عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۶۰

دوستان سلام

شروع ماه مبارک رمضان را بهتون تبریک میگم ....

ماه رمضون خیلی قشنگه مخصوصا افطاریهاش(چشمک)




خب نوع هواپیما که مشخصه اگر هم نمیدونید برید پست قبل را بخونید متوجه میشید...

واما علت این همه دود در قسمت چرخها نشون میده که این هواپیما  hard landing یا فرود سخت داشته و به خاطر همین هم این هه دود ایجاد شده ...

توی اینجور مواقع اگر مسافری شیطونی بکنه و کمربند نبنده حتما میچسبه سقف هرچند با بستن کمر بند هم دل و رودشون میاد توی دهنشون ....

وقتایی که هواپیما نقص فنی داشته باشه یا این که خلبان اول باند که برای نشستن بهترین جا هست را از دست داده و حتما هم میخواد فرود بیاد و از ادامه باند استفاده کنه هواپیما رو به صورت خیلی محکم میکوبه به زمین و اینجوری میشه ....

حالا بعد از اینه که کار مکانیکهای هواپیما شروع میشه و چکهای بعد از هارد لندینگ شروع میشه ....راستی ما توی دانشگاه به هارد لندینگ به شوخی زارت لندینگ هم میگیم(چشمک)



بعد از این که چرخهای هواپیما توی فرود زمین را لمس میکنه خلبان تراتل (دسته گاز هواپیما) را تا آخر به عقب میکشه و دستگیره های پشت تراتل را میگیره و بالا میاره تا REVERSE فعال بشه  ریورس به معنی معکوس هست و کارش هم تقریبا مثل معنی لغویش هست یعنی این که موتور هوارا به جای این که به عقب بده به سمت جلو هدایت میکنه و با این کار باعث ترمز هواپیما میشه البته این کار برای کم کردن سرعت هست...

توی عکس بالا میتونید ببینید که یه قسمت از بدنه موتور عقب اومده و از همون جا هم قطرات آب روی باند دارن بلند میشن چون هوا از همونجابه سمت جلو هدایت میشه...


این عکس هم یه مدل دیگه از REVERSE را نشون میده توی این عکس هم میتونید تاثیر هدایت هوای موتور را به جلو ببینید

نظرات 7 + ارسال نظر
تنها پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ب.ظ http://bfeman.blogsky.com/

سلام..ممنون که نظر دادی
از کجا میدونی که اعتماد میکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من فقط یه اعتماد نسبی دارم ازین بابت که منو نمیدزده! و اینکه یک انسان معمولیه و شر نیست!
خوشحال میشم تبادل لینک کنیم

سلام
از روی نوشته هات میشه فهمید که اعتماد میکنی...
درباره تبادل لینک هم منم خوشحال میشم....

مهشید جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام علیرضا
خوبی ؟!؟!؟!
یه چیزی بگم ؟
این بار خیلییییییییییییییییی غلط های املاییه تابلویی داری ها !!!!!!!!!!

افطاراش نه ( افتاریهاش )
سرعت نه ( سذعت )
...

عیب نداره جناب مهندس
ما قول میدیم به کسی نگیم .چشمک.

راستی پستت خیلی جالب بودا !!!!!!!!!!
دقیقا مثل دنده معکوس ماشینه دیگه !!!
یه دنده معکوس میری و سرعت ماشین میاد پایین

جالب بود علیرضا
ممنون از زحماتت.

گل.گل.گل

مهشید سلام
من چونم متن رو از قبل نمینویسم و همون موقع هم دنبال درست کردن جمله هستم و هم دنبال این که مطلب علمی را برسونم دیگه املا یادم میره البته بعضیاشم بی دقتی تو تایپه(چشمک) ولی اشتباهام 3تا بود یکی دیگشو پیدا نکردی و منم خودم درست کردم (نیشخند)

شاید بشه مثل اون دنده معکوس هم تشبیه کرد .... ولی چیزی که میدونم اینه که باز کردن و تعمیر این قسمت راحت نیس و سختیای خودشو داره ولی قشنگه..

تنها جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ق.ظ http://bfeman.blogsky.com/

لینک شدی
منو هم با نام
.......دوست پسر من......
بلینک.

دختر نارنج و ترنج جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:27 ب.ظ

دستت درست علیرضا جان
چقدر مطالبت رو دوست دارم.... یه وقتی که کارت رو شروع کردی باید ما رو ببری به صورت عملی این تجربیات رو بهمون نشون بدی ها! یادت نره...

واقعا خوشحال میشم وقتی میبینم که مطالبم مفید بوده و دوستام خوششون میاد...

چشم حتما وقتی که توی اون شرکتی که دوست دارم استخدام شدم قول میدم یه روز ببرمت و تمام دل و روده هواپیما رو بهت نشون بدم ....

مادرخانومی شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:38 ق.ظ http://na1360.persianblog.ir

به به . .داداش خودمون... کجایی بابا... دایی به این بی معرفتی نوبره به خداااااا...
رمز رو می ذارم برات اما یادم نیست اینجا تاییدیه یا نه
بزار امتحان کنم...

برات توی وب خودت توضیح دادم

مادرخانومی یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ

اون رمزی که گذاشتم فقط خصوصیه...
خیلی بدجنسی..بذار ببینم اگر بچه خودتم باشه همونجور قهقهه می زنی ؟

من بد جنس نیستم واکنشم خوب اینه چیکار کنم؟!؟!

آرمین دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ب.ظ http://armingashangeh.blogfa.com/

سلام علیرضا خان
من بعد از چند ماه غیبت برگشتم
دارم به همه دوستان سر میزنم واحوالپرسی میکم
خوشحال میشم یه سری بزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد