عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

یه پست ویژه برای شهید آینده(چشمک)

این پست آشنایی با بوینگ ۷۰۷ هست و به درخواست یکی از دوستان عزیز که قراره با این هواپیما پرواز کنن و از اون بالا برامون دست تکون بدن هست...

بوینگ های شرکت ساها برای نیروی هوایی هست این هواپیماها همگی برای استفاده نظامی ساخته شدن که بعدا به دلایلی تبدیل به مسافر بری شدن و مواارد استفاده اصلی این هواپیماها کارگو و سوخت رسان هست ....

البته قبل از هر چیز اینم بگم که ۷۰۷ هواپیمای واقعا قشنگیه و در زمان طراحی خودش یک شاهکار بوده به طوری که اگر دقت کنید دماغه ۷۲۷ و ۷۳۷ را هم از این هواپیما گرفته اند که در عکس های زیر مشاهده میکنیم

بوینگ ۷۰۷ این عکس همین امسال گرفته شده ...


بوینگ ۷۲۷ به دماغه این هواپیما دقت کنید


بوینگ۷۳۷

همانطور که توی عکسا دیدیم دماغه ها به یک شکل بود و این نشون دهنده اینهست که طراحی ۷۰۷ یک شاهکار بوده مثل طراحی ۷۴۷ ....

از مشخصات دیگه این هواپیما میشه به موتور های توربو جتش اشاره کرد که وقتی توی مهرآباد انجین استارت میکنن همه دانشجوهای دانشگاه ما متوجه میشن که ۷۰۷ میخواد پرواز کنه چون صدای خیلی زیادی دارن به همین دلیل هم خیلی از فرودگاه های خارج از کشور نمیتونن برن...

یه چیز جالب که توجه منو به خودش جلب کرد تیل اسکید یا همون ذربه گیر زیر دم این هواپیما بود که جنسش در مدلهایی که ما توی ایران داریم از چوب هست ...


تیل اسکید (ذربه گیر دم) دقیقا قسمت برامده زیر در خروج آخر را میگن که توی این عکس معلومه این۷۰۷ هم برای نیروی هوایی ایران هست...

طراحی قوی این هواپیما باعث شد که در ارتش ها استفاده بیشتری از این تایپ بکنن و مدلهای جدیدی را اراعه بدن مثل مدل KC-135 که یک هواپیمای سوخت رسان با موتور های توربو فن هست که این نوع موتور بازدهی بیشتر و صدای کمتری دارد....


KC-135

البته من خودم 707 را وقتی داشتن اورهال میکردن دیدم و به نظر من هواپیما قوی و خوبیه فقط یکمی باید توجه به سن این پیره مردها که دارن توی ایران پرواز میکنن داشت که واقعا بالاست.....

در رژیم گذشته هم هواپیمای شاه یک بوینگ 707 بود به اسم شاهین که همین الان هم از اون استفاده میشه و رئیس جمهور با اون پرواز میکنن .....

از نظر ایمنی هم هواپیمای امنی هست و صانحه آنچنانی هم از این هواپیما توی ایران نداشتیم (منظورم اینه که مثل توپولف نیست)


۷۰۷ ساها


اینم یه 707 دیگه نزدیکای غروب...


موتورهای پر سرو صدای 707 که هر موتور فقط با 3تا پیچ به پیلون(پایه ای که به بال وصل میشه) وصل میشه باز کردن اون 3تا پیچ هم فکر نکنم کار خیلی سختی باشه قابل توجه اونایی که قراره با 707 بپرن ..

من شنیدم که این هواپیما با دوتا موتور هم میتونه پرواز کنه خیلی دوست دارم بدونم میشه یا نه...


نظرات 12 + ارسال نظر
افزایشرتبهدرالکساوگوگل یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ http://p30rank.ir/?ref=8585

بالا بردن آمار به طور بارو نکردنی[تعجب]
این سایت جهت افزایش بازدید کننده سایت های شما طراحی شده و بهترین گزینه برای بالا بردن ترافیک و در نتیجه افزایش رتبه در الکسا و گوگل می باشد

این سایت با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته قادر است 4 پنجره همزمان را در زمان بازدید اتوماتیک به نمایش در آورد که تا 300% کارایی و بازدیدها را افزایش خواهد داد

توسط این سایت شما بازدیدکنندگان خود را به شکل کاملا رویایی و باورنکردنی افزایش خواهیید داد که باعث افزایش رتبه و در نتیجه در هنگام جستجو سایت شما سریعتر به نمایش در خواهد آمد

[گل][خداحافظ]

رویال یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ

از اینکه ادم باحالی هستی ممنونم (چشمک)
باید بگم در نوع خودش خوشگله ! و امیدوارم وقتی مهماندارای خوشگل سوارش میشن واسه خوشگلیشون اتفاقی نیوفته و همونطور که خوشگل پرواز میکنن خوشگل هم بشینن ! آمین

منم شنیدم اگه این هواپیماها با دوتا موتور بپرن ممکنه رو سقف محل کار کسی که دوتا موتور دیگرو از کار انداخته سقوط ازاد کنن و در نتیجه بعضی ها به ارزوشون برسن و بفهمن که میشه یا نه...


خیلی ممنون خیلی زیاد (یه دسته گل)

البته اینم بگم که هیچ اتفاقی برای این هواپیماها نمیوفته ولی من یه روز به شکل ناشناس میام و پیچهای دوتا از موتورهاشو باز میکنم و خودم هم توی اون پرواز میمونم تا ببینم چی میشه و اگر خلبان حول شد بگم نگران نباش من خودم مهندس هواپیما هستم و این پیچها هم دسته منه نگران نباش گم نشدن(نیشخند) و اگر دیدم خیلی اوضاع خطرناکه میرم به امن ترین جای هواپیما که قسمت عقبش هست البته اونجا هم یکمی نا امنه و امنترین جای 707 توی سقوط قسمتی هست که مسئول سوخت رسانی به هواپیماهای دیگه میشینه درست ته هواپیما اون زیر که از قسمت پسنجر به اونجا راه هست و فقط هم برای یک نفر جا داره من که میرم اونجا خودت برای خودت یه جای امن پیدا کن .....
البته این هواپیما با دوتا موتور هم میتونه پرواز کنه ولی اینو بدو ن من یه روزی میام توی پروازی که تو مهماندارشی و 6 تا هم پیچ توی جیبم هست

راستی قابل دوست خوبمو نداشت...

هرمان یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:52 ب.ظ http://sotedelan22.mihanblog.com

جالب بود{لبخند)
تصاویر هم زیبا بود

خوشحالم که خوشت اومد

محمدرسول محبی یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ

با سلام -روز بخیر
از مطالب نوشته شده شما چیزهائی یاد گرفتم و بسیار ممنونم.
از دیدن عکسها نیز واقعا لذت بردم- دست شما درد نکند و خسته نباشید.
از متن ابتداءوبلاگ شما لذت بردم.( عشق من پرواز).خوش به حالتان.
من از سوار شدن هواپیما خیلی وحشت دارم و با اینکه بخاطر نوع شغلم سفر با هواپیما برایم مهم و مفید است ولی بدلیل ترسی که از آن دارم این کار خیلی کم پیش میاید و ضرر زیادی هم میکنم. حتی سفرهای تفریحی را نیز به کام خود و همراهانم تلخ میکنم.
آیا واقعا هواپیما مطمئن ترین وسیله سفراست؟
چگونه بالهای هواپیما فشار عظیم هوا و سنگینی مربوط به وزن هواپیما - بار - مسافرو وزن موتورها را تحمل میکنند؟
زمان دقیق قرار گرفتن یک هواپیما (مثلا ایرباس ۳۳۰)از زمان تیک آف تا کروز چقدراست؟ و بالعکس اگر یک هواپیما در موقعیت اصطراری قرار بگیرد چقدر طول میکشد تا بتواند بر روی باند فرودگاه فرود بیاید.؟
آیا یک هواپیمای ایرباس ۳۳۰ قادر است در صورت بروز مشکل برای یکی ازموتورهایش با موتور دیگرش ادامه بدهد و فرود بیاید.؟
آیا آنطور که میگویند تیک آف و لندینگ هواپیما خطرناک و مشکل است ؟
و....
لطفا دوست خود را برای غلبه بر این ترس یاری کنید.
متشکرم

محمد جان سلام
خوب یکسری از سوالات شما را توی کامنت پست قبلتون جواب دادم که دیگه اونارو جواب نمیدم چون حجم کلمات محدوده و نمیشه ولی سعی میکنم در آینده یک پس ویژه را اختصاص بدم...
اگر شما به داخل بال یک هواپیما نگاه کنید متوجه میشوید که چه مهندسی دقیقی در بال به کار رفته و چه سازه محکمی است به طوری که وقتی هواپیما را جک میکنن بیشتر وزن هواپیما روی بالهاش هست ...فقط جنس مواد سازنده مهم نیست تا استحکام را زیاد کند بلکه یکسری ریزه کاری هم هست که امنیت را خیلی بالا میبرد مثل قرار دادن پین بعد ار هر مهره ای که روی یک پیچ بسته میشود یا سیفتی وایر که نوعی سیم است که اجازه حرکت به پیچ هارا نمیدهد....
زمان قرار گرفتن یک هواپیما در حالت کروز به شرایط جوی و تایپ آن بستگی دارد ولیقبول دارم که تیک آف و لندینگ خطرناک ترین مراحل پرواز هستند والبته اگر شما بدانید که برای فقط باز شدن چرخها چندین سیستم وجود دارد و کمکی هم دارد و اگر با فشار روغن چرخها باز نشد به صورت دستی هم باز میشود خیلی راحت روی صندلیتان مینشینید و از پرواز و مناظر لذت میبرید..
در موقعیت اضطراری قرار گرفتن و فیل شدن یک موتور بستگی به تایپ هواپیما دارد مثلا سی-130 پروازی هم داشته که از دمشق تا تهران را با 3موتور و یک موتور خاموش انجام دهد ....زمان فرود هم به مکان و موقعیت یک هواپیما بستگی دارد....حتی اگر یک هواپیما نتواند به پرواز خودش هم ادامه دهد میتواند روی آب فرود بیاید و همه اینها در مهندسی هواپیما پیش بینی شده...

مهشید یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ

سلام علیرضا
چه کار خوبی رو شروع کردی !!!
خیلی آموزش های جالبی میدی ها
نشستم همشو خوندم و کلی به اطلاعات خیلی کمم اضافه شد. خجالت.
ممنونم .گل

مهشید سلام
خوب اطلاعات من هم درباره مدیریت پروژه در حد 0 هست چون رشته تخصصیم نیست ....درضمن وظیفه اول این وبلاگ هم اطلاع رسانی درباره هوانوردی هست...
خوشحالم که از شکل جدید مطالب خوشتون اومده....

[ بدون نام ] دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ب.ظ

شنیدین زنگ میزنن فرار میکنن این هم همونه(چشمک)

محمد رسول محبی سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ق.ظ

علیرضا خان .سلام روز بخیر
ضمن تشکر مجدد از شما لطفا در خصوص موارد ذیل توضیح بفر مائید.
۱-بستگی به تایپ هواپیما دارد یعنی چه؟
۲-فیل شده موتور یعنی چه؟
۳-منظورتان از اینکه قبول دارید خطرناکترین مراحل پرواز تیک آف و لندینگ است چیست ؟ آیا این موضوع فقط مربوط به باز شدن یا نشدن چرخهاست ؟.مراحل خطر ناک دیگر کدامند.؟ اگر اینقدر خطر وجود دارد پس چرا شما عاشق پروازید. ؟چرا نیاز به استفاده از هواپیما روز به روز بیشتر میشود.چرا داخل هواپیما دوش -بار- فروشگاه ..درست میکنند؟
علی آقای خیلی سوال دارم ..
با اجازه بازم مزاحمت میشم . فعلا خدانگهدارت.
۴-در اثر حرکت کدام قسمت از بال است که هواپیما از روی باند بلند میشود.

1- یعنی این که به مدل هواپیما بستگی داره مثلا 747 یا 727 یا A-300 ندتا تایپ مختلف هستن...
2-یعنی موتور از دست داده...
3-عشق من به پرواز یه چیز غیر قابل وصف هست ولی تمام خطر برای باز شدن چرخها نیست بلکه به عوامل آیرو دینامیکی فشار کاری روی خلبان و...بستگی دار
4-در اثر حرکت دم هست که هواپیما از زمین کنده میشه ولی روی بال قسمتهایی هست به اسم فلپ که در هنگام تیک آف باز میشن و کمک میکنن نیروی لیفت بیشتری ایجاد بشه....ولی کار اصلی را دم انجام میده...درضمن یادمون نره که چندین عامل باعث یک حرکت کوچک هواپیما هستند پس تمام حرکات آن ترکیبی از کارهای مختلفه...

رویال چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ

السلام و علیک یا رفیق

علیکم السلام

الی جون پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

خوندمش بالاخره!!!
خیلی جالب بود...مررررسی!
بازم از این مطلبای اموزشی بذار...

فقط دقت کن که الان من هیچ نظری درباره ی عکسا نداشتم پس لطفاً جونه خودت این سری نیا بگو خوشحالم که از عکسا خوشت اومده!!!

چه عجب!!
چشم سعی میکنم اطلاعاتمو در اختیار دیگران قرار بدم(چه جمله ادبی نوشتم خودم تو کفش موندم)
چون جون خودمو دوست دارم....خب معلومه وقتی من عکسای خوشگل آپ میکنم شما هم باید خوشتون بیاد(چشمک)

الی جون جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:37 ب.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

آیکون یه دونه الی که داره سرشو میکوبونه تو دیوار!!!
نه یه بار...نه دوبار...بلکه شونصد بار!!!

لفطن اگه میخوای بازم به کامنتام از این جوابای چمشک دار بدی اصن جواب نده...اوکی؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

بعدشم من موندم اگه تو یه روز بخوره به سرت یه پست بدون عکس آپ کنی اونوقت میخوای چه جوابی به کامنتا بدی آیا؟؟؟

خوشحالم که از عکسا خوشت اومده(نیش باز)

نمایشگاه مبل سفیر دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ق.ظ http://moblsafir.mihanblog.com

سلام ، شاد و پر انرژی باشید ..

نمایشگاه مبل سفیر عرضه کننده انواع :
مبلمان
میز تلویزیون
میزهای کامپیوتر و تحریر
میز و صندلی نهارخوری چوبی و فلزی
کمد و ویترین و ...

افرادی که تمایل به سفارش داشته باشند،
کالای موردنظر به طور رایگان درهر نقطه ای از ایران برای آنها ارسال خواهد شد

مبلمان مورد علاقه خود را در وبلاگ انتخاب کنید و ما را خبر کنید !!!
اگر قصد خرید دارید ، همین حالا اقدام کنید ، فرصت را از دست ندهید ..
آدرس ما :
www.moblsafir.mihanblog.com
www.moblsafir.blogfa.com

حمیدرضا سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ب.ظ

پسر خوب بویینگ ۷۰۷ به موتور های توربوفن ۲ شفت ۲ توربینه جی تی ۳ دی ساخت پرات اند ویتهین مجهزه که هر کدام قدرتی معادل ۱۹۰۰ پوند داره این موتورها توربو جت نیستن به فضای کنار گذر موتورها توجه کن درسته لو بای پسه ولی توربوفنن این موتورها نوع فن جت شده موتور توربوجت معروفه جی ۵۷ بودن که تنها پیش نمونه ۷۰۷ با اون پرواز کرد

بله ممنون از توضیحاتتون والبته فکر کنم تنها موتورهای فعالی در ایران باشن که هنوز از سیستم واتر اینجکشن استفاده میکنن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد