عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

عشق من پرواز

من علیرضا عاشق پرواز و هواپیما هستم این وبلاگ هم برای نوشتن خاطرات والبته اطلاعاتی در باره هواپیما ها ساخته شده

تصاویر منتخب هفته ۳۶

دوستان سلام


چقدر زود گذشت انگار همین دیروز بود که اوین پست تصاویرمو آپ کردم (اینجا)و الان ۳۶ هفته گذشته روزای شادیمو نوشتم روزای غمم رو  نوشتم روزای دردمو نوشتم دیگه اینجا یه تیکه از وجودمه و دوستش دارم اینجا باعث شده که دوستای خوبی پیدا کنم دوستایی که میتونم روشون حساب کنم چون کمکم کردن ....

خوب دیگه بریم برای دیدن عکسای این هفته


بوینگ۷۴۷ یونایتد ایرلاین و مردی که کنار دریاچه درحال تفکر هست به نظر شما به چی فکر میکنه؟؟؟


یه تیم پرواز آکروباتیک این عکس منو یاد اطلاعات کمم درباره تیم آکروجت تاج طلایی میندازه که بعد از سال ۱۳۵۷ دیگه هیچوقت پرواز نداشت و الانم تعداد کمی از خلباناش هستن...
یادم رفت بگم این هواپیماها F-5E هستن که الان جدیدا با اضافه کردن یه سکان عمودی تو ایران بهش میگن آذرخش(چشمک)


ایرباس 330 درحال تیک آف قدرت موتور خیلی مشخصه چون برفای پشت هواپیما رو پرت میکنه .....


F-18 این عکس منو یاد اولای فیلم پشت خط دشمن میندازه اون صحنه های فرار هواپیما از موشکهای روسی.....
نظرات 14 + ارسال نظر
الی جون پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:02 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

اوووووووووووووووووووووووووولم آیا؟؟؟

بله اولی

الی جون پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:14 ق.ظ http://elifesgheli.blogfa.com

سلام
به نظر من این آقاهه داره به "تصویر قشنگی که از خورشید و آسمون تو آب افتاده" و "قدرت خدا" فک میکنه شاید!!!!!!!!!!!
عکسا هم واقعاً قشنگ بودن...
مرررررررررررررررررررررررررسی!!!

سلام
شاید به اونا فکر کنه....
خوشحالم که از عکسا خوشت اومده....

هرمان پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام.
میدونی به چی فکر میکنه؟
به زندگی به دنیای ناشناخته ی اطرافش یا شاید هم به آینده ایی که در انتظارشه به آدمایی که اطرافش هستن به این که به کی می تونه اعتماد کنه کیو می تونه توی غم وشادی هاش شریک کنه.....
عکسها مثل همیشه زیبا بود ....
راستی می بینی این قافله ی عمر عجب می گذرد؟
جالبه این وبلاگ یه تیکه از وجودت شده
خیلی خوبه
درود

سلام
شاید به تمام چیزایی که گفتی فکر کنه ....
آره واقعا اینجا یه تیکه از وجودمه گاهی وقتا از خوابم از وقت استراحتم زدم تا بتونم پست آپ کنم و فقط این کارو برای دل خودم میکنم ....
خوشحالم که از عکسا خوشت اومده....

رویال پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام 36 هفتگیت مبارک انشالله 10000000.... هفته بشی


شاید فقط نگاه میکنه ..گاهی فقط نگاه کردن خیلی سخت تر از فکر کردنه !

سلام رویال
ممنون
راست میگی بعضی وقتا نگاه خیلی سخت ر از فکر کردنه...

مهشید جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:44 ب.ظ http://p-daneshjo.blogfa.com

سلام علیرضا
خوبیییییییییییی ؟!؟! بابا چه سایه ات سنگین شده دوست بی معرفت !!!!!!!

بابت آپ جدیدت هم دستت درد نکنه و مرسی کهب هم خبر دادی .گل

راستش عکس اولت محشرهههههههه ? فوق العاده اس ? خیلی خیلی نازه .جدآ خوش به حال اون آقاهه !!!! تو یکی از بهترین حالات ممکن داره زندگی میکنه . گل.گل.گل

عکس دومت هم جالبه ها !!!! به نظرم خیلی خیلی مهارت و توانایی میخواد که به هم برخورد نکنن وچنین حرکات آکروباتیکی رو اجرا کنن !!! جالبههههههههه .چشمک

عکس سوم و چهارمت هم من نظری ندارم . زبان.چشمک

دستت درد نکنه علیرضااااااااا
خیلی خوب بود مثل همیشه

سلام مهشید خانوم
ممنون من خوبم و زیر سایه تمام دوستان هستم ببخشید که خیلی وقته که نیومدم .....
خوش به حال اون آقاهه چون صدای 400-747 را از نزدیک میشنوه...
بله اون خلبانا بهترینهای کشور خودشون هستن و دوره های زیادی رو برای پرواز های اینجوری دیدن.....
خوشحالم که از عکسا خوشت اومده....

فاطیما شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:57 ق.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

میشه بگی کجایی؟؟؟

همینجا زیر سایه دوستان

مهشید یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:11 ب.ظ

علیرضا آپ هستم
خوشحال میشم بهم سر بزنی
خجالت.گل.

خوندم قبل از این که کامنتتو ببینم
گل

آرمین سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:02 ب.ظ http://armingashangeh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
. . . . . . ¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶
آپم آپم آپم
زود بیاد زود زود
منتظرما نظر یادتون نره
[بوسه][بوسه][بوسه]
برو تو کار جنگنده

میترا سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:34 ب.ظ

باور کن که اون ایرباس ۳۳۰ در حال تیک افه و نه لندینگ !!

شاید شما درست بگین میترا خانوم ولی از حالت مین لندینگ گیرها میشه فهمید که هواپیما در چه حالتیه و این حالت یعنی این که لندینگ گیرهای هواپیما آمادس برای تاچ...قدرت موتور هم که همیشه در لندینگ زیاده چون خطر استال هست...فکر کنم تونسته باشم منظورمو برسونم و خوشحالمیشم دلایل شما رو هم بدونم

میترا سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:44 ب.ظ

نوک هوابیما بطرف بالاست . هوابیماهای بزرگ مسافربر در زمان لندینگ حالت تقریباْ افقی دارند . فقط هنگام تیک اف میتوانند چنین زاویه ای داشته باشند .

به خاطر این که جلو گیری کنه از گراند ایفکت و اصول آیرو دینامیکی همیشه همه هواپیماها هنگام فرود نوزشون به سمت بالا هست اگر دوست داری بخونی توی کتاب" ایر کرفت بیسیک ساینس هست"
ببخشید که من روی حرف خودم پافشاری میکنما

فاطیما سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ب.ظ http://www.fatimagoon.blogfa.com

,¤°`★`°¤,
`*•._)(★)(_.•*´
`*•._)x(( ★ ))x(_.•*´
<-•===•===o===•=•->
|*من آپــــــــــــــــــم....*|
<-•===•===o===•=•->
.•*`¯)x(( ★ ))x(¯`*•.
.•*`¯)(★)(¯`*•.
`°¤,★,¤°`

لطفا افتخار بده بیا
نتونستی اون وبه رو....................

الان میام
نه نشد اون وب رو..............

میترا چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:30 ق.ظ

موقع لندینگ بخش متحرک بالها ( که نمیدانم اسم فنی آنها چیست ) کاملاْ باز میشوند . در حالیکه در این عکس کمی باز هستند و عملاٌ بسته هستند .
این زاویه برای لندینگ بنظر غیر معمول میآید ولی برای تیک اف کاملاْ عادی
ضمناْ فراموش نمیکنم که شما در این جا بیشتر حرفه ای هستید .

اسم اون قسمت فلپ هست و یکی دیگه از دلایل من هم همین بود چون همیشه فلاپ لندینگ بیشتر از فلاپ تیک آف هست اگر دقت کنید فاصله بین فلپ و لبه فرار بال رو میتو نید ببینید...
من هیچ وقت نمیگم حرفه ای هستم چون من توی این صنعت و این علم به اندازه یک نقطه (.) هم نیستم و خیلی کوچکترم...
ولی برگ آخر من اینه که بگم من توی سایتی که آدرسش پایین عکس هست با اسم لندینگ سرچ کردم این سایت هم یکی از مراجع مهم هوانوردی هست و اونجا هم گفته بود که لندینگ هست....
شما اطلاعات زیادی از هواپیما دارین میتونم بپسرم که چجوری این اطلاعات رو کسب کردین؟

میترا پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

ممکنه خواهش کنم تلفظ( فلپ ) را بنویسی . می بینی که اطلاعات زیادی راجع به پرواز ندارم . اما از دیدن دیدن تیک آف هواپیماهای پهن پیکر و پرواز لذت میبرم . همانطور که قبلا نیز گفتم میتوانم ساعتها بنشینم و صحنه نشست و برخاست این سیمرغ ( سیم = فلز ) ها را ببینم و لذت ببرم . متاسفانه در فرودگاههای ایران اسکای روم نداریم وگرنه هر روز میرفتم و مدتی را در آنجا میگذراندم .
بنا به موقعیت شغلی ماموریت میروم . خیلی زودتر از ساعت مقرر در فرودگاه حاضر میشوم . فقط برای اینکه صندلی دلخواهم را رزرو کنم . از آنجا به حرکت بالها ( فلپ ها ) و مناظر فوق العاده زیبای طبیعت مینگرم . گاهی هم عکس میگیرم . ولی هیچگاه عکسهایم خوب نمیشود ( بعلت مه ویا غبارهای استوایی و یا شیشه کثیف پنجره ). بنا براین از بیشتر عکسهای شما لذت میبرم .
همیشه حین پرواز این غولها به این موضوع فکر میکنم که برادران رایت در خلوت خودشان چگونه و به چه فکر میکردند . کشف سفر های درونی آنها سخت مرا بخود مشغول میکند . میدانید که تا انسان ( در هر کجای دنیا ) نتواند به سفرهای درونی برود ( تزکیه روح ) نمیتواند به پدیده ای بزرگ دست یابد . خواه هواپیما باشد و یا کشف آنتی بیوتیک و واکسن ویا ساخت اولین دیفرانسیل اتوموبیل و.....

این چه حرفیه حتما براتون مینویسم "Flap" البته نوشتن اون به فارسی رو شما درست نوشتین....
اطلاعت شما هم درباره پرواز زیاده...چون خیلیا هستن که حتی نمیدونن به فرود هواپیما هم لندینگ میگن خود من هم تا قبل از دانشگاه رفتنم نمیدونستم که لندینگ معنیش چی هست و اصلا به گوشم نخورده بود .....
منم وقتی که دلم میگیره میرم فرودگاه و لندینگ و تیک آف هواپیماها رو نگاه میکنم سه راه آذری جای قشنگی برای تماشا داره ...البته کنار ترمینال شماره 2 یا همون درب آهن (حراست هواپیمایی کشوری )هم جای خوبیه برای تماشای هواپیماها....

ایرباس330 جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:40 ق.ظ

دوست عزیز سلام. من به طور اتفاقی وبلاگ شما رادیدم و با اجازت می خوام یک نظر بدم . به نظر من اون ایرباس 330در حال پریدن اگه یکم دقت کنی می بینی که بیش از حد سرش را بالا گرفته . در موقع لندینگ این شکل و شمایل را نداره وتوک هواپیما همیشه پایین تره مگه این که کاپیتان ناشی باشه که اینم غیر ممکنه چون هواپیما به این خوبی را دست آدم ناشی نمیدن. ببخشید . خداحافظ.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد