزات یعنی با دست خالی..) رو زد که ارتفاع طناب حدودا 11 متر بود....
پس شصت پاش مراقبه که تو چشمش نره(چشمک)

ترنم (یادگاری از روزهای جوانی) دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ق.ظ http://www.taranom-bahari.persianblog.ir/

یوهو
سلااااااااااااااااااااااااااااااااام
دیدی چه زود بازم اووووووووووووووووومدم
منم آتش نشاشی دوست دارم زیاااااااااااااااااااد
امیدوارم همشون سلامت باشن

ترنم سلام
قربونت برم که اینقدر با محبتی(یه دسته گل گنده)
اگر آتش نشانی دوست داری میتونی به یه ایستگاه بری و ثبت نام کنی و دورشو ببینی...
همینقدر که مردم براشون با تمام وجود آرزوی سلامتی میکنن یک دنیا ارزش داره

yashar دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:37 ب.ظ http://www.nicepack.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار خوبی داری . لطفا به سایت منم یه سری بزن

دوست من سلام
سایت جالبی دارید
به دوستان هم پیشنهاد میکنم به سایت آقا یاشار برید خیلی خوبه

هدهد سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:55 ق.ظ http://retemadi.blogfa.com/

بنام یکتا معبود هستی

گفتم بیا ز هدهد جوییم راه چاره
گفتا به جای هدهد دیش است و ماهواره

سلام
خیلی عکسها گویا و قشنگ بود منم آتش نشانی را دوست دارم ولی می دونم هیچ وقت از پسش برنمی آیم خیلی دل و جیگر و بنیه می خواهد انشاالله همشون موفق باشند منجمله شما.

سلام
درباره این که گفتین بنیه و دل وجیگر میخواد باید بگم من خودم آدمی بودم که هرکسی میشنید رفتم و آتشنشان داوطلب شدم میگفت علیرضا نمیتونه ...ولی با تمرین و علاقه هر کاری امکان داره و استادهای من هم میدونستن که چجوری با من کار کنن و چه تمرینهایی بهم بدن که روی فرم بیام....
از حضور سبزتون هم ممنونم(گل)

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ب.ظ

سلام علیرضا جان
مطلب خوب و جالبی بود.. بعد از اون سریال ۱۲۵ که شبکه پنج نمایش داد خیلی خوشحال شدم که مردم قدر این آدم های فداکار و مهربون رو بیشتر می دونن..
اما درباره کامنتت.. من نگفتم مردم ما همدیگه رو دوست ندارن و برای مردم کشورشون ارزش قائل نیستن. حرف من سر خاک کشور بود.. یه ذره حس ناسیونالیستی!!! گفتم که فیلمی در رابطه با ارزش خاک و پرچم برای کشورمون نساختیم. گفتم توی خیابون آشغال می ریزیم... به نظرم دروغ نگفتم. و در ضمن که کار آتش نشان ها رو با هیچ کس دیگری مقایسه نکن. خودت یه مقایسه ساده بین همین گروه با بعضی پلیس ها داشته باش به نتیجه ای که منظور منه می رسی!!!

ترنج بانو سلام
بله منم هم خوشحال شدم از این که مردم درک میکنن که کار آتش نشانها سخته و کارشون بخورو بخواب نیست....
درست میگی من منظور پست شمارو خوب نفهمیدم آره ما فیلیمی نساختیم که به ایرانی بودنمون و فرهنگمون افتخار کنیم ولی تا دلت بخواد فیلم ساختن که خودشونو عرب زاده بدونن...
الان فهمیدم که منظورت چی بوده و حق هم با شماست...
من از بابت کامنتم معذرت میخوام
ممنون از کامنتتون

محسن چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:01 ب.ظ http://taranesara00.blogsky.com

سلام
ای ول
علیرضا جان مرسی که اومدی
راستی جواب ترنج بانو رو هم جالب دادی

محسن جان سلام
خوشحالم که خوشت اومد...
من از ترنج بانو درباره کامنتی که براش نوشتم عذر خواهی کردم چون من مطلبشو درک نکرده بودم ولی وقتی برام توضیح داد کاملا فهمیدم که چی میگه.....
واقعا درست میگه ما هیچوت توی این تلوزیونمون یه فیلم نداشتیم که درباره کوروش یا رستم باشه و به عربا ربطش ندن....

رویال چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:48 ب.ظ

قابل نداشت

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد