X
تبلیغات
رایتل

یه پست ویژه برای شهید آینده(چشمک)

یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ب.ظ

این پست آشنایی با بوینگ ۷۰۷ هست و به درخواست یکی از دوستان عزیز که قراره با این هواپیما پرواز کنن و از اون بالا برامون دست تکون بدن هست...

بوینگ های شرکت ساها برای نیروی هوایی هست این هواپیماها همگی برای استفاده نظامی ساخته شدن که بعدا به دلایلی تبدیل به مسافر بری شدن و مواارد استفاده اصلی این هواپیماها کارگو و سوخت رسان هست ....

البته قبل از هر چیز اینم بگم که ۷۰۷ هواپیمای واقعا قشنگیه و در زمان طراحی خودش یک شاهکار بوده به طوری که اگر دقت کنید دماغه ۷۲۷ و ۷۳۷ را هم از این هواپیما گرفته اند که در عکس های زیر مشاهده میکنیم

بوینگ ۷۰۷ این عکس همین امسال گرفته شده ...


بوینگ ۷۲۷ به دماغه این هواپیما دقت کنید


بوینگ۷۳۷

همانطور که توی عکسا دیدیم دماغه ها به یک شکل بود و این نشون دهنده اینهست که طراحی ۷۰۷ یک شاهکار بوده مثل طراحی ۷۴۷ ....

از مشخصات دیگه این هواپیما میشه به موتور های توربو جتش اشاره کرد که وقتی توی مهرآباد انجین استارت میکنن همه دانشجوهای دانشگاه ما متوجه میشن که ۷۰۷ میخواد پرواز کنه چون صدای خیلی زیادی دارن به همین دلیل هم خیلی از فرودگاه های خارج از کشور نمیتونن برن...

یه چیز جالب که توجه منو به خودش جلب کرد تیل اسکید یا همون ذربه گیر زیر دم این هواپیما بود که جنسش در مدلهایی که ما توی ایران داریم از چوب هست ...


تیل اسکید (ذربه گیر دم) دقیقا قسمت برامده زیر در خروج آخر را میگن که توی این عکس معلومه این۷۰۷ هم برای نیروی هوایی ایران هست...

طراحی قوی این هواپیما باعث شد که در ارتش ها استفاده بیشتری از این تایپ بکنن و مدلهای جدیدی را اراعه بدن مثل مدل KC-135 که یک هواپیمای سوخت رسان با موتور های توربو فن هست که این نوع موتور بازدهی بیشتر و صدای کمتری دارد....


KC-135

البته من خودم 707 را وقتی داشتن اورهال میکردن دیدم و به نظر من هواپیما قوی و خوبیه فقط یکمی باید توجه به سن این پیره مردها که دارن توی ایران پرواز میکنن داشت که واقعا بالاست.....

در رژیم گذشته هم هواپیمای شاه یک بوینگ 707 بود به اسم شاهین که همین الان هم از اون استفاده میشه و رئیس جمهور با اون پرواز میکنن .....

از نظر ایمنی هم هواپیمای امنی هست و صانحه آنچنانی هم از این هواپیما توی ایران نداشتیم (منظورم اینه که مثل توپولف نیست)


۷۰۷ ساها


اینم یه 707 دیگه نزدیکای غروب...


موتورهای پر سرو صدای 707 که هر موتور فقط با 3تا پیچ به پیلون(پایه ای که به بال وصل میشه) وصل میشه باز کردن اون 3تا پیچ هم فکر نکنم کار خیلی سختی باشه قابل توجه اونایی که قراره با 707 بپرن ..

من شنیدم که این هواپیما با دوتا موتور هم میتونه پرواز کنه خیلی دوست دارم بدونم میشه یا نه...


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo